Carter thermoquad

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jukka81, 29.9.2022.

  1. jukka81

    jukka81 1st gear

    Moi!
    uutena käyttäjänä täällä..
    Olis kyseisen kaasarin kanssa ongelmaa. Ilmeisesti tulvii. Hommasin kunnostussarjan, ajattelin pistää ultraäänipesuriin. Mikä olis hyvä myrkky? Tyhjäkäynnin ruuvi oli niin jumissa että ei liiku mihinkään. Mikä olis hyvä konsti irrotella? Lämpö? Toivottavasti seos ruuvit ei yhtä jumissa.. Jos jollain kyseistä kaasutinta hyllyllä niin voisin vaikka ostaa. Rungossa koodi 6322s.
    On -73 new yorkerista..
     
  2. jukka81

    jukka81 1st gear

    Niin vain tuli kaasutin kuntoon ja tuntui toimivan aika mukavasti kulkine nyt
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Muovirunkoisena nerokas keksintö polttoaineen pitämiseksi viilelämpänä metallirunkoiseen nähden mutta aika hapertanut ja monet kaltoinkohdelleetkin kaasutintaan saaden aikaan murheita mutta mikäli omistaa ehjän ja säätää kunnolla toisioläpän jousivoimaa myöden hieno ja toimiva kaasutin joita käytetiin mm 340 kaasuttimina ja näitähän oli monenmoisia numeroversioita pikkueroin mutta mikäli säädöt pielessä niin nyykähtää herkästi ollen Thermobog ,siis kuten muutkin kaasarit mutta tuo jousivoimaa vastaan alipaineella avautuva ilmaläppä kriittinen kohta näissä ja on siis säädettävissä yksilöllisesti tarpeen mukaan eikä kuten esim Performerissa jossa keskivertoiset tehdasasetukset vailla varsinaista säädettävyyttä ruuvilla kuten siis thermoquadissa.

    Ei senpuoleen Performer toimii hyvin paketistakin normaalissa käytössä ja lähes vakioisessa koneessa....ainakin mulla toiminut.

    Läppäakselin vuodot aika yleisiä näissäkin toki jo vanhuuttaankin kuten muovirunkokin monesti kuumuuden rapeuttama mutta varaosia saa runkoja ja sisuskaluja myöden , käsittääkseni kunnostettujakin löytyy kuin kunnostuspalveluakin USA:ssa eli näitä myös vaalitaan ja arvostetaan numeroautoissa toisin kuin täällä jossa väärinymmärretty kun ei osattu säätää.
    Itellä oli moinen alunperin isolohkossa kiinniollut pikkulohkon päällä vaikka olikin isommilla toisioilla oleva versio jostain 70 loppupuolelta numeroiden perusteella.
    Joku JOE sen oli amerikassa nelireikäisen S.P 2p imarin pariksi istuttanut joskus 70/80 taitteessa jolloin noita vääntöimareita oli markkinoilla ja saihan niillä nätisti 2kurkkuisen version muutettua nelikurkkuiseksikin merkkiin kuin merkkiin jos silleen ajatteli.

    Kaasuttimen kohtaloksi koitui myöhemmin juurikin vanhuuden oireena läppäakselivuodot ,ei pysynyt millään säädöissä bensa ja ilmavuotojen vuoksi vaikka korjaussarjakin sisällä eli yritettiin mutta ammattilaisrempan olisi vaatinut mutta kun ei mikään arvoauto kyseessä niin vaihdoin uuden tarvikekaasarin.
    Hyvä että sait toimimaan!
     
    Muokattu: 12.10.2022
    jukka81 tykkää tästä.
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Freiburgerin juttua:



    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!