CanAm ja Interserie autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja JariV, 28.1.2014.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

  2. JariV

    JariV 2nd gear

  3. fmila

    fmila Gearhead

    Re: CanAm autot

    Oli aikas hyvä pätkä. Kinnusta ei kyllä tarpeeksi kehuttu, siihen nähden mitä lehdistä sai silloin lukea, jos nyt tuon ajan lehti-jutut oikein vielä muistan. Lexa oli melkein aina Pedroa nopeempi, ainakin jos sai ajaa mieleisillään säädöillä. Lexa tykkäs yliohjaavasta ja Pedro aliohjaavasta autosta. Pedro säädätti "tahallaan" jopa itselleenkin liian aliohjaavan, jottei Lexa olis ollut häntä nopeempi, Pedroa kuunneltiin kun oli ykkös kuski ja osasi kertoa englanniksi mitä halusi. Lexa taas tarvitsi tulkin, jolloin taisi viestien perille meno olla vähän hakusessa. Lexa olis tarvinnut jo silloin Tommi Mäkisen rallitankeroenglantia jo silloin, mutta...

    Kyllä niitä Interserien kisoja olisi saanut olla enemmän ja olisi ollut kiva nähdä myös se koko kalusto Keimolassa, mikä euroopan radoilla kiersi. Meillä vaan ei startti- ja palkintorahat olleet riittävät kaikille. Noista rahoista oli jopa boikotti/lakko uhkana joku vuosi. Silloin mukana ei ollut kovinkaan montaa huippua :mad:

    t,AM
     
  4. JariV

    JariV 2nd gear

  5. Putte

    Putte 1st gear

    Re: CanAm autot

    Silloin Kinnusen mestaruusvuosina ei kyllä ollut auton säätämisessä mitään kielimuuria, kun AAW-RacinginPorschet olivat nopeampia kuin tehtaan ja moottoreista vastasi Keijo Ihäheimo ja muukin tiimi oli kotimaista. AAW Racingin tallihan ei ollut Keimolan moottoriradalla vaan muutama kilometrin päässä Vanhan Nurmijärventie varressa.
     
  6. hoopee

    hoopee 3rd gear

  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Mielenkiintoinen sivu. Oisko lisää?
     
  8. hoopee

    hoopee 3rd gear

  9. hoopee

    hoopee 3rd gear

  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  11. JariV

    JariV 2nd gear

    Tomaso, fantastinen linkki. Vituttaa etten ole tarpeeksi vanha ja ollut tuolla. Saakeli vieköön, asun 7 kilometrin päässä Keimolasta ja kun vaan massia ja poliittista valtaa olis tarpeeksi niin rakentaisin Keimolan takas vanhaan loistoonsa.
     
  12. 928 GTS

    928 GTS Gearhead

    Tuo Tomason linkkaama pätkä on muistaakseni tunnin pitkästä videosta kotoisin. Löytyy ainakin Porschen tehtaalta ja joiltakin harrastajilta DVD:llä mutta ei taida olla missään yleisessä jakelussa. PCF pyöritti sitä joskus töllössä kerhon ständillä jossain alan näyttelyssä suunnilleen 3-4v sitten. Levy oli tehtaalta lainassa. Paljon hienoa pätkää Kinnusen 917-10:stä.
     
  13. JariV

    JariV 2nd gear

  14. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Englannin Goodwood Festival of Speedissä on tullut jokunen Can-Am-auto nähtyä. McLaren, Eagle, Lola, Ferrari, ja tietenkin Porschen 917/30. Hurjia pelejä ja hurjan kuuloisia myös; McLarenin isot V8:t, Ferrarin korkealta kiertävät V12:t. Yllättävää kyllä, Porschen 917/30 on melko hiljainen luonnossa kun turbo imaisee pakoäänestä osan ja leikkaa tiettyjä taajuuksiakin. Enemmän mökää lähtee sitten vapaastihengittävää konetta käyttävästä kovakattoisesta 917:sta millä kierrettiin urheiluautojan MM-sarjaa.
     
  15. ventora

    ventora 2nd gear

Kerro tästä muillekin!