Cessna 152 Laturi - Motocraft

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja PasiK, 20.10.2015.

  1. PasiK

    PasiK 1st gear

    Moro!

    Koulun lentokoneen laturi (lentokoneasentajat tekee harjoituksia sillä, se ei lennä enää...) lakkasi toimimasta. Laturi on aivan saman näköinen, kuin auton vaihtovirtalaturi, vain kiilahihnakäyttö on korvattu suoralla akselivedolla.

    Diodisilta on palanut. Mittasin plus puolen diodit, ja kaikki kolme on rikki. Diodisiltaa ei saa tilattua varaosana (haluavat myyda aina uutta/peruskorjattua) Diodisilta on varmaankin sama kuin autoissa. se näyttää tältä:

    https://www.dropbox.com/photos/shared_s ... txw0ugWlZV

    Laturin päässä teksti Motocraft
    Ford Motor CO
    60A

    Keksiikö joku, missä autossa / mistä löytyy tuollainen silta.
    Olen tilannut kylläkin irtodiodit. Mutta levyn joutuu tekemään itse uuden...

    Pasi Kuusela
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Rockautossa on aika hyvin kuvia, joku vaikkapa 82 F-100 ja sen diodisiltoja vertaamaan.
    Saman oloisia on ainakin.

    Tai sitten paikalliseen Startaxiin kyselemään mallin mukaan.
     
  3. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ihan perus Foordilainenhan noissa on, myös niissä jotka moottorin takakoneistossa rataskäytöllä. 70-luvun --> Fordeissa yleisestikkin, ja tais tommosessa 80-90-luvun taitteen Classic Rangessakin mulla olla tommonen Foordilainen, tosin 70A mallina.

    Tommosia vois olla tuolla työmaalla romukopassakin mutta sähkövikaisia ne tuppaavat olemaan, eli suurella todennäköisyydellä sama vika kuin sulla jo on. Mekaanisesti noi tuntuu kestävän maailmantappiin mutta lataus loppuu jossain vaiheessa.
     

Kerro tästä muillekin!