Capricen eturipustus ulvoo - kiire!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja triniemi, 31.5.2002.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tottakai kun lintalla ajaa toiselle puolen suomea kotikunnasta niin alkaa kummallisia ääniä kuulumaan. :smile:

    Kuskinpuolen eturengas on kulunut ulkoreunasta. Ohjaus puoltaa myös oikealle vähän. Jostain eturipustuksesta (kuskinpuoli) kuuluu kitinää, ulvomista ja narinaa, ei tosin oikein kuulu kunnolla jos on lasi kiinni. Oliskohan laakeri paskana? Ainakin klappia siellä oli 5 milliä pyörästä mitattuna joka tosin laakerin kiristämisellä pieneni. Ei uskaltanu kyllä enempää kiristää ettei laakeri leikkaa kiinni.

    1) Jos tiedät jenkeistä tietäviä pajoja välillä Huittinen - Pori tai Pori - Parkano niin vihjeet ovat tervetulleita

    2) Hinta-arvio jos laakerin vaihdattaa?

    3) Voiko jotain muuta mennä paskaksi?

    4) Kuinka hengenvaarallinen sillä on ajaa?

    Tarkotus olis mennä vielä huomenaamulla kattoon WCC:n avauskisa porin lentokentälle ja ajaa sitten Parkanon kautta Jyväskylään. Joten jos näet paleltuneen valaan värisen Caprice -84 STW mettässä niin laakeri tai herratiesmikä on leikkannu.

    Pääsen katseleen vastauksia illemmalla tänne overdrivelle joten kaikki apu/vihjeet/neuvot otetaan kiitollisena vastaan.
     
  2. koni

    koni 1st gear

    Auto ja Konekorjaamo Metsämäki
    Korvenkyläntie 547, 32700 Huittinen
    02 - 568883 / 040 - 565 8292

    Kokemäellä on muistaakseni neste jossa mielellään huoltavat jenkkiautoja. Keskustasta jotain 1km Kauvatsalle(?) päin.

    T:mi Seppo Niemensivu (Ulvila, Vanha-kylä)
    0400 - 591 428
    02 - 538 7091

    Pasi Mahlamäki (Pori)
    0400 - 592 107
    02 - 639 4482
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jospas laakeri leikkaa kiinni saattaa sisäkooli lähteä pyörimään jolloin pääset hankkimaan uuden olka-akselin. Levyjarru pitää kyllä pyörän paikallaan (luultavasti) joten kovin pitkälle metsään ei pitäisi suistua.
    Tunkkaa etukulma ylös ja kiristä löysät pois, joku 0,5-1mm voit jättää jos liika kiristäminen pelottaa. Pyöritä pyörää hitaasti ja kuuntele, jos kuuluu ratinaa, rohinaa (muuta kuin levyjarrun aiheuttamaa) tai nykii saattaa olla syytä jättää reissu sillä laitteella väliin, hajoaa se kuitenkin välille.
    Laakerit maksanee jotain pari-kolmesataa vanhaa rahaa ja työt jotain päälle?

    Niin se narina, voihan se kait olla myös kuiva pallonivel tai sökö pusla? Vai voiko?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala1968 2002-05-31 14:17 ]</font>
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    haettiin kokemäeltä

    - molemmat laakerit
    - stefa
    - vaseliinia
    - 9.5 millin kuusiokoloavain jarrusatulaan

    Hinnaksi tuli 70 eeroa. Kohta pitäis appiukon kanssa avata paketti ja toivoa että ne on ne laakerit jotka siellä rohistaa.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Joo laakerithan siellä oli paskana. Saatiin appiukon kanssa vaihdettua ilman ulosvetäjää, sai paasata niin perkeleesti että laakeripesät lähti irti. Kyllä loppu ulinat ja natinat, eikä klappiakaan oo yhtään.

    Tarviiko kiristää enempää kuin sen verran että klappi lähtee?

    Ja kiitos neuvoista!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2002-06-02 18:29 ]</font>
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei tarvi eikä saa kiristää enempää. Aja vähän aikaa ja tarkista kireys.
     
  7. Lettu

    Lettu Gearhead

    jaas, eikösse pijä eka kiristää kiinni, eli sillo painuu laakeripakka kohilleen, sit löysätä sevverran että tuntuu PIENI klappi?

    Joo hyvä ajon jälkeenki tarkistaa laakerin tilanne.
     

Kerro tästä muillekin!