capriceen madallusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja RokkiMikko, 16.9.2002.

  1. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Mistä sais Capriceen madallussarjoja?? Onko olemassa valmiita sarjoja vai otanko rautasahan kauniiseen käteen ja sanaan pari kiekkaa pois. Ei kuulosta kovin hyvältä, vai mitä sanoo tietäjät??
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Minähän en tästä tiedä. Mutta ei sahaaminen nyt niin paha juttu ole. Itse vetelin kyllä rälläkällä välikopan jousista puoli kierrosta pelkästä kokeilunhalusta. Noin pieni pudotus ei tuntunut ainakaan vanhoissa jousissa jäykentävän. Älä ota kahta kierrosta kerralla.
    Vaihtoehtona olisi nykyisten jousien kanssa meno esim Vallilan Takomoon ja teettää mallin mukaan uudet ja jäykemmät ja lyhyemmät.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Vois onnistua extra-hevy duty-jousia lyhentämällä, ettei ota pyörät mihinkään kiinni kun pätkii vakiot löysät jouset. Kaveri vaihto omaan Caprice Classiciinsa nuo edellämainitut jouset ja Konin iskarit, teki ihmeitä alustalle, ei pahemmin kallistele kurvissa...
     
  4. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Mitä on noi extra heavy duty jouset??
     
  5. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Vaihtoehtoja:
    1. vanhojen pätkiminen, en suosittele
    2. teettäminen, ei kallista ja saa mitä haluaa (ehkä)
    3. hommaat esim Capricen 9c1 -jouset eli poliisimallin jouset, on hieman matalammat ja jäykemmät, samoja käytettiin 94-96 Impala SS:ssa
    4. Metsästät "oikean" madallussarjan, löytyy ainakin Eibachilta, mutta saatavuus Suomessa voipi olla aika nollissa.

    Tämä pätee ainakin sedaniin, varmista en ole varma. Itse aion teettää Deltaan takomossa, kunhan kaikki muut ikuisuusprojektit siitä kärrystä saadaan kuntoon...
     
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Mitenkähän tänä päivänä saatavuus suomessa...Onko jollain tietoo...

    STW:n ja Sedanin jousien erot.? / onko vaihto kelpoiset keskenään?
     
  7. Rytari

    Rytari Gearhead

  8. Kaltsu

    Kaltsu 1st gear

    Kyllä pitäis saada, ite ainakin vuosi sitten hommasin laakkoselta noi eibachin vieterit ja energy suspensionin puslasarjan omaan capriceen, ja tuli ihan ongelmitta. Silloin tilasin ne edelbrockin tuotenumerolla, mutta samat jousethan ne on. Ja ilmeisesti pitäis käydä sekä farkkuun et sedaniin, ei tossa ainakaan juur mitään erotella niitä. Itellä jouset kannattelee sedania.

    http://www.edelbrock.com/automotive_new ... tion.shtml
     
  9. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ehkä OT, ehkä ei, Mulla on '86 stw buickissa progressiiviset jouset (Heavy Duty?) , jos joku haluaa sellaset ostaa ja pätkiä niistä 'väljemmistä' kierteistä osan pois niin että saa madalluksen + hieman jäykemmät jouset niin pistää yyveetä, on nimittäin ylimääräsenä mulla..
     
  10. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    Otathan myös huomioon, että matalampi jousi vaatii jonkun paremman iskunvaimentimen. Itse olen muutamasti vaihtanut pelkät jouset entisiin kulkineisiin ja vakio iskarit tuppaa kuolemaan viim. ½v päästä. Rälläkkämadallusta en suosittele, en sit kenellekkään. mm Konilla on ainakin jotain tuotoksia capriceen. Madalluksesta en osaa sanoa, mut esimerkiksi us partsilla on mainintaa et maahantuovat konia.. Kannattaa toki kysellä
     
  11. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Oisko tosta sun (tai kenenkä vaan tietty) autosta mahdollisesti kuvaa, että miltä se näyttää tuolla alustasarjalla? Ois mielessä Olds Deltaan alustasarjan hommaaminen, ois kiva saada jonkinlaista osviittaa, että minkä näkönen tulis.
     
  12. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    entiä paljo kierrejousien tietättäminen maxaa vallilan takomolla mut lehti jouset oli perkeleen kalliit ja joutu koko viime kesän oottamaan ku pikku veli semmoset tilas 3sataseen ryskyyn ja sitte ku ne vitun jouset tuli ni perse nousi ainakin 4" :mad: nytpähän pääsee ajamaan sotkamoon offroadia :poff: tuolla tuninki osastolla ol joku madallettu buickin piilojames..
     
  13. Kaltsu

    Kaltsu 1st gear

    Ei mulla oo kuvaa ku ennen madallusta vaan toissakesältä, mut se laski sen vähä inan päälle tuuman edestä ja about tuuman verran takaa. Nyt se on kuvan kumeilla siten, et renkaat on jo ihan vähän lokarin kaarien sisällä.

    Ja oli muuten aika vähän päivittääkin jo alustaa, molemmat etujouset oli puolisen kiekkaa poikki ja kaikki iskarit oli aivan valmiit. :odroll:

    http://b.imagehost.org/0126/100_0115.jpg
     
  14. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Tuo mun kosla on lähtökohtasesti pirun korkee, eli pudotus ois kaiketi huomattava. Ja jos aatellaan, että sun autos on pudonnut n. tuuman tosta kuvasta, niin ollaan lähellä sitä, mitä haen. Mutta se on ehkä ensi talven hommia, tulevana kesänä ajellaan vaan jos tekniikka kestää!
    Kiitos kuvasta!
     
  15. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

  16. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Ai perkkeles, tuo ois lähellä omaa visiota, pyörineen päivineen.
    Onko minkälainen ajaa vakioalustaan verrattuna ja miten kestää kuormaa?
    Mitkä iskarit, vai tuliko nekin tuon Intraxin sarjan mukana?
     
  17. idiot

    idiot Gearhead

  18. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

  19. idiot

    idiot Gearhead

    heh juu, tuo toimitti volvon virkaa tuollon.
    ei ollu kyseiset jouset vielä alla sillon.
     
  20. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Kyllä tolla kelpaa ajaa. Iskareina on Monroe Sensatracit, jotka ei ole ihan optimit kyllä tuohon alustaan enää. Etupäässä huomattavissa pientä heijaamistä, eli iskarit ei ihan tilanteen tasalla.

    Takana on yksi kesä ajoa tuolla alustalla. Ajotuntuma ei ole mun mielestä liian kova, ehkä sellaista normaalin euroauton tasoa, eli huomattavasti parempi kuin alkuperäinen lulla. Paljoa en oo kuormitellut autoa noilla jousilla, mutta ei kuormitettavuus ainakaan heikentynyt uusilla progressiivisilla jousilla...

    Jos sais vielä ohjauksen tunnokkaammaksi, ni alkais ajo-ominaisuudet olla kohdillaan.
     

Kerro tästä muillekin!