Challenger Hemi 6.1

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 12.1.2022 klo 20:59.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Tuli tuollane auto hankittua. Katsonut noita ahtimia ja tuplaturbo paketteja, mutta melko kalliita..ajattelin jotakin kevyempää ensin. Ehkä ilmanpuhdistin vapaammaksi tai onko jollain kokemuksia noista ohjelmointi paketeista. Diablo yms. Lupaavat +25hp alkuperäiseen.Diablo Intune i3?

    Mvä
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos on alkuperänen matkalaukku vaimennin, se ekana mäkeen. Mutta älä poista resonaattoreita putkien päästä. Menee järki jos on suorat putket.
    Sit K&N, Legmaker (taitaa olla se hypetetyin tällä hetkellä) yms ilmaputsari härdelli.
    Diablo jos haluat kapulan, missä on valmiit ohjelmat.
    Mutta jos tarkoitus on muokata enemmän ja saada tarkemmin säädettyä kohdilleen, niin HP Tuner, sille löytyy Suomestakin säätäjiä. Molemmilla pääsee samaan lopputulokseen. Diablonkin ohjelmia voi muokata. +25 hp törkeesti yläkanttiin, ehkä enemmänkin +5-10hp.
    Seuraava vaihe on nokka+jouset yms....
     
  3. Marvä

    Marvä 1st gear

    Tossa oli joku erikois putkisto hyvin suorat kyllä. Mukaan tais tulla resonaattorit. Joo jotain pientä on tarkoitus tehä nyt ensin..kattoo sitä ku rahaa jää löysäksi niin enemmän. Kuka tota HP tuneria myy. Onko ne sellaisia ohjelmia, jotka tallentavat auton perusasetukset, jotka voi aina palauttaa. Miten paljon yleisesti tossa 6.1 tehoa voi kasvattaa ennen muiden osien vaihtoa.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Diablo ainakin tallentaa vakio ohjelman. HPT en tiedä.
    Hemit kestää ihan tarpeeksi.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    HPT on läppärillä käytettävä säätösofta. Sillä tosiaan pystyy tallentamaan vakiosäädöt.
     
  6. 930BiT

    930BiT 2nd gear

    Tommonen 10-20hv lisääminen on ihan joutavaa rahan polttoa eikä sitä edes huomaa ajossa.

    Säästäisin noi fyffet ja alkaisin keräämään turbo, tmv settiä varten.
     
    Stang_81, Volvo_5.7 ja mcmies tykkäävät tästä.
  7. Marvä

    Marvä 1st gear

    Joo kyllä noita turbo/ ahdin paketteja katsonut. Melko hintavia vaan ovat! Pitääkö muuten auto muutos katsastuksessa käyttää, jos kyseisen tupla turbo kitin alle asentaa. Jos niin onko kuitenkin läpi meno mahdollista. Onhan se autoon tehty varaosa. Taidan luopua tosiaan tuosta diablo hommasta, kun lueskelin kauhutarinoita epäonnistuneesta asetuksesta yms. Onhan noita ohjelma pajoja, jotka lupasivat Challenger 6.1 426hp.--> 460hp. Ainakin heillä on takuu työlleen.
     
  8. Jos oikein muistan, niin niiden ahtimien piti olla sen alueen käyttöön hyväksyttyjä. Eli Euro luokiteltuun ei voi laittaa US -virityksiä.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Lieneekö Euro-luokiteltua 6.1 Challengeria olemassakaan ja jos on, niin ei niitä ainakaan ole muutamaa enempää?
     
  10. Marvä

    Marvä 1st gear

    Niin että kaikki mitä näkyy Amerikassa on vaan vittu tehty kiusan teoksi suomalaisille. Sellane helppo ja valmiit osat rakentelu on unohdettava. Eihän siinä kun olis kunno halli ja nosturi, että sais motin aina suht helposti pois. Tekishän sitä!
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä sen huomaa, varsinkin kun lisää +10hp tuolta, +10 sieltä, +10 tosta yms, niin niistä kertyy lopuksi jonkun verran. Ja kun uudemmissa autoissa tarvii sen ohjelman joka tapauksessa, eli se on hyvä ostaa jo heti aluksi.
     
  12. 930BiT

    930BiT 2nd gear

    Sovitaan näin. Kerroin vain oman mielipiteeni. Kaikki hassaa rahansa miten haluaa.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ahtaminen varmasti tuo eniten lisää löylyä. Mutta tehoaahan noihin perinteiset vaparin virityskonstitkin. Mikä sitten tuntuu ajossa kenenkin mielestä ja mikä ei, mutta nokkaa ja peltisarjaa, kansien hieromista jne niin kyllä kait noi tehot saa nousemaan niin että huomaa.
     
  14. mcmies

    mcmies Gearhead

    USA-vaatimuksilla ovat 6.1:t Euroopassa kilvissä.

    Jos vekotin ahtimen asennuksen jälkeen edelleen täyttää EPA- tai CARB-vaatimukset, niin päästöjen puolesta saapi muutoskatsastettua. Aika usein esimerkiksi Whipplen palikoihin on saatavilla USA:n hyväksyntälaput.

    Mun kokemuksen mukaan noi Diablojen sun muiden + 10 hp viripaketit ovat rahanhukkaa. Ahdin sen sijaan ei ole.:D
     
    930BiT ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On tasan 2 tapaa:

    Naurattaa viikon ja vtuttaa lopun ikää tai

    Vtuttaa viikon ja naurattaa lopun ikää.

    Noi kaikki pienet lisät, no sit ku olet kaikki ne ostanu ja laittanu ni rahaa palanu jo ahdinpaketin verran mut ajoltaa huonontunut eikä viel yhtä paljon voimaa ku ahtimella.

    Useamman ahdin paketin myyny ja laittanu niin LS, Hemi kun Modulareihinkin enkä enää ikinä viritä millään muulla tavoin. Kaikki muu on ajan ja rahan haaskausta.

    Kyllä. On totta et ahdinpaketit maksaa, helposti ja äkkiä 10t€ menny. Mut auto ajoltaan vakio pintakaasulla ja voimaa löytyy. Tarvittaessa lisääkin.


    Varastossa odottelee 6.1 tekniikkapaketti. Ahdinpakettikin melkein jo kasassa.
     
    Muokattu: 13.1.2022 klo 17:57
    Fuselage, 930BiT ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  16. Marvä

    Marvä 1st gear

    Varastossa odottelee 6.1 tekniikkapaketti. Ahdinpakettikin melkein jo kasassa.

    Myyt siis ko.paketteja? Tai ainakin kauttasi voi sellaisia tilata.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo ja joo.

    Kummin vaan.

    Vakiosarjoja tai sit ihan customina. Miten vaan.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän ahtaminen on helpoin tapa. Mutta aluksi voi tehdä muutoksia ihan vaparinakin. Koska se ahdettu motti hyötyy myös niistä muutoksista. Harvalla on yks kaks heittää 10k euroa virityksiin. Joten helppo aloittaa ja opetella halvemmilla muutoksilla.
    Mutta tehoa ei ole ikinä tarpeeksi :D
    Oishan tollanen 6.1 kyllä maukas. Harmi kun tuli aikoinaan myytyä tosta Vr6 Golfista ilokaasut pois...
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Täysin samaa mieltä.

    Ja täysin samat kokemukset.

    Kerran asiakas tosin marisi siitä, että oli meinannut auto karata käsistä ihan yht'äkkiä kuivalla asfaltilla maantiellä reippassa vauhdissa. Kysyin sitten että ihanko itsekseen vai painoitko vaan liikaa kaasupolkimesta...

    Toki pitää muistaa asiakkaan tarpeet, eli onko auto normaalisti ajossa koko vuoden, vaiko vain kesärengaskauden tai onko vaan satunnainen hupilelu. Härski virinokka ahdetussa on sekin veikeä vaihtoehto, mutta ei yleensä normiajoon.

    Ja kuten nettikirjoitteluun kuuluu, itse teen juuri päinvastoin kuin omat neuvoni, eli omaan autoon on tulossa tällä hetkellä vain vapariviritys tunnel ramilla + E85:lla, mutta ahtimet odottaa vuoroaan tallissa.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ja se fiilis minkä saat kun sitä voimaa on oikeasti eikä vaan jotain pakoputkiviritystä, siinä äkkiä pyyhkiytyy mielestä ne kustannukset mitä on mennyt.
    Syke nousee vieläkin kun muistelee jotain moottoritievoimankoitoksia kun sudittaa kahtasataa jonkun ohi. Priceless...
     

Kerro tästä muillekin!