Onkos tälläsiä suomessa kuinka paljon ? Ja minkälaisia porukoilla on ? Itsellä on yksi Aerosedan -47 orkkis tekniikalla.
Täältä löytyy -48 Fleetmaster coupe, chopattu ja muutenkin käsitelty, ei helpolla museorekisteriin. Uudempaa kutosta + pg + 10 bolt tekniikkana, tullut californiasta -90 luvun alku päivinä. Parasta Art deco muotoilua mitä maa päällään kantaa nämä tämän ikäiset letukat.
-48:ja saatiin aikoinaan 250 kpl Marshall apuna Suomeen. Menivät virkamiehille ja lekureille kovaan käyttöön. Mulla pohjattoman hyvä Stylemaster Business coupe.
Otsikon vois muuttaa käsittämään vuosimallit 42-48... - Mikkelissä nimimerkillä 'aerosedan' oli mutta tais myydä. - Verhoilija-Jaken kustomi - Länsi-Suomessa sorakuopassa yks raato On kai niitä muitakin mut ei heti tullut mieleen. Mulla on tämmöseen takavalot.
Otsikko muutettu Itellä toi -47 Aerosedan orkkistekniikalla mutta pikkuhiljaa muotoutumassa Bomb lowrideri. Tuli Texasista viime kesänä. Olis muuten jouten uudet fenderit,listatkin on ja pohjavärissä.
Juu kyllä '40 luvun Letukka luisupehvana on muiden saman korimallin Gee Ämmien kanssa top kympissä kun lempi automalleista puhutaan. 8) Toistaseksi joutuu vaan tyytymään Aerosedan pienoismalleihin. Minusta parhaimmillaan ennemmin lisävarusteltuna kuin riisuttuna. Fenderiä ja matalaa alustaa, niin eipä se muita radikaalimpia muutoksia kaipaa. Siihen päälle kangstalippaa, hakuvaloa ja muuta tingeltangelia.
http://kuvablogi.com/nayta/3390599/ Oma auto,ennen tätä talvea. muutoksia on pikkuhiljaa tullut lisää. Madallusta,Cromia,Koristetta,ym.ym
tuollaiset bongattu 2000-luvulla alempi museokilvissä. lappeenrannan rodinatikoissa 2000-luvulla? lappeenrannan ympäristössä
8) Ai jai ai kun on komia! Tuota E.B.Fordin linkittämää mustaa yksilöä en ole tainnut missään kuvissa ennen nähdäkään.
Onko kukaan rakennellut KO autoihin orkkis etupäähän ilmapusseja ? Kuinka toteutettu ? Olis kaikenmoista sarjaa tallissa vartoomassa :lol:
Onko kellään nurkissa KO auton oven lukko ja vastakappale osia ? Saa tarjota. sibe70@kotiportti.fi/YV
Auraukset kun säätää vähän auraamisen puolelle. Eli joku millin verran verran ja sitten kokeilemaan tien päällä renkaan pintalämpötilaa, lämpiääkö tasaseen. Orkkis etupää vähän suurinpiirteinen noiden säätöjen suhteen, mutta kuitenkin aivan ikäänsä nähden loistava. Minulla on 1942 Aerosedan. Bomb on tyyli täälläkin, tosin ei ihan oldskool tekniikaltaan. TBI+700+B&W lukko. Nelilinkki, mustang II ja Ridetech ilmajousitus kauko-ohjauksella. Ilman takarungon muutosta ei kovin matalalle mennä, joten sitä on hiplattu hieman ja muutenkin auto on käynyt osina, vaikka ulkoasu ei näytä välttämättä siltä. http://kuvablogi.com/nayta/3269545/ Joensuun seudulta löytyy kanssa yksi -47 aavistuksen verran rodattuna. Siben autoa taisin ihailla viikonloppuna Tampereella.?
BTW. Minultakin löytyy yhdet Fenderit ja CE-inc vähän käytetyt takajouset orkkisten tilalle. Varmaan muutakin, mitä ei nyt tule mieleen.
Chevroletit 41-48 Auraus edessä: 0-3,2mm Camber: -1/4 ± 1/2 astetta Caster: 0±1/2 astetta Kingpin incl. 4 3/4±1/2 astetta Käänteenjakokulma: 24±2 astetta Lähde: SATL (Suomen Autoteknikkojen Liitto) taulukko vuodelta 1957