Charger vm.81-87

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja f34, 29.2.2016.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Vuosimallin 81-87 Chargereita ei taida montaa Suomessa olla? Noita 60-luvun vehkeitä on kyllä joka harrastetapahtumassa. Toki perustuu Talbot Horizoniin, mutta olisi porukoilla ihmettelemistä, kun tuollaisen parkkeeraisi Charger riviin.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Lueskelin uusinta Klassikot lehteä, siinä oli myös juttua saman aikakauden Challengerista, sekin on Dodgen logoa lukuunottamatta Mitsubishi. Aika mielenkiintoisessa vaiheessa oli USA:n autoteollisuus tuolloin.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Hienoja laitteitahan nuo on. Itse olen haaveillut tuollaisesta Shelby Chargerista. Tuossa on vaan sitä jotakin. Tuollaiseen kun iskee SRT-4 turbokoneen. :)

    [​IMG]
     
  4. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Eipä oo montaakaan vastaan tullut eikä niitä lie kuin kourallinen "muuttoautoina"jostain tulla tupsahtaneina niin Charger kuin Challengerejakaan 70 lopulta&80-luvulta ja tosiaan Euro Chryslereitä kuin Talbotteja&Mitsubishejahan ne,tosin hyvin naamioituja ja aivan erimoisia monilta osin kuin ne sisarmallinsa joita täällä oli.
    Tuotiinko maahantuojan kautta tämmöisiä..en tiedä,epäilen ettei??
    Väliinputoajamalleja sitten viimeisen päälle!
    Varusteita monissa yksilöissä läjäpäin,eri koneitakin eri tehoisina versioina,tottamooses Automaattikin löytyi monesta ja kuorrutettu näteiksi.
    Tosin Sapporo=Challenger oli täälläkin aika harvinaisuus ja ihan hieno malli minusta oli nyt Mitsun,Plymarin tai Dodgen merkein.
    Kuuluvat aikakauteen jolloin monia Japski,Euro tai UK merkkejä-malleja myytiin "eri vaatteissa"USA:ssa monillakin Jenkkimerkeillä ja ovat taatusti harvinaisia säilymiä kaikki ken älynnyt tallentaa varsinkin ne tyylikkäimmät luomukset eikä uustuotannosta puhettakaan eli menee romishommiksi vähän joka osatarpeessa ekä jopa tekniikassakin(?) vaan taitavat olla aikoja päiviä paalattu suurin osa aihoista joista jotain irrotettavaa .
    Tuttu ongelma vanhojen Japskimerkkien harrastajille ja nämä lienevät lähes yhtä vaikeita tapauksia jo vaikka toki niitä raatoja lojuukin takapihoilla siellä yhä jonninverran(myyty kumminkin paljon aikoinaan) vaan löydäppä ne.

    Niiltä jo ajamiseen liian iäkkäiltä 1 omistajilta niitä putkahtelee esiin hyvinkin vähän ajettuina löytöinä, kuten toki muitakin aikansa automalleja USA:ssa ja Kanadassa.

    Toisaalta "kilohinnoissa"noiden keräilyarvo sielläkin,eikait niitä kukaan harrasta oikein missäänpäin kummemmin ja hyvästäkään ei montaa satkua tarvi maksaa,jos yhtään tarjoajaa edes,mutta.. mutta.. rahti maksaakin enempi kuin koko auto , vaatii siis kunnon motiivit tuoda joku moinen "uustuontina" kun ei oikein tiedä kuuluuko mihin katraaseen harrastemielessä,siis Japski,Euro vai Jenkkiharrastaja.

    Shelby nimeä tunnuttiin myytävän eniten tarjoavalle 70-80-luvuilla ja ilman omantunnontuskia ilman mitään väliä oliko 4-6 vai 8 sylinteriä tai etu vai takavetoinen ajopeli kyseessä.

    Peruspuutteena näissä täällä USA harrasteeksi on tietty se vinkkeli-&sylinteri-tehovaje vaikka harvinaisuusnäkökulma toteutuukin,kelvannevat paremmin niinä tutumpina merkkeinä täällä .Niin ja sitten noissa 80-luvun Chargereissa tuo etuveto..noh,onhan ne tänä päivänä merkillä kuin merkillä niitä"urheilullisia"sedaneja eli odotamme kait seuraavaksi etuvetoista muskeli 4d sedan Chargeria:confused:..ja taloudellisella 4 koneella,ehkä jopa dieselinä.
    Samaako odotettavissa Challengeriin??
    Makunsa kullakin,mainosmies tekee propagandaansa ja onhan kulkupuoli epäilemättä kunnossa näissä nykymalleissa kuin noissa 80-lukuisissakin jotka edustavat omaa aikaansa, mutta minusta tämä nykyinen 4d sedan oli liikaa ja liian paksua tuohon mallinimeen koska tokihan etuveto,muovisuus ja vajaasylinteryyskin turbolla tai ilman seurasi aikaansa hätäratkaisuina energiakriisin kourissa oli malli kuin malli noihin aikoihin USA:ssa.
     
    Muokattu: 1.3.2016

Kerro tästä muillekin!