Chevrolet 1969 sähköt sekaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja HenSis, 26.3.2022.

  1. HenSis

    HenSis 1st gear

    Morjens. Nyt kaipais apua. Kyseessä siis el camino 1969 ja kattovalon polttimo ollessa paikallaan auton virrat eli plus johdot tuntuis olevan maissa, ilman poltinta kaikki toimii niin kuin pitää. Piuhat tuntuis olevan ehjiä ja sulake rasia kunnossa. Mitatessa ovi on auki, näin ollen ovi kytkin maadoittaa. Mutta kuuluuko virrat olla maissa siinä tapauksessa. Ei muuten mut töötti releen luota ja akulta lähtevä piuha vähä palo.
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Onkohan sulla oikean mallinen polttimo siinä kattovalossa? Domen polttimot on usein 2 napasia, mutta ne ei maadotu kannan kautta vaan lanka on kytketty navasta napaan.
     
  4. HenSis

    HenSis 1st gear

    On oikeanlainen. Vanha oli samannäköinen. Onko miten tarkka jos mittariston polttimot on vaihdettu pyöreän mallisista uudempiin 4wattisiin? Toi kytkentä kaavio minulla on ja sen perusteella olen purkanut sekä mittaillut. Ei kait se kuulu olla tollanen?
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei riitä, että on saman näköinen.
    Jos auto vaatii polttimon, joka ei maadota kannan peltiosasta, niin sitten se pitää vaikka mitata.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Itse tehnyt saman mokan, vilkkupolttimo sisävaloon ei toimi ;)
     
  7. HenSis

    HenSis 1st gear

    Vanhalla polttimolla tekee samaa. Tilasin silloin mallikohtasen valon jossa tuli poltin. Hassun näköinen se poltin.
     
  8. HenSis

    HenSis 1st gear

    Mittaristopolttimoiksi riittääkö että kanta on samanlainen ja watti määrä suht sama?
     

Kerro tästä muillekin!