Carpenterin värkkäilyt...

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Carpenter, 10.7.2019.

  1. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Jotain on tässä vuosien varrella tullut tehtyä vaihtelevalla menestyksellä... :)

    Olen koittanut tehdä kaikenlaista mahdollisimman paljon itse noihin harrastelaitteisiin ja toki
    se on sitä harrastusta ja siihenhän "kuuluu" ettei kaikki mene aina ekalla kerralla ihan nappiin,
    mut sit oppii.

    Muutama vuosi ajatellut että tuohon Staariin sopisi matalampi plexi, eikä sellaista ollut
    myynnissä joten koitin voisiko sen tehdä itse...

    Mul oli tuollainen käytetty plexi josta sahasin siivun.

    [​IMG]
    Sit tein jigin taimikälie, eli kovalevy renkaan (missä oli sama säde) ympärille liinoilla.

    [​IMG]
    Yksi kuumailmapuhallin ei riittänyt eli laitoin kaksi "rinnan".

    [​IMG]
    Kyl se siit sit alkoi muotoutumaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hion ja kiillotin reunan ja tuollainen siitä sitten tuli.

    [​IMG]

    ennen:
    [​IMG]
    jälkeen:
    [​IMG]
    ...to be continued… :)
     
    stratusdriver, fenix, mikkis83 ja 18 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Jo vain tuo mukavasti kypärää täristää. Nuo plexien muokkaamiset on loputon suo, harvoin saa itse tekemällä oikein toimivaa. Ulkonäkö kyllä voi parantua. Anteeksi tämä negatiivinen ulostulo, mutta yleensä ovat jo tehtaalla tutkineet asiaa isollakin rahalla ja sopivaa muotoa etsineet ja johonkin kompromissiin päätyneet.
    Velipojalla oli isossa vn 1500 kawassa plexi joka ei toiminut vaan ohjasi aina ilmavirran siten että potta tärisi päässä vaikka kuinka sen asentoa muutteli. Lopulta teki ohuesta vanerista alkuperäisen mukaisen plexin ja lähti koeajolle peltisakset mukana; leikkeli sitten vaneria pienemmäksi ja koitti etsiä sopivaa kokoa ja asentoa. Ei löytänyt vaan poisti koko plexin ja oli tyytyväinen.
     
    Jussi289 ja Carpenter tykkäävät tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    V. 1982 uuden tonnisen Z kalawatin huiput tippu ~15kilsaa kun laitto senaikaisen "vartti"katteen.
     
    Carpenter tykkää tästä.
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pleksit on aina kompromisseja. Electra Glide - setien kanssa plekseistä tuli aina vähintäänkin yhtä pitkiä keskusteluja kuin öljyistä ;) Ajoin Electralla vakiopleksillä 80000 km, parempiakin olisi varmaan ollut.

    Mutta asiaan: laitahan @Carpenter lisää rakentelua tulemaan. Mukava katsoa tämmöistä itse tekemistä, kun itse olen perinteinen "ostan tarvikeosan ja yritän saada sen vaihdettua" -kaveri :rolleyes:
     
    Carpenter, f34, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo ne on muoviluodit erikseen kun köllötellään tankin päällä. Mutta sekin halukkaille suotakoon.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaikka omistakin härveleistä on pleksit ja katteet lentäny ensimmäisenä mäkeen, jos sellaisia on sattunu olemaan, niin tuo Carpenterin omatekoinen on kyllä ulkonäöltään todella tyylikäs alkuperäiseen verrattuna.
    Itsetekemällä saa persoonallista tyyliä.
     
    mikkis83, Ässä., Rotten ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Nimenomaan!

    Mä en oo saanu edes kirkasta pleksiä haluttuun mittaan ilman halkeikuita ja muita vaurioita.
     
  8. Minun on oltava sitten eri mieltä. Elektrassa on oltava semmoinen iso pleksi, katteet ja sivulaukut. Sitten on erikseen chopperit ja muut lelupyörät..
     
  9. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Lepakkokatetta suunnittelin joskus omaan pyörään mutta jäi hommaamatta.
    Nyt on kädet olkapäiden tasalla, ja leveällä. Tulee kaikki syliin.. Ei tarkotusta muuttaa mitenkään, paitsi ehkä pari kolme tuumaa korkeempaa stongaa.
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Niin tietysti pitää, mutta Carpenterin pyörähän ei ollutkaan Electra ;)
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Tuo rinnakkaispiippunen kuumapyssy on hieno idea.
     
    mikkis83 ja Carpenter tykkäävät tästä.
  12. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    4g Camarosta puuttui pieni pala kojelaudasta joka löytyi kylläkin kuskin penkin alta?

    [​IMG]
    Ensin koitin sitä liimailla niin että kojelauta oli paikalla ja teippiä alla mutta eihän siitä mitään
    tullut, eli suuressa viisaudessani otin päällisen pois... jo siinä se halkesi muutamaan osaan... en
    voinut kuvitellakaan että se olisi vahvuudeltaan hapankorppu!

    No sitten kun puhdistin sitä rasvanpoistoaineella niin käteeni jäi tupakkiaskin kokoinen pala
    (oik kulma) ja loput tallin lattialle palasina... Vahvuus tuo edellä mainitsemani hapankorppu:eek:.

    [​IMG]
    No sitten intternettiin kun luulin että sellainen jostain purkuautosta löytyy, mutta ei, kaikki
    oli rikki tai myyty... uusi olisi maksanut 500€.

    No sit näin, kolvilla palat yhteen ja lasikuitupakkelia vahvistukseksi alle:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Pientä karhennusta ja lasikuitua päälle...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Keinoeläimen nahka päälle ja tuuninkiverkkoa aukkoon, tommonen siit sit tuli...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rika, mikaa7146, Rusty ja 20 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Nupa

    Nupa Gearhead

    Hyvältä näyttää kojelaudan päällinen, mutta sen verran tosta verkosta pitää todeta (itsekin tein omaan 95 samanmoisen, prkl) että ei toimi enää huurteenpoisto kun ei ole noita uria kääntämässä virtausta lasille. Eihän tuo paljoa haittaa jos ei ole talviajossa, mutta kuitenkin...
     

Kerro tästä muillekin!