Checker-taksit ja poliisi-Valiantit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Heikki, 21.12.2001.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Amerikanpojat saattaisivat silti olla kiinnostuneita ostamaan sen, kunnosta riippumatta. Heille kun näitä ei ole jäänyt yhtään. Tarjoaisivat oikein rahaakin siitä.
    Tilaisuus tehdä tiliä $$$
     
  2. jotu63

    jotu63 Gearhead

    Se suomi clubcoupe on varmaan vieläkin Suomensyrjän Sepolla nastolan villähteellä
    oli keväällä myynnissä eteläsuomensanomissa
    66dartin kera.
     
  3. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Kuulin huhuiliua, että se olisi tuolla Kaarinassa päin nykyään...
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niin on

    Taitaa ollakin. Minulle soitti joku viikko sitten eräs herra sieltäpäin ja sanoi ostaneensa sen.
     
  5. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Toivottavasti nykyinen omistaja saa auton takaisin liikenteeseen.
    Siinäpä olisi ainesta ennakkotapaukselle, kuinka kustomoitu auto saadaan museorekisteriin!? Ihmettelen, ellei moinen voisi onnistua kilpuriksi rakennetu Ford Specialin jälkeen, vai meneekö kisahistoria käyttöautoilun edelle...?
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kas, enpä tiennyt että koko firma on ollut (yhä) olemassa (tähän asti):
    Checkerin konkurssi
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Mäpäs tiesin! Tai siis vahingossa tuli ko. pulju eteen jokunen vuosi sitten yhtä muuta hommaa metsastettäessä. Ovat viimeiset vuosikymmenet prässänneet mm. korin peltiosia alihankkijana. Ilmeisesti jenkkien autoteollisuuden alamäki > tuotanto seis > osatarpeet ja alihankkijat seis > viimeisteli Checkerinkin? Eli oheisvahinkona meni aikoinaan maineikas firmakin nurin?

    Joku jenkkielokuva 70 tai 80-luvun alusta, joka kertoi autoteollisuuden ammattiliitoista - mm. yhteyksistä mafiaan oli kuvattu osin Checkerin tehtaalla, jossa näyttelijät "kasasivat" Marathoneja. Ilmeisesti kolme suurta eivät päästäneet moisesta aiheesta kertovan elokuvan kuvausryhmiä tehtailleen imagosyistä, mutta heikosti menneelle Checkerille taalat kelpasivat?

    Elokuvassa mm. tapetaan yksi ammattiliittokähmintää kysenalaistanut sulkemalla maalauskammioon... Ei hyvää "työturvallisuusmainosta" :poff:
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se elokuva on nimeltään "Blue Collar", en nyt muista suomenkielistä nimeä. Pääosassa m.m. Harvey Keitel. Elokuvassa ei oltu autotehtaasta käytetty edes mitään tekaistua peitenimeä, vaan aivan avoimesti sanottiin oltavan Checkerillä töissä.
     
  9. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Kiitos. Sehän se oli. Ja Harveykin oli vielä siloposki ;)

    Tossa filkan tiedot http://www.imdb.com/title/tt0077248/

    Tehty 1978 ja ensi-ilta Suomessa 1979.. Tosin ihan telkusta itse sen olen nähnyt..
     
  10. swedish muscle

    swedish muscle 1st gear

    Onhan täällä suomen malla ainakin yksi checker a2 entisöinti meneillään. parin viikon päästä pitäs mennä toista kertaa ko auton varainkeruu juhliin. ja auton omistajalla on näitä useampikin, yksi niistä on vissiin maan ainoa joka on rekisterissä ja liikenteessä oleva.
    ja jollei nyt ihan metsään muista niin SamiL:än linkin takana ollet chekerit on ainakin osa tämän kyseisen herran... tuossa se liikenne kelpoinen http://public.fotki.com/EspoonAutomuseo/espoon-automuseon-o/checker-a2-49/

    edittiä: tuossa lisää infoa http://www.checker.fi/index.php?lang=fi
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kävin jututtamassa erästä 80+ herrasmiestä täällä Sotkamossa, joka oli vuonna -56 rakentanut hautausauton (pickup) A2 Checkeristä. Mielenkiintoinen tarina kaikinpuolin. Nykyään auton jäänteet ovat useiden metrien syvyydessä Sotkamon vanhan (maisemoidun) kaatopaikan uumenissa. Jäljelle jäi vai jarrurumpu, joka edelleen toimittaa herran veneen ankkurin virkaa. 8)

    Auto oli haettu suoraan Helsingistä maahantuojan varastosta vuonna -54, joten taisi olla jo toista? saapumiserää?
     
  12. homer

    homer Double Gearhead

    Olisikohan ollut tuo sama peli josta oli kuva viimeisimmän Mobilistin uutispalstalla? Kyllähän tuollainen muinaislöytö pitäisi kaivaa esille päivänvaloon. Maisemoinninhan voi tehdä aina uudelleen...
     
  13. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Löytyisiköhän tuon hauturi-checkerin rakentajalta mahdollisesti valokuvia kyseisestä autosta :eek:
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Eikun tämä oli tehty pikupiksi - Moblassa oli farkku. Yks pikuppihan on olemassa siellä Ruotsinpyhtään Mr Chekcerillä. Se sininen, jonka E.Rahkonen aikoinaan taltioi laanilleen. Tämä Sotkamon P-U:n lava ja laidat oli tehty ponttilaudasta ja väliseinä vanerista.

    Ja joo. On valokuva olemassa, josta näkyy jopa Oulunläänin tunnuksin varustettu rekisterikilpikin TS. kantakortti on jopa löydettävissä, koska ne ovat Oululaisilla mobilisteilla hyvässä järjestyksessä. 8)
     
  15. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Asiallista.Todistusaineistoa vielä tallessa :)
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

  17. anglia67

    anglia67 3rd gear

    On se ennen ollut asiallista touhua.Ensin laikataan autosta lavamallinen ja sitten heitetään "penaali" lavalle ja eikun keikalle :lol:
     
  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ei ollut laikkakonetta siihen aikaan. Vesa kertoi, että ensin vedettiin naru auton katon yli B-pilarien takaa ja sen avulla piirrettiin viiva katkaisukohdan merkiksi. Sit vaan kirveen terällä ja vasaralla naputtelemalla sentti kerrallaan tarkasti viivaa pitkin leikattiin koko kori poikki.

    Ostohetkellä Checkerin kone kolisi, joten se avattiin muttereiksi siellä hautaustoimiston kellarissa. Syyksi paljastui vääntynyt kiertokanki, joka otti lohkon helmaan kiinni. Kun varaosia ei saanut mistään, niin kahteen mieheen kanki oikaistiin laittamalla se kahden halon päälle ja kolmannella halolla pieksettiin niin kauan, että kanki oli suora. Laakereita siistittiin puukolla ja kone uudestaan nippuun. Toimi vielä sen 16000km, mitä autolla ajettiin. 8)
     
  19. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Suomalais-ugrilaista mettäremonttimeininkiä.Kaasupillit taisivat olla myös kova sana tuohon aikaan.Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että pelkkä kirveskin riittää kun autosta tarvii tehdä avomalli.Kätevää,eikö totta.
     
  20. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Checker ry on julkaissut kesällä checker uutiset, jolla on tarkoitus kerätä rahaa checkerin a2 entisöintiprojektin rahoittamiseksi. Lehteä myy ainakin checker ry toimihenkilöt ja vehoniemen automuseon leilan putiikki. Suosittelen.
    Jussilla on varmaan lehteä mukana japsistarojen rompetorilla 22.9.12 Koivukylässä.
    Lisätietoja http://www.checker.fi/index.php?lang=fi
     

Kerro tästä muillekin!