cedrikin konetta firebirdiin

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pontiac safari, 26.2.2010.

  1. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    sopiiko hydroboost tollasesta c20:stä suoraan f bodyyn? että vois jättää laturin alipainepumpun muuhun käyttöön?
     
  2. toyopet

    toyopet Gearhead

    Taasko sitä värkätään tuollaista?


    Ei siellä saksanmaalla muuten ole lähestulkoon ilmaiseksi tarjolla mitään SC300 lexusta/soareria vasemmanpuoleisella ohjauksella? :odroll:
    Jotain yhteyksiähän sinulla sinne suuntaan nyt lienee...
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tarkoitatko mm. sitä A-body Moppea, Dartia muistaakseni, johon oli värkätty voimalinja ja etujousitus etuvetoineen Ford Escortista? :poff:
     
  4. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    yhellä työkaverilla on lexus mut minä en sen sakin kanssa ala kauppaa hieromaan... :odroll:
     
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Ruotsista tuokin on. Olishan sinne yhtälailla sopinut D24:kin 8)
     
  6. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    pari kertaa on (kännissä) tullu mieleen että laittaisi omaan cädiin tilapäisesti chevyn 6.2 tiisselin.. voimasavuja.. :lol:
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    tuo cedricin kone firebirdiin on erinomaisen hyvä ajatus. sitä kannattaa jatkojalostaa ja laittaa myös muihinkin vastaaviin autoihin esim. transam ja camaro.
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    pitäiskö näihin tälläsiin keksii joku oma mallinimi? :eek:
    nisbird,nissam,nismaro.....etc.
     
  9. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    naulan kantaan,se toimis varmasti myös esim,plymouth roadrunnereissa ja chargereissa kun heivais monimonikymppiset ja hemit hiiteen sieltä!
     
  10. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    camarossa on jo, manuaalilaatikolla. transamissa on ollut mb300d automaatilla. :rotfl:
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kutoskoneiseen Chargeriin ja Challengeriinhan se sopisi kuin nenä päähän. Ainakin Mitsubishin saman korporaation dieseli.
    Nuohan ovat olleet säästömalleja jo tehtaalta lähtiessään. Pilallehan noi kutoskonemuskelit menee jos niihin Hemejä laittaa. Hemikoneisiahan on melkein joka kokoontumisissa.
    Toisin on matkalaukkukutosten ja slanttien laita.
     
  12. Jalo***viina

    Jalo***viina 1st gear

    pihassa pick-up firebird ja tallissa joutilas 6.2dsl :lol:
    ja tutulla MB ns. superturbo aihio 606 tekniikka josta tekiät ottaa keveesti 400+
     
  13. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    yleensähän näissä "laitanpa setrikin konneen tuaho uruheiluautoon" jutuissa on ollut lähtökohtana joku ei niin mairitteleva yksilö.
    kone noista menee johonkin hyötykäyttöön rempattuna, koriakin varmaan kunnossa jonkun verran pidetään kun sille löytyy jo taas käyttöarvoa.
    eli sinänsä hyväkin juttu toi riiselöinti :wink:

    mut noi kieliposkessa viritykset ei mun sydäntä lämmitä.
    jos sen kunnolla tekee ja vähän ottaa enempi tehua ulos niin miks ei sopis sinne pellin alle yhtä hyvin kuin se tehottomin v-kutonen?
     
  14. juko7

    juko7 Gearhead

    caddy

    Onko tuo se Cadillacin 4-6-8 -kone, jossa kannuja tulee lisää mukaan ja vähennetään ajotilanteen mukaan?
     
  15. v 100

    v 100 1st gear

    Täytyy sanoa työnne ootte teheny, olipas pas, pas hienoja vehekiä
    esillä oikeen caddy ja vänä muitaki, kyllä munki pitää vissihin unohtaa
    nua voimapesät, ja ruveta vain riisseli mieheksi son vain niin palio
    helepompaa läträtä sen löpön kans, on kuulemma niin räjähtävääki
    nykyään.
     
  16. v 100

    v 100 1st gear

     
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    eipä näemmä semmoista voi ehdottaa mitä joku ei olisi jo toteuttanut.
     
  18. Futurage

    Futurage Gearhead

    Muistan kun 70-luvulla nää jenkkien diiselöinnit oli suosiossa. Taisi olla Tuulilasissa kun esiteltiin muistaakseni tyyliin -60 Dodge Seneca Bedfordin diiselillä ja metrin pituisella vaihdekepillä.
    Ei tsiisus. Joitain asioita ei vaan pidä tehdä vaikka logiikka ei siihen selvää syytä kerrokaan.
    Jos joku jenkki pitää euro/japsi diiselöidä niin valitkaa nyt joku ko.moottorille sopiva auto, ei mustangia/camaroa/challengeria tms. muskeli tai ponycar-statuksen omaavaa laitetta.
    Joku paaliin muuten menevä puukylkifarkku tai halpa aspen vois olla hyvä kohde.
    Jos näitä perverssejä swappeja on pakko harrastaa niin joku voisi ihan vittuillakseen asentaa johonkin ns.riistoporvaristatuksen omaavaan jenkkiin, vaikkapa 70-luvun puolenvälin Monacoon vaikkapa Fiat 128:n moottorin + Fordin C6:n kyläsepän valmistamalla 40 kg painavalla valurauta-adapterilla. Siinä olis köyhä kansa ihmeissään esim. Forssan Pick-Nickissä. :x Ha!
     
  19. noki leka-

    noki leka- 1st gear

    itsellä on koko ajan ajossa farkku sevy 2,8 cedricin kone ja manuaali lootalla. ihan kivan halpa peli ajella meneen tolla ja kyllähän sillä pärjää muun liikenteen joukossa ihan hyvin (paikoiltaan lähtö ei mitään mukavaa kun on 5,7 dieselin perä välitys kun on alku peräinen 5,7 diesel tuo auto)
     
  20. v80

    v80 Gearhead

    Ei nuo lava Camarot ja Firebirdit kyllä mun mielestä omaa enää mitään mitään ponycar statusta saati muskeli statusta. Tavaran kuljetukseen passeleita vaikka lava onkin suhteellisen pieni.
     

Kerro tästä muillekin!