cedrikin konetta firebirdiin

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pontiac safari, 26.2.2010.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    huomaa, että äijät vanhenee, kaikenlaisia omituusia dieselswappeja tehdään ja ladakin on hyvä auto. v-8 yms romukoppaan. ei ole enää kapinaa jäljellä :poff: :rotfl:

    oli vaan pakko kuitata :wink:
     
  2. juko7

    juko7 Gearhead


    eikös joku tällänen kombinaatio ole täällä suomen maassa aikoinaan tehty vai onko urbaania legendaa :eek:[/quote]

    voi olla mutta Ruotsissa oli joskus myynti-ilmoitus keltaisesta viisysistä Nissan-dieselillä, tuollainen :


    :odroll:


    [​IMG]
     
  3. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    onko tuolla moottori vaihdolla mitään väliä kuhan sen tekee kunnolla eikä tarpeettomasti tuhoa autoa,voihan sen mosan vaihtaa alkuperäseksi sitten jos kyllästyy/ei tarvi enää dieseliä.nuo nisunasu motti svapit on yleensä tehty aika suurpiirteittän pudjetti hommana eli kuhan saa käyntiin
     
  4. v 100

    v 100 1st gear

    Asia selevä vaida se :pinup ja jää rahaa vielä ajella autoillakin.
     
  5. paja1

    paja1 Gearhead

    kukin toimii tyylillään mutta mun mielestä ajot pitää pitää sitte hoitaa sellasella kalustolla kuin perse kestää. ja sitte tilipäivänä ruisataan sillä "pensasyöpöllä" :odroll: mulla kun se v8 on jokaikisessä kulkineessa käyttiksiä myöten ja muuksi en sitä muuta. ja kaikki ne pensalla toimii :odroll:
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ennenmin sitä autoon letukan pikkulohkon laittaa kuin jonkun riisselin.

    mut jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa.
     
  7. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    voi olla mutta Ruotsissa oli joskus myynti-ilmoitus keltaisesta viisysistä Nissan-dieselillä, tuollainen :


    :odroll:


    [​IMG][/quote]
    vittu mää nään unta varmaan :eek:
     
  8. Kumipää

    Kumipää 3rd gear

    Mutta miksi ihmeessä sitä cedricin konetta ei vois virittää, sehän on luja pata kuin mikä, ei muutaku pumpun päivitys ja sopeva puhallin siihen ja johan on mukava kone, laatikkoa vaan joutunee vahvistamaan :lol:

    Tähän väliin pakollinen videolinkki: http://www.youtube.com/watch?v=ujI6Pqqc ... re=related

    Tuossa meijän perillä pyörii videossa näkyvä tumma 244 volvo, jossa cedrikin mosa kevyesti piristettynä, ympärivuotinen käyttöauto pikku kulutuksella ja stripillä menee matalia kakstoistasia, joten äläkää ny manakko konetta alimpaan helevettiin.
     
  9. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    ei VITTU jätkät onkos porukka nyt väärällä keskustelupalstalla!! tämänhän pitäis olla peltilehmä kulttuurin äänenkannattaja? ei mitkään halvalla töihin ja takas sivut...
     
  10. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    lisää näitä 8)

    eiks camaro setrikin koneella ookkaan peltilehmä? milloin se muuttuu corveteks?

    minkä takia täällä on corvette jutut sallittuja? onhan niillä se finnsharkkinsakin.
    sun muut muovipulkat.

    :poff:
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead


    ...pisaralla pitkälle ja ämpärillisellä lujaa...

    Kyllä molemmat tänne sopii ja jos et sovi, niin... :rotfl:




    ... ei voi mitään
     
  12. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    [​IMG]
    ei tonne kiva o mitään isolohkon kokosta dsliä tunkee niinku näkyy lämppärin kopasta niin joskus yritetty on saada oldsin pikkulohko sopimaan
     
  13. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    kyllä mun syrän lämpiää jotenki nualle sympaattisille riiselöönnille onhan ne melako lystikkähiä. kaverilla on astros mersun kutonen ja ei se ainakaan häjympi tunnu olevan kun se savehen valettu v6 :lol:
    toki sitä on jonku sortin kylähullu, mutta chevyn sb on kyllä sellaanen kone miten laittaasi oikiastansa mihinkään koleshen on se niin kulunu irea.
    meleko villi esitys oli yhyren toisen kaverin rakentelema scotikka 2,8 nissanilla ja 5v manuaali ja letukan aavikko välitys kyllä pohojalaasella hubba bubba pysähty kun sillä revittihin ristus kaunuulaasta vaaraa ylähä :eek:
    kyllähän sitä saa kaikkia rakennella ja pitääki, se on tervettä. täälä toisten inspiraatiooren kualettaminenkaa mitää järkevää oo. sellaanen mb turbo riisseli pitääs laittaa johonki rorihin olis helevetisti miälenkiintoosempi kun joku 305/350 ooppelin kiintiö kasi ja tuntuu tuallaasta mannelavettia ainaki viävän nämä nyky riiseli viritelmät
     
  14. electra1

    electra1 3rd gear

    Mahtaa olla käkkylän konehuoneessa hyvin tilaa huoltaa...nämä viritelmät on kyllä aina kuulunu osaltaan suomalaiseen auton rakentelu kulttuuriin :poff: Mutta ruåttalaiset on tässäki ollu meitä eellä toki iät ja ajat. Oon nähny sielä sellasia rakennelmia joista täällä ei kukaan nää ees painajaisia. Ei se käkkylä kyllä paljon seksikkäämpi ois esim. kuus kakkosella tiisselilläkään. Kukahan oli se hurja (vai edelläkävijä :rotfl:) joka diiselöi suomessa ensimmäisenä jenkin cedric koneella.
     
  15. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    On kyllä suomalainen auton kehityskaari mielenkiintonen. Jenkkinsinööri suunnittelee 4-paikkaisen 2-ovisen sportin V8 koneella jne. Sitten tulee Kari ja rälläkkä, ja muuttaa sen upeaksi lava-autoksi. Kehityksen huippu on ku V8:in tilalle asennetaa upeakäyntinen loppuunsahattu cedric-diesel.


    :poff: Joo, en kyllä koskaan oo voinu näitä ymmärtää. Luulis että helpointa ois vaan ostaa Hilux.
     
  16. stw307

    stw307 1st gear

    Hitto Mikkis, nyt mä joudun putsaamaan näppiksen kun juomat purskahti suusta! :rotfl: :rotfl:
     
  17. MJF

    MJF Gearhead

    Näkyy tuolla tilaa olevan, ylettyis vaan. Joskus 90-luvun alussa oli mun Valiatti cedriköity, kai niitä aikasmminkin on laitettu?
     
  18. kristersuokuusi

    kristersuokuusi 1st gear

    noniin. meinasin ostatella sitä mun dieselöimää camaro pickupia (v8:sta tuttu) takasin mut tää omistaja ei suostu myymään :poff: että se menee sit hänen piikkiin tämäkin raiskaus... :rotfl:



    No opitkos tästä jotain?
    A: Ei kannata koskaan myydä MITÄÄN!!!
    B:Teit autosta liian hyvän,jos ei suostu myymään...
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    2 asiaa jotka tohon fbodyyn muuttaisin dieselöinnin yhteydessä jos onnistuis:

    - automaatille rattikarahka. menee aina välillä vapaalle pimeessä toi konsolipeli :mad:
    kävisköhän skottarista?

    - lämmityslaitteen säätö alipainetoimisesta vaijerivetoiseksi. ensin kun puhaltaa lasille nii jo kohta pelkästään jaloille. pikkasen dejavu lada ajoista kun se luukku aina putos hetken päästä alas :soosoo:

    toi on totta, yhtään jenkkiä ei ois kannattanu mennä myymään mutta kun :pinup: ei ymmärrä 17 autoo pihassa...

    ton camaron tilallekin tuli pikkurahaa ja 3,5L dsl jeeppi jonka "entistäminen" on aika pitkällä :odroll:

    kyllä se on ollut jo 80 luvulla tapahtunut, ottakaa kantaa...

    noita ryssänvehkeitä ois toisaalta mukava modernisoida esim ukkogaz 66 cedrikin koneella ja joku ämpärinkokonen turbo kylkeen...

    tai btr johon tulis 2 konetta zimin sivuvenakutosten tilalle. niitä vaan ei o kalkussa näkyny... :rotfl:
     
  20. hara64

    hara64 1st gear


    no siinähän se on :odroll:
    suomi caddy dieselillä :-?
    jos tonnekin olis laittanut vw konsernin koneen niin olisko se ollu sen jälkeen vw caddy :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!