Camaro V6 vm 2010 moottorin sähköviat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jwr61, 4.8.2021.

  1. jwr61

    jwr61 1st gear

    Tervehdys kaikille

    Minulla on 2010 Camaro v6:lla LLT kone, johon on tehty paljon moottorille, mm. vaihdettu nokkaketju, nokkien säätöpyörät, nokan asentosensorit ja oikean puolen aktuaattorit. Näiden jälkeen vielä ilmaantu vikakoodit 0008 ja 0017. Sitten poistettiin webasto ja päiväajovalot (jotka häiritsi can-väylää) ja samalla vaihdettiin moottorin johtosarja. Ei apua, samat vikakoodit. Tilattiin uusi ecm ja kun sitä asennetiin herjasi masterkey:n puutteesta (kumpakaan aivaimista ei näköjään kelvannyt), joten asennettiin vanha ecm takaisin viime viikolla. Viimeisin vika ilmaantui sunnuntaina ajaessa, tehot hävisi, moottori meni vikatilaan ja liuta varoitusvaloja syttyi ja keskelle tuli teksti "Service Stabili Track". Auto seis ja akunnapa (-) irti, odotettiin n. 20 min akunnapa (-) kiinni ja moottori toimi normaalisti noin 10 km matkan kotipihalle ja talliin ajaessa sama juttu (vikatila ja varoitusvalot). OBD-skanneri antoi koodin UO100. Olisko kenelläkään antaa neuvoja, että miten asiassa tulisi jatkossa toimia/keneen voisi olla yhteydessä. Kiitos.

    Jykä
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    The generic OBD trouble code U0100 is a serious situation where the signals between the electronic control module (ECM) or the powertrain control module (PCM) and a particular module have been lost. There could also be a problem with the CAN bus wiring disrupting communications.

    Read more at: https://www.obd-codes.com/u0100
    Copyright OBD-Codes.com
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oisko noista nyt jotain apuja?

    The P0017 error code means there might be an issue with your engine’s camshaft and crankshaft. These two vital components must be perfectly synchronized for your car’s engine to perform at the optimum level. If they are not in sync, your engine could malfunction and may trigger the P0017 code on an OBD-II scan tool.

    https://www.google.com/amp/s/www.ca...n-b-camshaft-position-correlation-bank-1/amp/

    P0008 is a generic OBD-II code indicating an issue with the engine control module (ECM) detecting a variation in the mechanical timing between the crankshaft and bank 1 camshaft.



    The ECM uses sensors to detect the position of the crankshaft and camshaft(s). From these sensor signals, the ECM controls ignition and fuel timing under various speeds and loads. The code will illuminate the Check Engine Light and possibly reduce engine performance.

    What causes the P0008 code?
    The Engine Positions System Performance Bank 1 code may have several causes:

    • Engine timing out of sync
    • Worn timing components (chains, gears, guides)
    • Crankshaft or camshaft sensor malfunctions
    • Wiring damage
    • ECM software out of date
    • ECM internal damage
    https://www.google.com/amp/s/www.au...e-code-engine-positions-system-performance-b/
     
  4. J.J

    J.J Gearhead

    Näissä on ollut ongelmia kampiakselin "reluctor ringin" kanssa, joka on voinut liikahtaa väärään asentoon, linkki huoltotiedoitteeseen:

    https://www.google.com/url?sa=t&sou...MQFnoECAsQAg&usg=AOvVaw3XEugDNbBKb0U0gAJ23flI

    ECM:n vaihto vaatii ohjelmointia jos sen haluaa vaihtaa, auton vin-numeron mukainen ohjelma sekä ajoneston ohjelmointi ainakin tarpeen.
     
  5. jwr61

    jwr61 1st gear

    Tervehdys

    Halusin vaan ilmoittaa, että auto myyty projektina viime huhtikuussa ja uusi omistaja purki moottorin etupään useaan kertaan ja vasta kun kaukki osat (ketjut, kiristimet, anturit/sensorit ja aktuaattorit) oli vaihdettu tehdasvalmisteisiin on moottori toiminut ilman vikakoodeja. Joten luottakaa alkuperäisiin varaosiin ja välttäkää kaikkea kiinassa valmistettua aftermaket-paskaa, varsinkin moottoriin liittyvissä sähköosissa. :rolleyes:
     
    CCZ28 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on vaan moni alkuperäinenkin made in china,eikä kaikki siellä tehty tunnu olevan paskaa,mitä tekee joka maa kilpaa.
     

Kerro tästä muillekin!