caprice ja pyyhkijät ei pysähdy ollenkaan...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jpaitala, 27.10.2010.

  1. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Eli ongelmantynkää pukkaa...

    Pyyhkijät pyyhkii koko ajan tuulilasia puolitehollaan. Aivan sama missä asennossa "viiksi" on, ainut millä saa pyyhkijät pois on ottaa sulake pois tai johto pyyhkijänmoottorista.

    Ensin vikana oli vain toimimaton pissapoika ja nyt pienen "harrastamisen" jälkeen molemmat on pelistä pois ja pahimpaan mahdolliseen aikaan vuodesta.

    Apuja kaivattais.... :oops:
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    helpoimmalla on päässyt kun repii pyyhkijänmoottorista kaiken irti lähtevän irti, piirikortit, pissapojan pumppu, aivan kaikki. sähköinen pumppu pissapojalle, voi käyttää samoja johtoja mitkä menee pissapojalle muutenkin. voit tietty purkaa moottorin ja tarkastaa liikkuuko siinä muovisessa palikassa metallinen palikka kunnolla ympyrää ja virta katkaistaessa sellainen metallinen pykälä kalastaa sen pyörivän palikan ja vetää muovipalikan ulkopuolelle jolloin pyyhkijät menee vähän matkaa nurinpäin, eli menee piiloon. pura se systeemi ja laita päälle niin tajuat mitä tarkoitin :lol: :poff:
     
  4. Stance

    Stance Gearhead

    Minä luulen että se systeemi on maan ulkopuolisen älyn suunnittelema, ei sitä ihminen voi edes tajuta. Itse vaihdoin palikan kerralla, ei se uusi pyyhkijäpissapoika maksanut Rockautolla itse asiassa kovinkaan paljon. Mutta ainahan noita harrastusmielessä voi tutkailla..
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Nuo linkin moottorit ovat korjattuja AC-Delcoja ja muutama uusi orkkis AC-Delco, eli jos tehtaan laatu epäilyttää niin siihen nuo ei auta.

    Yleinen ongelma noissa on se että pesurin solenoidin kieleke ei palaudu pesurin hammaspyörän hampaan taakse kunnolla jolloin pesurin hammaspyörä ei lähde pyörimään ja systeemi jää odttamaan sitä että pesuri palaa alkuasentoon ennenkuin moottori menee parkille ja pysähtyy.
    Pesurin hammaspyörän kuuluu pyöriä vaikka pesuria ei käyttäiskään, pesurin päällekytkeminen vapauttaa sen pyörimisen ja tekee sen "kolmen pyyhkäisyn viiveen."
    Joskus moottorisysteemin sisällä olevan epäkeskon seuraajatappi kuluu ja liike jä liian lyhyeksi niin että se solenoidin kieleke ylettyisi hampaalle.

    Kyllä sen pystyy korjaamaan mutta onhan se vähän haastava.
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    ja kuluneisuuden lisäksi ongelmat johtuvat ronskista lisärasvauksesta vääriin paikkoinin, tömäkät rasvat + sonta jo kuluneiden hampaiden päällä, solenoidin napin alla jne. ei hyvä.
    Purkaa, puhdistaa, rasvaa ja kasaa oikein ainakin mulla auttaa aina kaksi vuotta kerrallaan + wyrthin kuivavoiteluaine.

    Mutta on se ihmeellinen kötöstys, insinööreillä ei ole ollut mielekästä tekemistä ja ne on kostaneet jotain rahvaalle.

    Asiaan löyhästi liittyen, onko portaattoman tihkun epälineaarisuus pyyhkäisytaajuus/potikan asento normaalia, vika vai ominaisuus? Sellainen noin kerta/3 s on millin osien tarkkaa säätöä kytkimesta
     

Kerro tästä muillekin!