chevrolet camaro ja haamu vika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja golden rocket, 6.5.2013.

  1. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    tämmönen pikku moottorinen 2.8 ruisku camaro ei käynnisty bensa haisee kun starttaa joten mitään kattomattakin selvä että kipinä hukassa vaihdoin kaikki muut sytkän osat paitsi jakajan pyörimis vahdin ja puolan no nyt tulee jonkin moinen kipinä ja bensa haisee muttei siltikään käy tai edes lupaa huikallakaan eli miten tämä pyörimis vahti hajotessaan tekee että ei edes lupaa/yski? mittailin tuota käämitystä ja pientä volttia mittariin antoi kun jakajaa käsin pyörittelin ettei sekään täysin pimeä ole.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Olihan bensa tuoretta???
     
  3. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kyllä on tuoreet polttoaineet.en millään viittis uskoa että tuon pyörimis vahdin käämitys nyt tässä oikuttelee vaikka käämitys olisikin hajalla niin luulis sen edes vähän jotain elon merkkiä antavan? mutta voi tietysti olla että mykistyy kokonaan
     
  4. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    no niin selvitetty että auto ei lähde käymään viallisellä käämityksellä mikä nyt oikealta nimeltään on (picu up kela) tilasin loput uudet sytkä osat purin jakajasta tuon itse pyörimis vahdin pyöriän jonka alla tuo kela on myös tämä pyöriä on haljennut kolmesta kohtaan kansien välissä oleva mangneetti myöskin palasina sieltähän se perkeleen vika löytyi.
     
  5. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    no nyt alkaa jo oksa ottassa kasvamaan hetken toimi uusilla sytkä kamoilla kas kummaa mykisty uudestaan pensaa saa ja paineet on kipinä tulee mutta ei perkele puhu mitään mikä mykistää auton että ei edes lupaa/yski tekeekö jokin hajonnut antura näin?
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jospa se kipinä tulee väärällä hetkellä. Tai tulpat pimentyny kastumisen seurauksena.
     
  7. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kyllä kipinä oikeeseen tahtiin tulee.on noita tulppiakin tullu tuossa pyöritettyä.kyllä nää vanhat väsyneet ruisku moottorit alkaa oleen vihon viimesiä laitoksia hajotessaan
     
  8. -TH-

    -TH- Gearhead

    Myy se tekniikka halavalla minulle.
     
  9. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Ihan villi heitto:
    tarkista koneen maadoitus.
     
  10. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    oon huono myymään ostan mielummin lisää näitä romuja siis mulle aarteita. joutu oikeen tarkistaan maadoituksen mutta ei
     
  11. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tuleeko jakajan BATT nastan johtoon 12V kun sytytysvirrat päällä?
     
  12. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Ei kai kipinä hypi väärästä paikasta? Kun sinne tulpan kärkien väliin puristetaan koneen pyöriessä huomattavasti enemmän ilmaa eristeeksi, kuin sitä on "irtotulpalla" koitettuna. Eli siis koneessa kiinni oleva tulppa tarttee kovemman jännitteen kipinään, kuin pelkän johdon päässä roikkuva tulppa.
     
  13. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    olikos että tuo batt nasta on hei jakajassa tämmönen tässä linkki jos näkyy


    http://www.rockauto.com/getimage/getima ... 633-01.jpg

    tiedossa on tuo että puristetussa tilassa ei kipinää välttämättä tulekkaan mutta kaikki sytkä kamat on uusittu puolaa lukuun ottamatta mikä on mitattu ja todettu ehjäks mutta miksei se kipinä sitten tulis puristetussa tilassa? vaikka irto tulpalla tuleekin, eikä hypi vääristä paikoista..ennen totaalimykistymistä saatiin luettua vikakoodit joka oli 42 elektroninen sytytyksen ajoitus. koodi tulee kun sytytysvirtapiiri poikki tai avoin.viallinen hei moduuli voi aiheuttaa tämän koodin.
     
  14. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Ei oo just tuommosta jakajaa ollu kourassa. Vähän arvausta, mut oliskohan tuo isompi liitin jakajan omille johdoille ja pienemmästä johdot menee kabiinin puolelle. Jos niitä on vaan kaksi, niin toiseen tulee sytytysvirta (8 jakajassa BATT) ja toinen menee jenkamittarille (8 jakajassa TACH).
     
  15. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    tuo palikka missä on nuo pistokkeet on sytytysmoduli jakajan sisällä on vielä yksi pistoke mihin tuo picu up kela kytketään pienempi pistokkeista on puolalle vähän tuli tossa nuuskittua johtoja ja liitoksia mutta ei mitään viaksi kelpaavaa ole löytynyt
     
  16. phaloon

    phaloon 1st gear

    Mulla on hieman vastaavaa haamuvikaa ollut Buickissa. Vika taisi löytyä vihdoin ajonestolaitteesta. Antoi samaa vikakoodia 42 EST.
    Onkos Camarossa vastaava systeemi?:
    http://www.thirdgen.org/vats
     
  17. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    ei ole ajonestolaitteita..vaihdoin nyt puolankin uuteen nyt on sit kaikki sytkä kamat uusittu eikä puhu mitään ei jumalauta
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niin, oliko ne tulpat nyt uudet vai vanhat??? Seku on semmone juttu että kunnolla kastuttuaan EI anna pytyssä kipinää vaikka irrallisena,pytyn ulkopuolella, antaakin.

    Ja onko ne maadotukset tarkastettu kunnolla, taivuttelemalla johtoa eikä vaan silmämääräisesti.
     
  19. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    on on uutta juu selvää on että ei märkä tulppa sytytä on niitäkin tuossa tasasesti tullu kuivailtua maadotuksetkin useampaan kertaan tarkistettu.soittelin tossa kaverille ketä noitten kanssa työkseen taistelee perstuntumalta hetti että olisko tuo äly poksi päättänyt päivänsä mutta alkaa nää vika paikat oleen jo vähissä
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    :rotfl: Niin siis meinasin et jos kunnolla kastunu, ni ei kuivuttuaankaan anna enää kipinää...
     

Kerro tästä muillekin!