Chevellet?1968-1972

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja overlap, 5.10.2006.

  1. overlap

    overlap 1st gear

    Tuli tuossa mieleen...Millainen on Suomessa Chevelle-kanta kattaen vuosimallit 1968-1972?Noita,kun näkee mielestäni aika harvoin?Onko Suomen GM.tuonut niitä itse laisinkaan noina vuosina,vai onko kaikki "muuttoautoja".El Caminoja oli ainakin joskus USEITA liikenteessä.Ainakin -72 mallia.Mutta sehän oli pakettiauto. :-?
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Seinäjoella on yks suomen hienoin oliks se nyt sitten 72
     
  3. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    En tiedä et montako niitä suomessa on,mut mulla on ainaskii yks
    69 2DHT,ja siitä en luovu...? (ollu12 vuotta mulla vasta) :rotfl: 8)
     
  4. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Mulla on -68:n hyvät 2D HT ovet, jos joku alkaa osista vaikka keräilemään, halvalla. 0400813222. Lisäksi mulla oli -70 musta 2D HT, joka oli tullut lähes uutena jonkinlaisena merimiesautona Suomeen.
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    paraisilla pyörii, 68 tai 69 2dht sekä 70 2dht. Molemmat mustia ilman raitoja
     
  6. MercComet

    MercComet Gearhead

    Yks mun ehdottomia lemppariautoja ja samalla tietty aikoinaan ensimmäiset isolohko-ajokokemukset sai -72 454 SS:llä. Ilo oli tuota kesällä nähdä jälleen liikenteessä big wheelsseissä! Kiva tietää että hyvissä käsissä on nyt ja tulevaisuudessa Sirpalla.
    Stadin cruingissa olin ihmeissään kun ainakin 3kpl taisi olla paikalla heinäkuussa (valkoinen avo ja 2 sinistä 2D HT 71-72:a(?). Varmaan kanta on lisääntynyt vuosien aikana.

    Tässä muutamat kesältä:
    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 975as.html
    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... _5380.html

    Ja muutamat 90-luvulta :
    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... s/d14.html
    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... cs/a8.html
    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... taro1.html

    Tuo vihreä erikoismaalattu oli -69 307:lla aikoinaan ainakin. Tampereella oli ruskea 396:lla aikoinaan sekä nyt oli keväällä Valkeakoskella 2D HT bloweritekniikalla (olikohan 71-72?) myynnissä. Hyvinkäällä pyöri yksi musta (-70?) aikoinaan 2D HT 350:lla .
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    68 suomiautot on ultraharvinaisia.Devalvaatio iski aika pahasti vuonna 68,hinnat nousi tappiin,Sen takia niitä ei hirveesti näy.Itellä oli aikoinaan 68,396 SS camino,California tuontia vuodelta 90.Leiman saamisessa oli pieniä ongelmia,saastemääräykset lähinnä.Auto on helppo tunnistaa,samassa usa maalissa lähes 20vuotta.Viimeinen näköhavainto oli hyvinkään kisoissa pari vuotta sitten. Mieli teki ostaa,hinnoittelu ei kuitenkaan ollut siinä hetkisessä tilanteessa sopiva.Kaipaus jäi,pakko se on ostaa joskus takaisin.
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eipä muistu mustaa Chevelleä mieleen, mutta keltainen aito SS vuodelta '72 mustilla raidoilla - joka taitaa olla myös linkin kuvassa - pyöri Hyvinkäällä '80 / '90 -lukujen taitteessa MK:n omistuksessa. Esiteltiin myöhemmin V8:ssa yhdessä toisen SS mallin kanssa (valkoinen El Camino?). '72 SS oli tuotu maahan Ruotsista erään tunnetun alan persoonan toimesta. Sama biili taitaa olla kyseessä alun nostalgiassa?
     
  9. MercComet

    MercComet Gearhead

    Tämähän se MK:n entinen keltainen SS on linkissä nyt sekä ennen. Pikku 11:a kulki 80-l lopulla täyspainoisena 1740kg:lla... Mm.foggerin satsit oli kiinni ja pullo rontissa viikonloppusin pikku haastekisoja varten... :lol: Eipä tuota hevillä pystynyt olemaan huomaamatta ja kuulematta!

    Musta Chevelle (punanen plyyssi-sisustus) oli osittain samoja aikoja SS:nkin kanssa kaupungissa vielä 90-l alkuun. Tyyppiä en muista ollenkaan ja ei mielestäni paikallisissa porukoissa ainakaan silloin pyörinyt. Tuossa mustassa tais olla ikuiset kone-ongelmat ainakin riesana.
     
  10. overlap

    overlap 1st gear

    No tuo "harvinaisuus",on yksi asia joka ihmetyttää...Johtusko se tosiaan rahan arvosta?!Itse tiedän yksilön Mäntsälän,ja Lahden välistä...-70,hieno,ja kunnon kiukaalla....Ja stadin cruisingissa on näkynyt yks vaalean keltainen.Olisko -69??
     
  11. GTO cab69

    GTO cab69 1st gear

    Mulla ensimmäinen iso lohkokokemus sattui juuri Chevellen kyydissä joskus -80 -luvun puolessa välissä. Auto oli aito -70 SS 396 (402). Tämä auto vaikutti silloin Tampereen seudulla. On varmasti yksi Suomen hienoimpia. Jos nyt enää täällä on. Oli kuulemma uutena ostanu jonkun metallipajan omistaja Tampereella. Chevelle oli väriltään sininen. Silloisella omistajalla -80 luvulla oli autossa käsikaasu. Jotkut pitkän ajan harrastajat varmasti muistavat kaverin.
    Hänellä oli myös Impala -61 cab 409 koneella. Impala oli samoihin aikoihin
    sellainen kullan värinen. Chevelle oli kuulemma seisonut vuosia tallissa ennen hänen ostaessaan sen. Ilmeisen vähän ajettuna. Muistan vaan silloin sitä ihmeteleeni, et auto näytti aivan uudelta sisustusta myöten.
    Jäi kyllä lähtemättömästi mieleeni kyseinen Chevelle. :D

    Ja yksi reipas kaasun polkaisu (kääntö) Alarannasta keskustorin suuntaan
    siihen ylämäkeen (no, paikalliset tietää). Sai kyllä vinninaaman miettimään, et kyllä vielä minäkin jonain päivänä muskeliauton hankin.
    8)
    Fiilis oli kyllä aivan katossa!!!

    Nyt piti oikein albumia selailla... Löytyhän sieltä muutama kuvakin autosta.
    Ja nytkun sivuja kääntelin, niin muistan vieläkin yhden auton Virtasalmen
    kiihdytys kisoista.
    Siis joka jäi silloin hankkimatta. Rahan puutteen vuoksi. Olis ollu -70 El Camino SS 396 "luukku" konepeitolla. Hopean harmaa mustilla raidoilla.
    Hintaa kokonaiset 25 000mk. Aika kallista!! ...Elämä on.
    Ei näköjään pitäis selata vanhoja albumeita. :wink:
    Parempi hakea yksi olut kaapista. :D
     
  12. MercComet

    MercComet Gearhead

    Tuota - eikös tämä käsikaasullinen (useampia?) vehje ollut perus-Chevelle -72. Koki SS-muunnoksen, mutta esim. mittaristo oli vielä neliskanttinen. Vai meneekö nää siniset jo itsellä ristiin... Koneena oli LS-7 90-l vaihteessa ja kasvoi 468:ksi. Elikkäs tämä kuvan kärry: http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... cs/c5.html
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Ehkä hiukan off topikkia mutta onko ollu puhetta siitä "Irvin" leffassa olleesta chevellestä? Joku suomi(?)chevelle siinäkin kurvaili, ainakin kuvauksissa...
     
  14. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    jossai V8:ssa muistan nähneeni jossain "albumien aarteita" -68 4d chevellen. ilmeisesti oli alkup. suomiauto ??
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Vaasan vappucruisingissa vuonna 1989 nähty sininen Chevelle -69 4d näkyy tässä kuvassa äärivasemmalla..

    Samana päivänä oli liikkeellä myös aito 454 SS -70 Chevelle klik

    Tasan pari vuotta aikaisemmin nähtiin myös aito 427 SS -69 Chevelle klik
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jep, kyllä kuuli monen kilometrin päähän milloin keltainen SS liikkui kaupungilla :D MK:lla taisi olla jotain sidoksia Hyvinkäätä etelämmäksi, kun usein puolenyön aikoihin kuuli miehen ajavan Jokelankatua Jokelan suuntaan. Vaikka körötteli pintakaasulla niin saudit kuului useiden minuuttien ajan radan vartta pitkin...

    Nyt ei vieläkään muistu mustaa 70:stä mieleen, mutta noita lehtijulkaisujuttuja palautui kyllä mieleen. '72 SS:stä oli juttu V8:ssa nr. 6/87 ja maininta samaisesta autosta valkoisen '65 SS Impala / Bel Air jutun yhteydessä joskus 90 luvulla. Ja kun muisti palautuu pätkittäin niin MK:n aikana '72:ssa ei tainnut olla raitoja ja puskuritkin oli maalaamattomat?
     
  18. 383

    383 Gearhead

  19. MercComet

    MercComet Gearhead

    Myös Spinneristä jokusen vuoden takaa löytyy juttua, kun auto koki henkiin heräämisen ja käyttökunnostuksen! Hyrylään auto meni halvalla myyntiin liikkeeseen ja sen jälkeen yhdellä omistajalla on edelleen eli nykyään Savon suunnalla.
    Mm. Ryyppy/Valkeakosken Jamboreekuskina useamman kerran tuli tuolla oltua ja intohan tuohon autoon jäi päälle... Monia tarinoita tuohon liittyy ja välillä autoa kävi sääliksikin kun kenkää sai! Väsymistä on myöhemmin paljastunut kopasta.
    Itsasiassa raidat tuli jo Hkään aikaan elikkä olivat teipatut ja oliskohan puskurikin vaihtunut jo silloin lasikuituun...(?) 90-l alku vaiheessa MK ja itsekin muuttelin chevyjen kera Riihimäkeen. Chevelle koki painon kevennystä; etupuskuri ja konepelti vaihtui kuituun sekä jakkarat vaihtu kuppeihin. Kaikki peltiset osat oli tallessa myyntiin asti.
    On nämä komeita pelejä ja itselle harmittavasti näitä on ollu myynnissä nettiautossa, mutta se oma budjetti toistaiseksi... :mad:
     
  20. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tuo on otettu hyvinkäältä yhdeltä tallilta. omistaja seisoskelee tuossa takana. alumiiniverhoilut ja kaaret sisällä. tulipeltiä melko rajulla kädellä muokattu, eli käytännössä tehty kokonaan omanlainen. koneeksi ilmeisesti tulossa 396cid. sen enempää en ite voi sanoa, se vain sattui olemaan siellä tallilla kun haettiin ko. jätkältä toinen '72 camino pois.
     

Kerro tästä muillekin!