Chevrolet Caprice Konepelti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Teddyboilate, 8.4.2016.

  1. Teddyboilate

    Teddyboilate 1st gear

    Joo, elikkäs mulla 1988vm caprice sedan. konepelti muuten asettuu mainiosti paikalleen, on sopivasti keskellä, mutta, kuskin puolelta takakulma törröttää. eli pelti on korkealla kuskin puolen takakulmasta, muut kulmat taas ovat normaalit. kädellä kun auttaa, saa sen ilman voimankäyttöä asettumaan oikeaan korkeuteen, mutta kun lopettaa painamisen, nousee pelti taas pystyyn tästä kulmasta.
    Saranojen säätämistäkin mietin, mutta kuvittelisin sen mahdollistavan komepellin liikuttamisen sivu ja pystysuunnassa, eikä niinkään säätävän yhden kulman korkeutta..

    Kenelläkään hyvää neuvoa kyseiseen ongelmaan? voiko löysä jousi aiheuttaa tämmöstä?
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä niillä säädöillä voi vaikuttaa kulman korkeuteenkin, mutta ainakin minulla olleissa kahdessa Capricessa oli saranat sen verran väljistyneet ettei korkeutta saanut enää aisoihin.

    Tuo pihassa vielä makaava yksilö on ollut paremmalla huollolla(saranoita on joskus voideltu) että sen konepeiton sai vielä säädöllä hyvin tasoon lokareiden kanssa.o_O
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    tuo on muuten aika harmillista ettei noihin saranoihin saa mitään korjausholkkeja?
    ite purin capricen saranat ja laitoin ohkasen messinkilevyn kiekurana sinne väliin. sen jälkeen paksulti rasvaa ja kasaan. Helposti nousi konepelti ja meni hyvin alas. Saas nähä kuin kauan kestävät, kun tuo pelti on aikast raskas. Lasikuitunen konepelti olis kyl jees.
     

Kerro tästä muillekin!