Capriceen pölykapselit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Pastori, 19.5.2019.

  1. Pastori

    Pastori 1st gear

    Itsellä koko vanteen peittävät kapselit jotka "säksättävät" ajaessa koska ovat hieman halki reunoistaan. Vinkkejä kapseleista jotka sopisivat auton henkeen( capriceen classic vm -80)? Itse haaveilisin pillerikapseleista mutta ainoat mitä olen löytänyt ovat törkeän kalliita.
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eikö Southwesttradella ollut pillerikapseleita n.20e kpl?
     
  3. tammercity

    tammercity Gearhead

    Kyllähän ne originaalit poliisipillerit on hienoimmat.
    Itsellä tallissa säilössä yksi sarja.
    En ole vaan saanut vielä laitettua omaan autoon alle.
    (yläkuva oma, alakuva netistä napattu.)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.5.2019
  4. Pastori

    Pastori 1st gear

    Swt:n kapselit ei sovi myyjän mukaan noihin capricen vanteisiin koska eivät tartu vanteen "kyhmyihin" ulkopuolelta. Noi kapselit olis siistit mutta ainoat myynnissä olleet tais maksaa n250€ sarja.
     
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Olen moneen laittanut alkuperäiset pinnakapselit ja minun mielestä ne sopii parhaiten, mutta
    makuja on tietenkin monia ja se toki myös sallittakoon.
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    Toinen vaihtoehto on tietysti babymoonit.
    Samaa näköö, vaikka nyt ei olekaan alkuperäiset.
    Ei muistaakseni kalliita ole uutenakaan.. käytettynä omanikin ostin parilla kympillä.
    Itsellä on olssissa babyt ja kelvannut siihen.
    Tarttuvat niihin kyhmyihinkin kiinni, kuten kuuluu.
    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Omassani on Centerline-kopiovanteet tällä hetkellä, mutta koska on jouten yksi sarja orkkis peltivanteita ja näin eräässä suomalaisessa sarjassa vastaavan auton lähes uutena valkosivurenkaineen ja orkkispölykapseleineen, niin ostin eräästä purkuautosta setin orkkispöläreitä. Pitäs jossain vaiheessa ne peltivanteet puhalluttaa ja pulverimaalauttaa, ja pyöräyttää niille sopivat valkosivut. Voihan niitä sitten fiiliksen mukaan vaihdella alle. Vanhojen kuvien mukaan tuossa mun autossa on samanlaiset kapselit uutena olleetkin talvikäytössä, ja pinnakapselit kesällä. Näitä täyspeittäviä on aika hyvin suomalaisissa purkautoissa tarjolla.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jos puhutaan niistä pillereistä mitä luulen, niin ovat tosiaan tarkoitettu vanteisiin joissa keskiön sisäkehällä kapselin kyhmyt, esim. Smoothie-malliset peltivanteet. SWT myi joskus (myy vieläkin?) jotain aika halpoja Chevyn Rally Wheelin mallisia tarvikevanteita joihin ne kapselit oli sopivia...

    Ei muuta kun swappeja tonkimaan, esim. näitä Astron kapseleita on näkynyt aika ajoin myytävänä:

    [​IMG]
     
  9. Pastori

    Pastori 1st gear

    Käyty kysymässä babymoon kapseleita uspartsilla mutta eivät kuulemma sovi capricen peltivanteisiin. Piti laittaa vanhat takaisin, pitänee pärjätä niillä. Milloinkohan olisi jotain rompetoreja täällä etelän(Tuusula) suunnalla joilta voisi etsiä kapseleita yms rompetta.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mulla pitäisi olla tommoset Astron pillerit jossain jemmassa, vielä kun muistaisi minne ne olen laittanut... Pitää kaivella esiin jos tommoset kiinnostaa?
     
  11. Pastori

    Pastori 1st gear

    Kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!