cedrikin konetta firebirdiin

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pontiac safari, 26.2.2010.

  1. toyopet

    toyopet Gearhead

    Mallistojen kalleimmat eli estate wagonit eivät ole kyllä ollenkaan sopivia kohteita noille muutoksille.
    Paremmin nissanin koneelle soveltuu juurikin tuollainen kevyt, muuten mitääntekemätön 4 hengen kaupunkiauto.

    :odroll:
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Huh huh. Ajattelin jos laittas laittas blazerin konehuoneeseen tollasen hianon pappatunturin puhallinjäähdytteisen. mahtus parit penkit ym. ni sais helvaten hianon kiertoilma saunam tollei reissuille.. Paska homma ku joutus ostaa vetoautoks jonkuu ihan oikeella koneella.. Toinen vaihtoehto on toki tehä näistäkin vehkeistä suoraan zetoreja ja ajaa kaurapipo päässä pitkitkin peltoja auringon laskuun.. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  3. cam87

    cam87 1st gear

    just joo en itse tykkää näistä jenkkien raiskaajista jollain nipponin koneella eikö sit kannata ajaa vaikka sillä cedricillä eikä tunkee sen konetta jenkkiin ,toihan on naurettavaa mulla on itellä 87 camaro 305cid v8 ja pysyy kasina joskus vielä isompi kone ja voin sanoo ettei mullakaan sitä euroo hirveesti ole mut en tunge sinne mitään tehotonta konetta sama jos tunkisin tonne vanin keulaan jonnii pienen riisikipon koneen
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    miks ei voi sillä setrikillä ajaa jos siitä raksutuksesta saa euforisia tuntemuksia.nehän on muutenkin parempia kuin jenkit.jenkit ei kestä kuin hääajot.tummatkin kehu setrikkiä,tää on meijän jenkki.
     
  5. Damned

    Damned Gearhead

    Mainio kombo :rotfl: . Mitenkäs tämä on edennyt? Kuva- ja eritoten videomateriaalia olis kiva kattella.

    Tiukkapipoista väkeä tuntuu keräytyvän kommentoimaan. Pakkaskausi varmaan kutistanut pipot kun ei muuta osata sanoa kuin :wc: :argue: .
    Ei kai sitä liian laiskaa konetta oo, on vaan liian kiireisiä kuskeja.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    No onkos se sitten hyväksyttävämpää että laittaa vaikka harvinaiseen kutoskone surviror Chargeriin hemimoottorin ja ajelee silä silloin tällöin vähän. Tai että virittää katuauton silleen että sillä ei voi tapahtumiin lähtea kun kuluttaa niin törkeästi ja on niin ikävä ajaa matka-ajoa? Viisastako?

    Kuka sen yleisenä viisautena pystyy sanomaan sanoo että mikä näissä harrastehommissa on viisasta ja mikä tyhmää?

    Jos on jo täysin muutettu kutoskone lava-camaro, niin miksei siihen voisi laittaa cedrikin dieseliä ja ajella sillä pienellä kulutuksella ja halvalla diesel-verolla käyttöajelua?
     
  7. 660

    660 1st gear

    pitäiskö ruveta asentaan pikkulohkoja cedricceihin? rullaavia aihioita ainaki olis...
     
  8. Damned

    Damned Gearhead

    Ei hullumpi ajatus. Vielä kun siirtyisi toteutuksen asteelle niin nostaisin hattua.
     
  9. toyopet

    toyopet Gearhead

    Tässä on vaan yksi pieni ajatusvirhe: niitä cedricin koneita jää ylimäärin sen takia, että kone kestää (kuulemma) ainakin miljoona kilometriä mutta kori ei kestä edes puolta. :odroll:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    mieluummin henkilökohtaisesti ajelisin jollain lavacamarolla cedricin koneen kanssa kuin jurnuttaisin motarilla kahdeksaa kymppiä isolohkon voimin.

    eikös pakettiautoissa diiseli kuulu olla polttoaineena?

    outoa että porukkaa vaivaa lavacamaroiden tekniikat, autot on täysin pilattuja olleet jo jenkeissä. tuskin sen status-arvo huonompaan suuntaan muuttuu tollasella riisselillä.
     
  11. Master_Of_Orion

    Master_Of_Orion 1st gear

    Mielenkiintoinen aihe...

    Mitä tulee noihin Firebirdeihin/Camaroihin, niin olihan niitä saatavana rajoitetusti aikanaan seuraavanlaisella voimansiirtoketjulla: http://www.youtube.com/watch?v=l1kWd9KtcmQ

    Tuollaisen kun jostain vielä saisikin :D , mutta tietysti monen 2,5l nelosen kohtalona on ollut väistyä jonkin yli puolta isomman koneen tieltä... :-?

    Joka tapauksessa tuskin LD/RD28 huonommaksi jää kuin 2,5l Iron Duke, tehoiltaan tai suorituskyvyltään.

    ...

    Jos vika kerran on moottorin valmistusmaassa/ valmistajassa, niin mitä mieltä olisitte Dodge Pickupista Cummins Dieselillä?

    Ajattelin, että vaikka johonkin 80-lukuiseen Dodgeen asentaisi tämän koneen: http://yabe.algebra.com/~ichudov/misc/e ... yhist.html

    Sitten ei muuta kuin 8:1 perä Volkswagen LT:stä ja jonkin maasturin 6-pykäläinen manuaali alennusvaihteella, perään vielä hitaan ajoneuvon kolmio… :D

    Mallimerkintä voisi olla vaikkapa D15 :lol:
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    cedric up.
     
  13. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    eikö ton cedrikin koneen vois samalla työllä pitää siinä cedricissä :/
     
  14. Laittakaa samantien 600:sen fiatin kone tai skodasta koko voimalinja! Mites ois Suzukin kolmipyttyny?

    ;)
     
  15. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    mää pujottelen cedrikin konetta justihin volga 24 farkun keulille. paljon koreempi kun mersun bensakutonen...
     
  16. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Wau! Tuu käännyttää volgaa meillä kun valmistuu.
     
  17. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Jesus kristus!
     
  18. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    ja jossain vaiheessa laurelin kone pujahtaa 60 luvun m22 volga:n keulille. tuo uudemman cedrikin kones etusumpulla otti kiinni runkoaisoihin sen verran pahasti että nostin sen pois tuohon uudempaan. (oli tosin skotsdalen nokalla siin välis) pobedaankin vois sellaisen koneen laittaa mut pitää viritellä siihen uakkerin aksilat ja lootat enste. tulee m72 replica. :rotfl:
    ressutallissa on vielä firebird diesel mut se on jo myyty oottaa vientiä.

    parissa ehtoossa koneen nostaa nokalle montun päällä ittekseen parin ketjutaljan kans mut koneen ja laatikon korvakkeiden ja kartaanin hitsailussa menee vähintään saman verran.
     
  19. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kävin tänään kähjäämäs sun replican aksilat hollille. Jos nuo lähkaikoina sais tipautettua tontilles!!!
     

Kerro tästä muillekin!