camaron sähkölasit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja plymouth 71, 6.6.2011.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    eli vuosimallin -77 camaro ja pelkääjän puolen lasi lakkasi toimimasta. irroitin ovipahvin ja mittasin ne johdot jotka moottorille tulee niin virtaa tuli kun katkaisijaa käytti,eli siinä moottorissa itsessään ei varmaan ole mitään sulaketta/lämpösuojaa vaan se moottori on kyrvähtänyt. pystyykö sen moottorin purkamaan ja esim. vaihtaa hiilet yms. vai onko järkevämpää ostaa uusi moottori??
     
  2. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Luulisin että kaikin puolin helpommaks (ja halvemmaks?) tulee ostaa uus moottori. Eipä noi vissiin rokkiautossa/uspartsilla paljoa maksa.

    Itellä oli sama ongelma Capricessa. Mystisesti lähti kuitenkin lasi kulkemaan auton pesun jälkeen. :eek:
     
  3. 800cid

    800cid 1st gear

    kopsauta vasaralla

    Kopsauta moottoria vasaralla muutaman kerran. Vuosi takaperin itselläni oli sama iongelma. Voit myös jelppiä moottoria, eli avitat lasia kun kaveri laittaa noston tai laskun päälle.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Moottorissa on hiilisillan päässä ylikuormakytkin joka voi lopettaa toiminnan. Jos oikein muistan niin tuon ikäisessä se on vielä sellainen perinteinen bi-metallikytkin ja sen puhdistaminen voi auttaa. Uudemissa se on joku palikka joka toimii muutoin kuin sähkömekaanisesti ja sitä ei kaiketi voi elvyttää edes puhdistamalla, en ainakaan itse saanut sitä pojan 91 Firebirdissä henkiin. Kyseiseen projektiin vaihdettiin tuollainen vanhempi bi-metallikytkin (moottorin pääty), se toimii hyvin.
    Kun moottorin purkaa, hiilisillan joutuu kasaamaan siten että poraa pienellä poralla muovipäätyyn reiät niin että ne hiilet voi pakottaa jollain tikuilla (porat) pesiinsä kokoamisen ajaksi ja vasta viimeisenä vapauttaa ne hiilet vetämällä tikut ulos.

    Eli '77 malleissa se kuormakytkinen korjaus pitäisi onnistua.
     
  5. camaroo

    camaroo 1st gear

    muistaakseni on tallissa tollainen moottori joutilaana,laitanko olut lootan hinnalla tulemaan.
     
  6. jebbe81

    jebbe81 1st gear

    Saman tapasta ongelmaa pukkaa joten jatkan juttua vanhassa topicissa. Auto -79 camaro

    Eli mulla ei toimi kumpikaan lasin nostin ja pikaisen tutkimisen jälkeen katkaisijoille ei tule virtaa. Sulake rasiassa pelaa kaikki muut paitsi se pieni ja lyhyt putkisulake. Eli siihe ei tuu virtaa kumpaankaan päähän. Mikähän on tuo sulake ja tuleeko lasin nostimet sen sulakkeen kautta? Onko kyseisessä pirssissä muualla sulakkeita?

    Joku kädetön on jo saanu kojetaulun taustan täyteen ylimääräsiä johtoja eli ei viittis enää alkaa noillekki vetää uutta piuhaa.

    Kumarrus jo etukäteen...
     
  7. billyden

    billyden 1st gear

Kerro tästä muillekin!