cedrikin konetta firebirdiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pontiac safari, 26.2.2010.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

  2. RENO

    RENO 2nd gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: Pitikö taas sohasta ampiaispesään.
    Suattaap tulla muutama sivu kommettia tyyliin "oisit paalannu mielummin" jäkä jäkä lässyn lässyn"
    Nyt on kyllä "hyvä" viritys tulossa, unoha vaan ne kovat dassen laatikot kuvioista. Menestystä projektille :lol:
     
  3. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    paa siihe firebirdiin 6.2dsl? tae 5.7d tae dx ni ee rupee inssi aenakaa kuutiotuumista vittuilemaan?! :poff: joo mulla oli myös tollanen 82`caprice 2.8dsl+5man,oli aeka synkkä vehe :odroll: mitään muuta hyvää ollu kun et se läjä kulki n.7 litraa satkulle mut ei sillä vitun romulla päässy kun korkeintaan raktoreista ohi! :mad: ois tarvinnu turbon tae lyhyemmän perävälityksen mutta olnii paskalaho et lähti mualimalle.. :odroll: sama ruoska oli kuopiossa mattamustana myynnis parilla tonnilla :eek: ja ilmotuxessa leuhottivat käyneesä american car showssa ja AJANEET KOKO MATKAN YLINOPEUTTA!! :rotfl: :poff: :rotfl: :poff: :rotfl:
     
  4. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    joo meinasin jo käydä rosvoomassa RENO:lta mun vanhan 5,7d:n mut kun kikkara on isolohkon kokonen ulkomitoilta ja painaa keleesti verrattuna sertikin tekniikkaan joka on kevyempi kun oma 2,8 v6 (ja ripeämpi) ja siinä mun ex camarossa oli ollu nokalla olds bensa kasi ja sitäkin varten oli jo pitäny edellisen omistajan veistellä lämppärikopan paskaks ja kasata läpinäkyvällä pleksillä ja ilmastointiteipillä. kun 60 asteen v6 o sen verran kapeempi...
     
  5. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    astrossa on 90 asteen v6 eli sama kaaveli kun letukan bensakasissa. eli tuo välilaippa ei sovellu 60 asteen v6en kaavelile joka on pienempi
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    onnea promektille! Sama porukka kuka mölyää ja vastustaa, niin pitää ford rodia letukan pikkulohkolla varmaan he#vetin hienona. Ei muuta kuin virebirdi rieseliksi.
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    yks näistä surullisista tapauksista muistuu mielee kun yks tyyppi paiskas tollasen 2.8+5v man tekniikan g30 alustaiseen vaniin... sitä viitospykälää olis ehkä tarvinu korkeintaan vapaassa pudotuksessa :poff: :rotfl: :wc: :wc:
     
  8. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    onko kuorma-auto 3900kg kokonaispainolla sama asia kuin 1400kg muovipulkka jossa lisäks on tiheempi perävälitys kun cedrikissä? varsinkin kun orggis tekniikka 2,8v6 käytetään lähinnä gm pikku etuveto kauppakasseissa? renon lankomies sanoi joskus ajaneensa certikillä (samalla kun mulla tekniikanluovuttajana?) 200 lasissa. ja toi 2,8 v6 tuntuu jäävän lähdössä aika monelle perheautolle jollei o tumpelo ratissa siellä toisessa... :odroll:

    onkohan aiemmassa viestissä mainittu automaattilaurel mun entinen :eek: sellanen sinertävänharmaa x alkunen rekkari
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    en sanonu että oliskaan sama asia :odroll: mutta huvittavaa se silti on :wink: monet meistä haluaa suorituskykyä autoltaan... toisilla on erilaiset näkemykset :poff:
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    niinpä.olipahan 65 musse pösön 4 riisselillä.keula näytti ylöspäin kuin olisi ollu ilman konetta,massikan äänet ja savu.lisää näitä tänne.59 caddylläkin olisi jollain varaa ajella kun heittäisi vanhan hiluxin nelosen sisään.miksei voisi laajentaa ferrariin ja uustuonti rolsseihin.(niissähän on jo jenkeissä laitettu chevyn pata)
     
  11. hara64

    hara64 1st gear

    59 caddylläkin olisi jollain varaa ajella kun heittäisi vanhan hiluxin nelosen sisään[/quote]



    eikös joku tällänen kombinaatio ole täällä suomen maassa aikoinaan tehty vai onko urbaania legendaa :eek:
     
  12. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mulle on pikkupoikana joskus -70luvun puolessa välissä SYÖPYNY V8 koneen "hörpötys"(niinkuin meidän kaveripiirissä sanottiin :D )takaraivoon,eikä se sieltä pois lähde ei sitten millään.
    Juuri nuo äänet on ollut tässä amerikanauto harrastuksessa kaiken muun kivan lisäksi kuitenkin yksi tärkeimmistä pointeista,joten ei voi kun ihmetellä näitä kaikenmaailman dieselöintejä :wc: :wc:
    Mutta tämähän on vain minun henkkohtainen onkelma joten jatkakaa valitsemallanne tiellä
    :rotfl:
     
  13. ramair4

    ramair4 1st gear

    meillä on sama tauti buick55. :D lähdenkin tästä talliin paukauttaan 461.sen tulille. :rotfl:
     
  14. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mulla tulee jotain 140km päivässä työ ajua että laskeskelin että rahallisesti säästäis jonkun satkun kuussa jos polttoaineisiin menisi 60% vähemmän rahaa kun vaihtaisi firebirdin nokalle PIENIMMÄN MAHDOLLISEN GM BENSAVEEKUUTOSEN tilalle SAMANKOKOISEN SUORAN KUTOSEN dsl tekniikan :mad: no ei sitten. jebi c'e vaan niinku töissä kroaatit sanoo
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    mulla on sellainen ajatus että jos meinaat tosiaan ajaa pitkään sillä dieselöidyllä Firebirdillä ja jaksat sen swapin harrastus/omasta mielenkiinnosta hoitaa, niin miksei?

    Kyllä meistä moni harrastaja tekee sellaisia juttuja jotka ovat toisten mielestä ihan tyhmiä.

    Entäpä jos vaihtoehtona laitat siihen Datsunin automaatin ja vaihdat vaan perävälityksen tarpeeksi tiuhaksi? No, tokihan sekin maksaa mutta tuohon 7,5" perään niitä sentään saa kohtuuhelposti. Ja voit myydä sen Firebirdin nykyisen välityksen ja tasapyörästön vaikka mulle (jos on <91 eli 26 rihlaisilla akseleilla). Sopii silloin Oldsiin ja mulla on sellaiselle tarve.
     
  16. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    noniin. meinasin ostatella sitä mun dieselöimää camaro pickupia (v8:sta tuttu) takasin mut tää omistaja ei suostu myymään :poff: että se menee sit hänen piikkiin tämäkin raiskaus... :rotfl:

    datsunin automaatti on mullakin mielesä mut oishan se parempi jos pystyis heittään ton suoran kutosen ihan bolt on niin ei tarttis näprätä shifterivivustojen ja sähön kanssa. koneenkumeille 4 reikää etupalkkiin, muutama johto kiinni ja vesiletkut paikalleen. toi perävälitys ei o ongelma koska dassessa on 3.9 välitys ja firebirdissä 4,3 ei kertoo jo jotain siitä 2,8 veekutosen voimasta...

    kyllä on monella suuri hätä pelastaa näitä mösjöö mossen pojan :rotfl: tänne haalimia kummajaisia dieselöinniltä kun samojen tyyppien mielestä samat rakkineet kelpaa korkeintaan tekniikan ja keulaosien luovuttajaksi
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja tuohon viisasta/tyhmää keskusteluun voi heittää että jos joku aikoo ajaa autolla ja dieselöi sen, on se mielestäni paljon viisaampaa kuin se että joku toinen aikoo ajaa bensavehkeellä jossa on tietokoneohjaus ja korvaa sen ohjauksen mekaanisella jossa on vielä käskäyttöinen rikastin. Ei sekään kovin viisasta tässä mielessä ole.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mulla tulee jotain 140km päivässä työ ajua että laskeskelin että rahallisesti säästäis jonkun satkun kuussa jos polttoaineisiin menisi 60% vähemmän rahaa . rahat menee työläisellä kumminkin johonkin.itsellä 120 km työmatkaa ja 11 L bensaa menee.esim.vaihdan caddyyni dieselin,menis 7 litralla,rallattaa ja haisee,jos vetäisin sätkää topan päivässä 4 € on lopputulos ilman dveroa aivan sama,vielä vkl pakkokännit päälle niin pakkohan se on dieseleitä vaihdella.kun eroaa kirkosta ja liitosta saa taas bensaa V8:iin.miksi työmatkasta pitää tehdä itselleen kärsimys.minusta on kiva ajella tasaisesti ja hiljaisesti (tarkoitan melua).ostakaa hybridit ja voitte jaella sakkoja rautakaupan pihalla kuin south parkissa.
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    en kuulu kirkkoon en vedä perskännejä enkä röökiä. eli oikeesti rahaa jää säästöönkin mut ei huvittais ajaa millään ranskanpullalla tai saksanseisojalla työmatkoja ja jenkkí se on dieselikin. kuten on tullut todettua niin cedrikin konehan on gm suoran ohc kutosen olikse 231cid kumikardaanimalleista tutun pohjalta jatkojalostettu...
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    mustakankeja on rakennettu sitroletin pikkulohkoilla ja isolohkoilla suomea myöten - ei siinä ole mitään uutta. Kaverillani '68 2d Chevelle Fordin stroukatulla 460cid koneella, maskissa Fordin ovaali! Minulla on pikku perversiona ostaa rullaava I gen Camaro ja tehdä se vakiolohkoisella fordin 460 koneesta 557cid BT:n kansilla, jotta voi käyttää bbc peltisarjoja..
     

Kerro tästä muillekin!