Camaro!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja C5_Z06, 6.2.2021.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Onko vitoskoppa se ns. pallokalanaama? Anna palaa vain...
     
  2. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    2010-15
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on hauska kohta artikkelissa : Mini Lunqvist pelästytti ruotsalaiset kanssakilpailijat heti alkuun näytettyään kuinka Camarolla ajetaan kahdella fillarilla " Han måste vara galen " , inttivät ruotsalaiset kuorossa :rotfl:
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Se on neloskoppa.
     
  5. Onko tuolla väliä, että onko Gen4 tai Gen5 tai mikään. Tarinaa ja kyssaria vaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Vanhoja hyviä aikoja muistellessa

    [​IMG]
     
    Seevu, jknR ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. TPTT

    TPTT 1st gear

    Mistä ootte tilannu -88 vuoden camaroihin jarrutehostimia? Usasta sais mutta ei kehtais nii isoja rahteja maksaa yhen osan takia, suomesta en ainakaan ite löytäny..
     
  9. markoyt

    markoyt Gearhead

    Southwest trade Pirkkala
     
  10. TPTT

    TPTT 1st gear

    Juu
     
  11. jus57

    jus57 Gearhead

    Nonii vitoskoppaseen -11. 3.6 L.meinasin öljyt vaihtaa talveks ja suositeltu 0w-30 öljyjä.
    Mikähän merkki mahtais täyttää Gm.n suositukset? Vai onko mitään merkitystä??
     
  12. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei sentään KE-Jetronic ollut mutta kun TPI-ruisku tuli vuonna -85, kyllä siinä kehittelyssä oli mukana myös Bosch. TPI on kuin Bosch LH-jetronic.

    Mulla oli 1997 - 2003 Camaro Iroc-z '86. Tykkäsin siitä tosi paljon ja nyt kun sellaista ei ole, himottaa aika lailla. Automaatista ainoastaan en pitänyt. Kone oli aluksi 305 TPI, myöhemmin 350 TPI. Monesti olen myöhemmin haaveillut moottorista jota ei löydy ihan joka tallista, 454 TPI. Ei ole tullut tietoon että Suomessa olisi tuollaista, mutta Ameriikassa mielestäni sellainen on tehty. Isolohkon TPI imaria ei ole paljon varmaankaan valmistettu, liekkö yhtään. Voisi olla mukavat väännöt.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikäs harvinainen se BBC "TPI" on, se tottelee nimeä RAM JET ja löytyy ihan GM Performance:lta, sekä Arizona Speed Marine etc.

    BBC 502 RAM JET
    [​IMG]
    GM Perf. Base plate
    [​IMG]

    GM Perf. Upper Intake
    [​IMG]

    https://www.gmperformancemotor.com/category/BB265.html

    Arizona Speed Marine...tollasenhan ne laitto siihen tehtaan omaan C1500 454 SS "testipenkkiinkin" 90-luvulla...
    [​IMG]
     
  14. jus57

    jus57 Gearhead

    Ja tämähän selvis tuolta naamakirjanpuolelta…
     
  15. Stratos

    Stratos 2nd gear

    70-lukua ja Super Star Camaro-sarjaa Ruotsin maalta. Hyvää filmimatskua.

     
    grantorino tykkää tästä.
  16. Nostellaas tätä ketjua välillä. TM:ssä tämmöinen juttu:

    Viikon käytetty: Vuoden 1990 Chevrolet Camaro IROC-Z – Samalla rahalla saisi uuden Camaron, mutta harrastajat haluavat tämän

    Yksi tärkeimmistä tämän vuoden 1990 Chevrolet Camaro IROC-Z:n puolista ovat sen matkamittariin kertyneet mailit – tai siis ennen kaikkea niiden vähyys. Autolla on ajettu ainoastaan 567 mailia. Niinpä ei ole ihme, että autosta ollaan valmiita maksamaan aika hurja hinta.

    Kuviemme Camaro on myynnissä Bring-a-Trailer-sivustolla sunnuntaiaamuun asti Suomen aikaa. Vastaava kolme kilometriä enemmän ajettu, käsivalintaisella vaihteistolla varustettu ja kolme vuotta vanhempi IROC-Z myytiin viime viikolla 67 500 dollarilla, joka on korkein tämän sukupolven Camarosta maksettu hinta Bring-a-trailer-sivustolla.
     
  17. 383

    383 Gearhead

    Tulipa hyvä mieli juuri kun mies selitti vaimolleen tuota hki-oulu juttua siinä kohtaa missä lähtö oli:):):)
     
    JYR tykkää tästä.
  18. Iltalehdestä:

    Uusi laiton Camaro! 10,4 litraa ja yli 1000 hevosvoimaa V8-moottorissa
    Tieliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.


    Big-Block 632
    Meitä kiinnostaa uusi isolohko 632. Eikä isolohkosta puhuta tässä tapauksessa löyhästi, sillä 632 kuutiotuumaa vastaa pyöristettynä 10,4-litraa.
    Virallisia lukemia ei ole vielä kerrottu, mutta esimerkiksi yhdysvaltalainen Motor Trend -lehti uskoo moottorin tuottavan yli 1 000 hevosvoimaa. Se olisi loogista, sillä jo ZZ632 siihen pystyy.
    Tällä tehokkaimmalla moottorivaihtoehdolla Camaro maksaa Yhdysvalloissa lähes 130 000 euroa. Se ei ehkä kuulosta tehoihin nähden paljolta, mutta on syytä muistaa maan autojen hintataso sekä kyseessä olevan puhtaasti kilpa-auto tai keräilyesine.
    Se on iso summa Camarosta ja sitä voi nostaa vielä merkittävästi lisävarusteilla.


    [​IMG]
    Tältä näyttää julma V8-tehopaketti. [Chevrolet]

    [​IMG]
    Vuoden 2022 Camaro COPO oli tarjolla 572-moottorilla ja sen mallinnus näytti tältä. [Chevrolet]

    [​IMG]
    Voimaa COPO Camaro on tarjonnut jo pidemmän aikaa. Tässä vuosimallin 2022 auton taidonnäyte. [Chevrolet]
     
  19. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Tulikos toi "uusin" COPO vasta 2012 saataville, ei ollu heti 2010. Ja niissähän ei tosiaan ole VINiä joten ei niitä taida saada tieliikenteeseen jenkeissäkään.
    Muistan lukeneeni jostain yhdestä, joka tieliikennekelpoisen tollasesta halusi ja teki/teetti eikä ollu ihan helppo homma silläkään.
    Tulis kyllä mun talliin yks tollanen, sen kauanodotetun lotto-/eurojackpotvoiton myötä....
     

Kerro tästä muillekin!