Camaro V6:nen V8:ksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja JuusoR, 26.5.2016.

  1. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Onko millanen homma laittaa -89 2.8l V6:sen tilalle V8?
     
  2. Minimies

    Minimies 3rd gear

    Laatikko ja koneenkorvakkeet vaihtoon. Sähköjen selvittely. Mittaristo, syyläri,ohjaustehostimen pumppu ja jouset vaihtoon. Kallistuksenvakaaja eteen tais vaihtua.
    Ruiskulle tais vaatia piuhojen vaihdon ecm:lle.
    Muutoskatsastukseen joskus halusivat osien vastaavuuluettelon, eli mitkä osat on v6 ja mitkä v8 ja onko kaikki vaihdettu vastaaviin...
    Tämä oli ulkomuistista heitetty, niin jotain saattaa unohtua.
    Itse painelin tyytyväisenä kutosella auringonlaskuun.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ton vuotisessa ei tosiaan riitä että ottaa koneen ja plootan pois ja heittää kasin tilalle. Tollanen kutvoskoneinen saattais olla helpompi turbottaa jos pervormanssi on muutoksen syynä.
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Kaiken lisäksi ton vuotinen ja vielä kutoskoneinen on kaikella todennäköisyydellä vähäpäästöinen, eli sen kasin mukana pitää tulla kasikoneen saastepuhistimet ja tietenkin sen kasikoneen pitää olla vähäpäästöisestä autosta
     
  5. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Okeii! Tulipa asian olosta tekstiä! Taidan pysyä kutosessa! :D kiitos!
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Helpointa on tosiaan katsoa vaikka nettiautosta mieleinen V8 -versio.
     
  7. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Entisöin ton pirssin. Mut kävipä vain mielessä ku nyppäsee koneen/askin ulos remppaamista varten et olisko mahdollisuuksia heittää isompaa samal vaival sisää mut mut...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kasin "heittäminen" konehuoneeseen ei tosiaan enää ole ihan vaivatonta.. Vaikka olishan tuossa vähän setvimistä ilman paperitöitäkin. :-D
     
    JuusoR tykkää tästä.
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Nykyisin sillä koneen alkuperällä ei ole mitään merkitystä. Katalysaattori putkeen ja kun saa auton katsastuskonttorin päästömittauksesta läpi, niin homma on OK.
     
    peltsi tykkää tästä.
  10. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    No juu eipä taida olla! ainakaa vähä "uudempaa" kärryyn.
     
  11. Keme

    Keme Gearhead

    Joo. EURO3 päästöhyväksyttyyn laitteeseen pirun hankalaa, mutta sitä vanhempaan helppoa kuin juuston syönti. Tuontiautot toki voi muodostaa vaikka minkälaisia poikkeuksia.
     
    JuusoR tykkää tästä.
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Noh ainakin joku vuosi takaperin piti sinne pellin alle löytyä sellainen kone jonka päästöarvot olivat samat tai alemmat kuin alunperin autoon saatavilla olleen moottorin arvot. näin siis vähäpäästöisissä. Eli ruiskukutosen tilalle ei saanut mitä tahansa ränttätänttä kaasari kasia ruuvata.

    Noin niinkun teoriassa..
     
  13. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    -77 ja vanhemmat.. eipä tarvii päästöistä murehtia :) Mites noi niiku V6 173:seen on osia muuten saatavilla.. lähinnä sisuskaluja.. onko kellää kokemuksia?
     
    Muokattu: 27.5.2016
  14. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Entä jos laittaisit tilalle samaan 60° V6 perheeseen kuuluvan 3,4 litraisen L32:sen ? Löytyy jonnekin vm -95/96 asti gen IV Camaroista ja Firebirdeistä. Ja niitä on saanut myös crate enginenä.
     
  15. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niin ja jos oikein tarkkaan ja ajatuksella luet itse kirjoittamasi aloitusviestin niin tarkkana ja nokkelana henkilönä havaitset että nyt käsittelyssä oli 89 mallin camaro, ei 77 tai vanhempi.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa mennä toikin muutos silleen että saa vaihtaa suunnilleen kaikki sähköt myös kun noissa on lootakin sähköohjattu.
     
  17. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Tai sitten ottaa pelkän long blockin ja laittaa alkuperäisestä koneesta loput, tai CARB-hyväksytyn imusarjan/kaasarin. Ja vanha lootahan voi jäädä paikalleen. GM:hän muistaakseni jopa kauppasi hyväksyttyä crate-versiota 2,8 litraisten tilalle laitettavaksi.

    Edit Kaasarin voi varmaan sitten unohtaa, ruiskut kun ilmeisesti tulivat jo v -85.
     
    Muokattu: 27.5.2016
  18. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Vuosi takaperin oli vuosi takaperin.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös se vähänpäästöisyysvaatimus ja se vähäpäästöisyyden osoittaminen tullut kovimmillaan vastaan vasta 91? Ja rakenteluun liittyvä lakikin taisi muuttua tuolta osin jokin aika sitten.

    Varmaan helpointa kysyä katsastuskonttorilta ja Tbi ruuttakoneen laittaminen ei ole mikään ihmeellinen juttu jos hommaa johtosarjoineen ja moottorinohjaimineen.
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

Kerro tästä muillekin!