camino+tpi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs mieltä täällä ollaan ideasta että 350 -79 caminoon tunketaan tpi ruisku mitä ongelmia tulee ja kannattaako hommaan ylipäänsä ryhtyä
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos löydät täydellisen tpi-koneen kaikkine lisukkeineen. Noissa on käsittääkseni jotain kampuran asentoa haistelevia antureita yms. joiden sovittaminen normaalikoneeseen lienee aika toivotonta.

    Kannattaako? Miltä kannalta? Rahallisesti ei ainakaan mutta harrastushan tämä onkin. Tyhmä kysymys. :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala1968 2002-05-23 08:37 ]</font>
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Vai ruisku -79:iin.

    Ole onnellinen kun sulla on ihan luvan kanssa kaasutinkone ja tuon ikäinen. Throttle Body Injectionit on käsittääkseni lähinnä päästösyistä ei niinkään suorituskyvyn vuoksi.

    Itse katselen aina amerikanosakaupassa haikeudella Carterin kaasutinta, itsellä kun on Throttle Body Injection kun autokin on niin uusi (-89).

    Keskity kasariin ja lue tältä palstalta niitä hyviä säätövinkkejä.

    Nimimerkillä seuraavaksi ostan vanhemman auton.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    TBI = throttle body injection, TPI = tuned port injection, näillä on eroa kuin yöllä ja päivällä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo näin mäkin olin ymmärtävinään että tpi=monipisteruisku jolla sais pikkasen taloudellisuutta ja varmaan vähän enempi potkuu.mutta saas nähä ei oo konetta tiedossa vaan vanhaan kaasari versioon nuo sälät kiinni onkohan siel lohkot erillaisia?
     
  6. elky

    elky Gearhead

    Tehtaan tpi:llä sellaisenaan ei saa enempää potkua kuin kaasarilla ja kunnon imusarjalla vaan reilusti vähemmän. Onnistuu kyllä vanhempaan lohkoon, täytyy vaan ottaa samasta luovuttaja-autosta ruiskun lisäksi kaikki anturit, johtosarja ja ohjausyksikkö.
     
  7. lennu

    lennu 1st gear

    jos vertaa esim camaron 5 litrasii,niin yksipisteruisku on laiska ja tpi sentään lähtee jotenkin....
    Itselläni on MPFI eli multiport fuel injection 2.8 V6 koneessa,mitähän tosta koneesta löytyy tehoja??
    en ole vielä löytänyt netistä dataa.....
    Kierosherkkä kone muuten,mutta yksikin sensori hajalla tai toimii puutteellisesti kone ei toimi hyvin ja sensorit maksaa maltaita etenkin MAF-sensori yli 300 euroo!!
     
  8. lennu

    lennu 1st gear

    LB9 5.0 Tuned Port Injection 305ci 210hp
    L03 5.0 Fuel Injection 305ci 170hp

    no joo,onhan tossa 40 hepoo eroa..
     
  9. lennu

    lennu 1st gear

    2.8 (LB8) Multi Port Fuel Injected
    Horsepower (HP@RPM) 135@4900
    Torque (ft-lbs@RPM)160@3900

    löytyipäs dataa
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Nimetön kirjoitti 2002-05-23 19:04:
    "TBI = throttle body injection, TPI = tuned port injection, näillä on eroa kuin yöllä ja päivällä"

    Hyvä kun korjasit, onhan tuo tiedossa, että TPI(monipisteruisku) on ihan eri kuin TBI(saaste ja päästö-säästö-säätö- eitehoa-versio).

    Meinasin vaan, että suotta ottaa niitä ruiskun mahdollisia murheita ja kustannuksia, jos saisi ihan kaasutinkoneella ajella :smile:
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Totta. Helppo ja toimintavarma. duck hi-tech.
     

Kerro tästä muillekin!