CHEVROLET 283 V8-MOOTTORI VM-67 2-PYTTYÄ POIS PELISTÄ

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tarum, 16.4.2010.

  1. tarum

    tarum 1st gear

    ELIKKÄ TÄLLÄINEN ONGELMA TYHJÄKÄYNNILLÄ KUULOSTAA ETTÄ KONE KÄY KAIKILLA KUN KUUNTELEE KONEPELTI AUKI KONE EI SIIS HYTKY EI VAPISE EIKÄ TEE MUUTAKAAN EPÄMÄÄRÄISTÄ PAKOPUTKENPÄÄSTÄ JOITA SIIS TULEE YKSI KUUNNELLESSA KUULUU RÖPÖTYSTÄ NO SITTEN KINTAAT KÄTEEN JA ALOIN NYPPIMÄÄN TULPANJOHTOJA IRTI KUSKINPUOLELLA KOLMANNESTASYLINTERISTÄ KUN NYPPÄSIN JOHDON EI TAPAHTUNUTKAAN MITÄÄN MUUTOSTA KÄYNTIÄÄNEEN SAMOIN APUMIEHENPUOLELLA VIIMEISENSYLINTERINKOHDALLA EI MITÄÄN MUUTOSTA ELI KÄY SIIS KUUDELLAPYTYLLÄ. KIERROKSILLA KÄY KAIKILLA JA AJOSSA VETÄÄ HYVIN. KIPINÄ TULEE TULPPIIN TYHJÄKÄYNNILLÄKIN MUTTA ONKO SE RIITTÄVÄ?? KOKEILIN VIELÄ PAINAA KAASUA SITEN ETTÄ NS. PIMEIDENSYLINTERIEN JOHDOT OLI IRTI RÖPÖTTI PAHASTI JOHDOT KIINNI OTTAA HANAA HYVIN MUTTA SIIS TYHJÄKÄYNNILLÄ KÄY KUUDELLA. TULPAT VAIHDETTU SAMOIN: TULPANJOHDOT,JAKAJANKANSI,KÄRJET JA PYÖRIJÄ. SEN VIELÄ HUOMASIN ETTÄ OTTI SITTEN MILTÄ TULPALTA TAHANSA JOHDON IRTI ALKAA PUOLANPÄÄLLÄ (JOKA SIIS VANHA SAMOIN KONKKA) SÄKENÖIDÄ KIPINÄÄ PLUS JA MIINUSNAVASTA PUOLAN KESKIOSAAKOHTI MISTÄ PUOLAN JOHTO LÄHTEE YLÖSPÄIN ELI KUMMALTAKINPUOLELTA NIIDEN PIKKUJOHTOJEN JA MUTTERIENKOHDALTA SIIHEN PUOLAN RUNKOON LYÖ KIPINÄÄ KUN JOHTO JOLTAIN TULPALTA IRTI. EN OLE MOISEEN ENNEN TÖRMÄNNYT.. PUOLAN VAIHTO OLIS HUOMENNA VOIKO VIKA OLLA SIINÄ? TUSKIN.. VAIKO VENTTIILI PALANUT MOLEMMISTA KANSISTA? VENTTIILIEN SÄÄDÖT PIELESSÄ?? NOKKA AKSELI?? VAI MIKÄ IHME??

    AJATUKSIA JA VINKKEJÄ KIITOS..
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Onk tulpanjohdot ehdottoman varmasti oikeessa järjestyksessä?
    Noi vuotavat venttiilit ilmenee parhaiten just tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ei sitte niin huomaa.Avaa senverta venakoppaa että näät onko kovilla nostajilla niin sitte vaan välykset syyniin.
     
  3. montego

    montego 1st gear

    Vai olisko imuvuoto,palanut pakoventtiili kait ilmenis paukkeena putkessa,saattaa tietysti olla myös nokka-akseli vika tai vaan kone niin väljä että ei kehitä kyseisille sylintereille puristuspainetta :eek:
     
  4. tarum

    tarum 1st gear

    TULPANJOHDOT ON EHDOTTOMASTI OIKEIN.. HELKKARI KUN EN OIKEIN YMMÄRRÄ NOISTA VENTTIILINSÄÄTÖJUTUISTA MITÄÄN MUTTA TAITAA OLLA VIISAINTA MITATA NE PURISTUSPAINEET JA JOS OK NI EI NE VENTTIILIT SIT PALANU AINAKAAN OLE.. MITÄ TARKOTTAA KOVILLA NOSTAJILLA? IMUVUOTOA EN OLE ETSINY MISTÄ SITÄ VOIS YRITTÄÄ PAIKANTAA? KONE EI OLE VÄLJÄ..
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Imuvuotoa voi paikantaa kansien ja imusarjan välistä suihkuttelemalla starttipilottia sinne, ja kaipa se voi hörppiä ylimääräistä ilmaa kaasarin ja imarin välistäkin jos kaasarin kiinnityspultit on päässy löystymään? :eek:
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    EI TARTTE KOKOAJAN HUUTAA!
    Ja asiaan...kovat nostajat on siis sellaset joihin jätetään tietty välys.Hydrauliset sitten toimii nollavälyksellä.Originaaliyksilöissä tunnistaa hydraulimallin siitä että keinuvivuissa ei ole säätöä (poikkeuksia on) Ja kovilla sitten vastaavasti säätöruuvi löytyy (taas jälleen poikkeuksia on).
    Imuvuodon paikallistaa ruiskuttamalla eetteriä brakecleaneriä tms tulenarkaa spraytä imusarjan/kaasuttimen ympäristöön koneen käydessä jolloin käynti muuttuu vuotokohdan osuessa kohdalle.
     
  7. tarum

    tarum 1st gear

    Ai kuuluu muutenki :eek: Tarviipa koittaa näitä konsteja kun aamu valkenee ja ottaa venttiilikoppa auki niin näkee millaset systeemit sielä on..
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Jep, caps lock lepo vaan! Silmämunaa alkaa särkeen ku kattoo liikaa isoja kirjasimia.. ei pysty keskittyyn itte asiaan!
     
  9. tarum

    tarum 1st gear

    Muita vinkkejä??
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Sbc:ssä jos tulpanjohdot menee oikein siististi vierekkäin samaan suuntaan saattaa peräkkäin sytyttävissä vierekkäisissä sylintereissä(5-7) ilmetä käyntihäiriöö. Hyppykipinä. Korjaantuu laittamalla tulpanjohdot kulkemaan ei-niin-samaan-suuntaan, eli vähän kun olisvat vaan roiskastu konehuoneeseen.
     
  11. tarum

    tarum 1st gear

    Menen kokeilemaan tätä. Imuvuotoja en löytänyt pilotinkanssa testailin
     

Kerro tästä muillekin!