Chevrolet Alero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BowTie81, 23.5.2005.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Pitääpä kysyä vähän kokemuksia kyseisestä autosta. Nythän tuollanen on myytävänä, mutta kuten aina, kiinnostuneita on kovin vähän. Sama ollut aiemminkin myydessä uudempaa jenkkiä, miksi? Auto on kaikinpuolin hyvä auto ja siinä on monta fiksua juttua jotka puuttuu euroista ym. vastaavista. Kuten nyt esim. platinakärkiset tulpat ja ruostumaton pakoputki, eli auto on suunniteltu kestäväksi ja huollontarve minimoitu. Moottori on laakeevääntönen ja melko matalaviritteinen, 3.4l V6 ja 177hv, 274nm vääntöä, melko tasanen vääntökäyrä. Kulutus pienehkö, menee alle 9 matka-ajossa helposti. Automaatti toimii sopivasti yhteen koneen kanssa ja autolla ei todellakaan jää jalkoihin.. Maalipintakin näyttää kestävän ihan eri tavalla ku eurooppalaisissa, ei tule kiveiskemiä kovinkaan helposti ja kiilto säilyy.
    Eli kaikinpuolin hyvä ja edullinenkin auto, mutta eipä niitä paljoa näe liikenteessä. Hauska yksityiskohta vieläpä että alero oli viimeinen oldsmobile malli jota lnijalta tuli ulos, että yksi alero ainakin on jossain museossa varmaan. Siihen päätty yksi pitkä luku autohistorian kirjassa..
    Lopuksi vielä linkki jonka kautta näkee kuvia autosta.. http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=53665
     
  2. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    eipä taida kukaan tunnustaa omaavansa moista?
     
  3. rocketman

    rocketman Gearhead

    Tänä päivänä ei taida mikään vaihtoauto vaihtaa omistajaa kovin ripeästi. Sen enempää tuntematta sinun tai muitakaan Aleroita, on todettava, että jos ei yhtään yhteydenottoa ole tullut on hinta pielessä. Auton arvohan ei määräydy jonkun kaavan mukaan uushankintahinnasta vaan todellinen arvo on se mitä siitä Ossi Ostaja haluaa kyseisellä ajanhetkellä maksaa.

    ps. kyllä se ossiostaja aleron löytää vaikket kahta kertaa päivässä ilmoitustasi nostaisikaan myyntiforumilla ylöspäin :D
     
  4. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Sama vaiva tuppaa olemaan ihan kaikenmaalaisissa, varsinkin kun yksityinen myy jolloin ei vaihto- ja rahoituskuviot ole yleensä niin mukaansatempaavia kun kauppiailla.
    Mutta jenkeissä voi hiukka korostua, ehkäpä siksi kun Saksassa (ja kait Suomessakin?) niiden hinta laskee käsitykseni mukaan nopeammin kuin bemu-audi-mersu-akselilla.
    Kokemusta ja rajuja pettymyksiä on tullut itsellekin verrattuna taannoiseen ostohintaan ja omaan käsitykseen auton arvosta. Tonnin vehkeisiin ei taida päteä mutta eiköhän veroale ja tuonti ole purrut keski- ja ylempään sarjaan.
     
  5. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    joo, no mä olen tuon hinnan laittanut osittain saamani hyvityshinnan mukaan mitä metroauto hyvittää uuteen euroautoon.
     

Kerro tästä muillekin!