Caprice STW renkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja kuolinpesä, 18.1.2005.

  1. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Minkähän kokoisia munkkeja kansalaiset ovat saaneet sopimaan Chevy Capricen alle?
    Vanteet olisi jo tiedossa, (lev:8" ) mutta en ole aivan varma kuinka isot kumit raatovankkurin alle sopii.(ilman lekaa :D )
    235 on vakio, mutta kertokaapa mikä on suurin koko ilman peltiseppää.

    Kiitos!
     
  2. 235 ei ole "vakio" . Esim. 1990 Caprice rullasi tehtaalta 215/225 leveillä renkailla. Omassa stw:ssä alkuperäinen rengaskoko oli 225/70 15..

    Ja oman kokemukseni mukaan osa 235/75 renkaista sopii pyörimään, mutta osa taas hankaa edessä runkoaisaan täysin käännettynä.

    Jos levemäpää tosiaan haluat , niin profiilina pitää olla jotain muuta kuin 75 tai 70..
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Juu, ihan mielenkiinnolla odotan vastauksia...nimittäin omaan STW:hen olis tarkoitus asentaa L78-15 kokoiset rättirenkaat.
    Ei ne olekaan samankokoiset (siis 235-75-15) mittee väitettiin, vaan korkeampiprofiiliset. :-?
    NOO jos ei notta noi passaa niin pistetää G78-15 kiekot alle ni mahtuupi!
     
  4. Mikä noissa L78 ? nakeissa on nimellisleveys käytännössä? Kas 1977-90 koria suunnitellessa 78-srajalaiset olivat vakiorengaskokoja..

    Ja toi 235 /75 hankaaminen tapahtui vain yhdellä "teräväolkaisella" rengassarjalla. "pyöreämpiolkaiset" sopivat pyörimään.. Eli jos noi rättirenkaat kuten kuvitella saatta ovat sellaiset pyöreähköolkaiset donitsit, niin saattavat sopia pyörimään ihan OK..
     
  5. Hazka

    Hazka 1st gear

    mulla oli takana 275/60-15 ja edessä 235/60-15 hyvin pyöri
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    mulla oli vakiona 225.75/15 mut tällä hetkellä takana 255.60.15 en muista mikä ET niissä on mut ne ei tuu yhtään enempää ulos ku normaalitkaan :lol:
     
  7. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Ilmeisesti tämä "hankaus ongelma" tulee ripustuksista, eikä lokasuojista.
    Kyllähän tästä jo jotain selvisi.
     
  8. Ohjaus ääriasennossa hikkaa runkoon edessä... Siis ensimmäiseksi...
     
  9. weripuo

    weripuo Gearhead

    Mulla oli takana 275/60-15 ja eipä sinne paljoa leveempiä ois enää mahtunut.
    Edessä 255/60-15 eikä ottanut kiinni ääriasennoissakaan.
    8" vanteen offset taisi olla jotain nollan pintaan, ei muista
     
  10. Warlord

    Warlord 1st gear

    Sopiiko Capriceen 15":sta isommat vanteet? Miten isot saa sopimaan vielä ajettavaprofiilisilla renkailla?
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    L78-15

    L78-15 leveys on 224 mm (max 248 mm) normikirjan mukaan. Siis siitä pulleimmalta kohdalta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: L78-15

    No silloin sopii aika varmasti..
     
  13. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Lähinnä huolettaa noitten L78:ien korkea profiili...että mahtuukos ne alle. No kohta o kevät niin pistetään alle ja kokeillaan.
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    No etkös sä ollu muutenkin korottamassa sitä huussia? Lisää vaan jatkoa vietereihin ni alkaa mahtumaan :rotfl:
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Prkl..jos toi widuillu ei lopu, niin se saa sitte jatkua! :wink:
    Mie korotin jo sitä = laitoin uudet jouset. Vanhat olikin erittäin elastiset, lisäksi 2 kpl neljästä oli poikki...Nythän toi o melkoisia off-road ominaisuuksia omaava city-maasturi. Auttaisiko katon lasku huimausongelmiin, kysyy epätietoinen Savosta??
     
  16. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kyllähän multa löytyy apu huimaukseen; mulla olis ylimääräinen vaneripenkki. Teepä kato siitä sikamatala etupenkki..?
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    En mie kehtoo puupenkillä istahtaa, mutta kitoos tarjouksesta. Mielenkiintoinen ehdotus; sinänsä. :webmaster:
     
  18. VMZ

    VMZ 1st gear

    Mikä on levein rengas, mitä porukat ovat saaneet STW capricen etupäässä toimimaan ilman ongelmia? Edellyttäen, että ympärysmitta olisi tuon originaalirenkaan (225/70-15) verran (en nyt löydä kirjaa, että näkisin sen mitan). Ympärysmitan puolesta menisi vaikka 335/30-18, mutta se leveys :rotfl:
     
  19. Johnboy

    Johnboy 3rd gear

    kaverilla oli joskus 295 edessä. sopihan ne sinne, mutta ajomukavuus jäi :D itsellä 235/65/15 eikä ongelmia. samoin takana 275/70/15.
     
  20. weripuo

    weripuo Gearhead

    mulla on ollut GM leppäjeepissä edessä sekä takana 275/60-15" ajettavuus ihan suolesta, vaihdoin eteen 255/60-15" ei juurikaan muutosta paitsi korkeudessa

    sen jälkeen takana yhä 275 ja edessä 225/70-15" niin taas kulki kuin juna ei vedellyt urissa tai ohjaustehostin huutanut armoa

    nyt ldt fordissa joka nurkassa 235/75-15" ja vaihtuu kyllä kapeampaan, ottaa meinaan kiinni lokasuojiin etupässä

    jos keväällä saisi alle 195-14" c-renkaat :odroll:
    orkkis koko 215/75-14"
     

Kerro tästä muillekin!