Capricen pilaamisesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Temppis, 6.11.2021.

  1. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kardaani taitaa Audissa pyöriä toisinpäin kuin Caprisessa? Kannattaa ainakin tarkistaa ennekuin alkaa vaihtotyöhön, ja jos ei aio perääkin ottaa Audista.
     
  2. Tuosta tuli mieleen tämä Lada -projekti, jossa bulgarialainen rakentaja ensin suuntteli Audin laatikkoa, mutta vaihtoi sen Bemarin laatikkoon muistaakseni juuri tuosta syystä.

    Niin ja rakentaja lopulta veti herneet nenukkiin ja poisti kuvat..:p
     
  3. viri-viri

    viri-viri 3rd gear

    Pervers... eiku hieno ajatusleikkihän tämä on :D

    Helpolla jos haluaa päästä, niin elinsiirtona 740/940 Volvosta D24 turbo mooottori ja ZF automaatti suoraan pakettina kapraissin keulille. Varmasti jaksaa liikuttaa capricea kun tuohan on LT-volksuun alunperin suunniteltu. Eikä tarvi sähkötöitä pelätä tuon koneen ja laatikon kanssa ;)

    Tai sitten mersusta sama homma, vaikka om606 vaparina?

    MUTTA, sairaat perverssiot on kivoja kunnes mietitään projektin kannattavuutta...

    Tekniikan hinta, kardaanin, kannatinpalkkien yms. muokkaaminen, sähkötyöt, yleistarvikkeet, sijaisauto rempan ajaksi, muutoskatsastus, käyttövoimavero... käytetty aika ja oman työn arvo? Jälleenmyyntiarvo?

    Tuolla hinnanerotuksella saa aika paljon 98 bensaa, ja ainakin vähemmällä vaivalla. Lisäksi onhan tuossa bensaveekasissa sitä jotain mikä antaa sille Capriselle sen oman arvonsa; onhan se mukavaa talviaamuisin pikkupakkasessa rapata laseja auki kasin höpinää kuunnellessa :cool:
     
    kerkko tykkää tästä.
  4. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Niin mikä on pervessiä?
    Vaparidieseli ni saman tien voi ostaa kokonaisen Capricen 6.2 detroitilla, yhtä paljon meteliä, yhtä suuri kulutus ja kulkee ehkä vähän paremmin kun vaparit OM-sarjalaiset. Eikä varmaan kumpikaan malmikasa lämpiä yhtään nopeammin.

    Oon itsekin muotoillut päässä tommosen ultimaattisen käyttisjenkin (lähinnä talveksi) ajatusta, mukava ja halpa rautapuskurinen härveli jossa olis vähän sitä fiilistä ja sitte joku taloudellinen motti konehuoneeseen.
    Isoa diisseliä ei tarvinnu paljo miettiä ±3l, semmosessa jo taloudellisuushakuisuus aika turhaa prokkiksen hintaan nähden. Mersun dieselit mekaanisella syöttöpumpulla olis yksinkertaisia laittaa toki, mutta niistä ei saa tehoa ja taloudellisuutta, vain toisen.
    Volkkarin 2.0TDI on sen verta tehty juttu, että niihin saa standalone johtosarjoja ja vaikka millasia adaptereita. Ja niistä saa suht pikkuvirillä sen 400-500nm irti, joka riittäisi helposti talvipulkkaan. Taloudellisuuskin olisi kohtuu hyvä.
    Capricen konehuoneessa olisi vallan ruhtinaallisesti tilaa mille vain kun nelimukisen laittaa pitkittäin ja sopivasti tulipellin läheisyyteen.
    Itsellä saattais ollakki 6.2 detroitticaprice talveksi, mutta ne koneet on hiivatin kylmiä ja pitävät niin jumalatonta meteliä, että mieluummin ihan bensalla. Ja siten ajankin talven saksalaisella kolmen litran dieselillä, mutta ilman webastoa on jo näilläkin keleillä kylmä ekat 10 minuuttia.
     
  5. viri-viri

    viri-viri 3rd gear

    No sehän tässä olikin se pointti, kivaa ajatusleikkiähän tuollainen eurodieselin istuttaminen isoon jenkkikoriin, mutta saavutettava hyöty vaivaan nähden ihan +-0 tasoa. Varsinkin kun sen 5.7DX:n tai 6.2d:n saa paikalleen oolmoust bolt on.

    Omaa kokemusta ei sentää noista mersun koneista ole, mutta itsellä 100tkm ajalla 940 Volvon D24 moottorin kulutus on ollut hieman reilut 6l/100km. Meniskö painavammassa capricessa kulutus luokkaan 7-8l satasella? Silti se saavutettava hyöty? Jos joku väittää 307Yrjöä laiskaksi niin ajakaapas D24:sella :D minä ainakin aion uhmata seuraavaa talvea ja nykyistä hallitusta ajamalla päivittäin vm. -85 Lesabrella, ja kyllä - bensa V8 moottorilla :cool:
     
    impala67 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    5,7 ja 6,2 kylmiä.johan on juttu.osta suoraan se volkkari.kova meteli,jaa,jos alkup.matot ja eristeet ei ainakaan sisälle kuulu ja aika iisi uloskin.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    paljon helpommalla pääset ja saat kuunnella kasin höpinöitä, kun laitat sinne farkun takaloosterin lattioiden alle kaasupulloja täyteen. ittellä sama ajatus; orggis bensatankki kannattaa säilyttää omalla paikallaan kun ei noihin veroherrojen (ja -akkojen) metkuihin koskaan voi luottaa. voi olla että ryssivät nuo kaasumuunnostenkin järkevyydet.
    yhdellä mese-letukka sekasikiöllä pari talvea ajelleena- kyllä se tehottomuus vaan rupesi ottaan niin pattiin, ja sen pakkasaamujen pelkääminen ja jatkuva moottorin esilämmittely tuntikaupalla että edes tulille sai.
    älä riisselöi.
     
    Kustom STW, Inlinee, Hai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tiedä, montaako dieselautoa Suomessa käynnistetään joka aamu, villi veikkaus puolitoista miljoonaa? Kyllä ne jotenkin käynnistyy, olettaisin ;)
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Puolitoista miljoonaa on tarpeeksi, ei tarvi yhtään lisää! :p
     
    Gary Grand, impala67, tooke ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!