Chevelle -72 simpukan tiivisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Mr_MilleR, 17.6.2009.

  1. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Tehostetun ohjaussimpukan tiivisteet vuotaa. Eli ratilta tuleva ohjausakselin tiiviste ja alapuolella oleva "ohjausvarren" tiiviste. Millainen homma noiden vaihto on? Onnistuuko ulkokautta vai täytyykö simpukka purkaa osiksi? Mistähän löytyisi räjäytyskuva simpukasta?
     
  2. vanha herra

    vanha herra 1st gear

    Suositeltavaa on purkaa sen verran että irroittaa kannen ja simpukan ulostulo-akselin stefat pois lyömällä ylhäältä päin. Raidetankoon tulevan heiluriakselin irroitus oli se suurin ongelma, se kun oli saanut sontaa ja ATF:ää vuosien myötä niin reippaasti että oli tosi tiukassa. Toisiaan "stefat", niitä on siinä kaksi päällekkäin. Uusien stefojen lyömiseksi paikalleen jouduin tekemään työkalun isosta prikasta jotta stefat sai lyötyä suoraan paikalleen.
    Suositus: Auton renkaat suoraan eteenpäin = ratti suorassa. Merkkaa simpukan ulostuloakselissa kiinni olevan heiluriakselin (se joka menee kiinni raidetankoon) suunta teipillä tussilla, vaikkapa simpukan reunaan, raidetankoon jne jotta saat sen samoin takaisin helposti paikalleen. Periaatteessa nuo menee paikalleen aina oikein, mutta mä en luottanut siihen vaan tuplavarmistin sen teippi ja tussimerkeillä :)
    Rattiakselin puolen stefa lähtee ulkoapäin vetämällä.
     

Kerro tästä muillekin!