Chevrolet Alero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja automaatti, 26.8.2004.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Jeps Ebaysta sain osan. Kanadasta lähti laivalla tänään
     
  2. Croc

    Croc 1st gear

    Piti nostaa aihe pinnalle koska hankin jokin aika sitten kyseisen mallin käyttöautoksi. Alero on pelannut hyvin ja hinta/laatusuhdekin vaikuttaa mukavalta, mutta mieleen on noussut öljynvaihtoväliin liittyvä kysymys. Pyytäisinkin Aleron omistavia/omistaneita kertomaan, millaista öljynvaihtoväliä olette autonne kanssa noudattaneet? Käyttöohjekirjahan ilmoittaa väliksi melkoisen suurpiirteisesti 5000-12500km ajotyylistä riippuen. Jonkinlainen change oil-merkkivalokin autosta löytyy, mutta olisi mukava saada jonkinlaista käytännön faktaakin, koska noiden elektronisten apuvälineiden toimivuus on aina vähän kyseenalaista iän kertyessä.. Auto on vm. 2000 ja moottori se lähempänä oikeaa oleva, eli 3.4 V6.
     
  3. McLeod

    McLeod 1st gear

  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tota nyt kannattaa lukea kuin vitsikirjaa. Yllättäen Volvoilla on vitonen taulussa vissiin joka mallissa. Just hetki sitten kuuntelin, kun työkaveri oli vaihtanut oman V70:nsä pois, kun toi volvo oli aina telakalla ja joka huolto maksoi vähintään tonnin. Mitä tulee saksan vikatilastoihin, niin toi on näköjään melko tarkka peilikuva aiheesta :odroll:
     
  5. artsiss

    artsiss 1st gear

    Pikku Caddy=Saab. Vai menikö taas metsään?
     
  6. McLeod

    McLeod 1st gear

    Tuo rekisterihän ei ota kantaa teknisiin vikoihin, vaan ainoastaan ruostumiseen. Ruotsin katsastusraportti ei kylläkään kovin mairittele Volvoja. Tässä kahdeksanvuotiaiden raportti:
    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/8+vuot ... 5219603631
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Omassani on uudesta asti tehty tiukemmalla ohjelmalla eli 7500km välein, ja siitä olen pitäny kiinni itekkin olkoonkin ehkä hitusen liioittelua nykyöljyillä.
     
  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Menipä etujarrusatulasta männän tiiviste ja se pölysuojakumi uusiksi. Ei saa mistään muualta kuin metro-autosta. 79€ satulan korjaussarja johon ei kuulu ilmausruuvi jota ei tuntenut varaosaliikkeiden luettelot mutta onneks sain purkuautosta. Halpa paikka toi metroauto prkle! :argue:
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Eilen just vaihdoin omaani etupyöränlaakerit molemmille puolille. Toi on selkeesti tekovika näissä, munkaan kikkareella ei oo ajettu kuin 92tkm ja pashaks mänt. Pelkkiä laakereitahan ei voi vaihtaa vaan koko hubi, ois maksanu Metrolla 932,- mutta hommasin muualta sit parin hintaan 360,- että eroja on juu.

    Semmosta osaa ei olekaan mitä ei sais kuin Metrolta, suomesta ehkä ei saa mutta jos on aikaa niin AcDelco kauppoja on mailma täys, rajansa kaikella, riistämiselläkin.

    Mainittakoon että kyseinen laakeri/napa on jenkeissä n 60,- arvonen, että rahti ja kate on kohillaan. Rockauto rokkaa.
     
  10. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Voihan per..

    Nytten Alerosta tsippas sitten laturi ja 140tkm mittarissa. Onko muilla mennyt? Ei ollut hiilistä kiinni vaan kuuluu kummallinen raksutus sisältä kun pyörittää eli ottaa joku kiinni. Olisko sitten käämilanka poikki tms. ja jännitteensäädin hajos samassa rytäkässä? Ihme vehkeitä. No autolla ei aikaa seistä ja laturiin tuntu olevan osat kiven alla niin uspartsistahan se oli sitten tilattava 159€ :poff: Pitäisköhän vaihtaa sebringiin :)
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vaihda vaan, niin voitkin kertoa osien hinnat piillä.
     
  12. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Onko noin? Enkä mä tota taida viittiä vaihtaa,. Tulee aina sanottua kun tuskastuu käyttisten ropailuun ku olis muutakin tekemistä. Siihen kutoskoneiseen aleroon kyllä saattaisin vaihtaa 8) . Ton nelosen suhina ei ole mistään kotoisin.
     
  13. softail

    softail Gearhead

    Lueskelin nää läpi, ja alko kiinnostaa kyseinen auto, mutta mikä kieltää koukun laiton siis eikö näihin edes saa koukkua :eek: tarve koukulle kyllä olis eli pitääkö sen takia unohtaa. Mites tuo takapenkki, kaatuuko selkänoja?
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Saa tietenki koukun, onhan meilläkin, ja selkänojakin taitaa kipata jos en ihan väärin muista. En jaksa vääntyä pihalle katsomaan siellon liian kuuma 8)
     
  15. softail

    softail Gearhead

    Hyvä, eli koukun saa, joku tuolla ekalla sivulla vaan mainitsi et ei sais laittaa, mutta jos muillakin on niin sitten mullekin :D
    Täytyypä vissiin kävästä jossain puljussa oikein tutustumassa vehkeeseen lähemmin...
     
  16. GN 87

    GN 87 1st gear

    Tulee faijalta tollanen ilmeisesti jonkin ajan paasta myyntiin pk seudulla jos kiinnostaa. Tuotu Espanjasta muuttoautona 2004 ja vm 10/2001. Kilsoja on reilu 80.000 ja 3.4 koneella. Tumman sininen ja vaaleat nahat + jalopuusarja. 17 tuuman kesafillarit ja talvirenkaat orkkisaluilla. Ilmoittele jos kiinnostaa.
     
  17. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Tuulilasissa sillon kun automalli saapui maahan luki ettei saisi koukkua laittaa, mutta kävin kysymässä ja näyttämässä autoa konttorilla ja ei sille koukun laitolle ole mitään estettä. Kulutuskin yllätti positiivisesti kun kävin pohjoisessa kaksi 5,2m kajakkia katolla ja cruise gps:n mukaan 105-110km/h ja ohituksiakin useampia niin 2000km keskikulutus 9,5l/100km. Konehan mulla on se 2.4l jonka tehot riittää hienosti ohituksiin. Ilman kajakkeja viimeksi se oli n.8l/100km ja reippaalla ajolla ;) Selkänojakin kaatuu...
     
  18. Loepoe

    Loepoe 1st gear

    Kesäloman n 1100 km kulutus 3,4 l koneella oli 7,93 l/100 km, cruisella ja ilmastointi tohottaen. Uskoisiko? Ajettu n 130 tkm. Pitkän ajan kulutus on keskimäärin n 9,4 l/100 km, auto on ollut mulla kohta 3 vuotta ja ajokokemuksia on n 42000 km, mukava laitos.

    Otteessa lukee että perävaunu 475 kg jarruin/jarruitta, ei tosin oo koukkua. Mikäs juttu tämä on?
     
  19. heka66

    heka66 1st gear

    Ohjekirjassa lukee että vetokoukun saa laittaa jos on kutoskone.
    Johtuneeko laatikosta.
     
  20. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Hämeenlinnassa on ainakin yks neloskoneinen alero jossa on koukku..
     

Kerro tästä muillekin!