Chevrolet Chevelle Malibu -72

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jukemon, 17.2.2015.

  1. jukemon

    jukemon 1st gear

    Terve

    laitetaanpa pikkusen tarinaa omasta projektista.
    ihan pikkupojasta asti unelmoinu omasta
    jenkkiautosta, ja oikeastaan viimeset 5vuotta
    nettiautosta selaillu niitä ja just mietiskellyt et
    ihan oikeesti olis hankittava jenkki.
    autoa hankittaessa ei varsinaisesti tiettyä merkkiä/mallia ollut.
    joku semmonen projekti joka olisi kumminkin ns. järkevässä kunnossa
    et ei mikään raato....
    niin viime kesänä tuli sitten hankittua se eka jenkki =)
    ja sitten yx juttu kanssa et meikäläisen jenkkiauto tietämys ei ole kovin kummonen mutt pikku hiljaa opiskellaan =)
    autossa tekniikka 350+th700 joka on jostain 80luvun lopun pickupista lainattu,jossa edelbrock imusarja ja joku holleyn kaasari...
     
  2. jukemon

    jukemon 1st gear

    jatkuu koppaa ei ole tosiaan koskaan hitsattu ja talven aikana olisi tarkoitus laittaa koppaa ja maalaus edessä,putkistoa suunnitellu et laittaisi uusiksi kun tässä näyttäs olevan orkkis putkisto joka on todella ruosteinen..taka-akselisto on varmaan alkuperäinen avoin perä.
    ja sit vielä tiivisteitä ja listoja uusia/puunata...siistiä autoo joka puolelta omien taitojen mukaan ja tosiaan mitään uuden veroista en ole tästä tekemässä...
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kuveja! Äläkä huoli, mä oon harrastanu näitä 15v. enkä tiedä vieläkään mistään mitään mut onneks mm. tätä kauttasaanu kavereita keneltä kysellä neuvoa. Ja tätä kautta ylipäätään saa yleensä apua jos joku ihmetyttää.
     
  4. jukemon

    jukemon 1st gear

    jees jees ja kiitosta,laittelen tässä parit kuvat ostohetkeltä...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  5. jukemon

    jukemon 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Toi on kyllä koppana erittäin upea :)
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    komee kiesi :) muista sitten että '72 el caminosta ei käy peltiosat suoraan tuohon vaikka samoilta äkkiä keula näyttääkin. nokkapelti,maski ja etupuskuri on samanlaiset ja sisälokarit taitaa käydä(itsellä ainakin meni amerikan toleranssiin '71 SS chevellen lokari caminoon) ryhdikäshän tuo on joten mitäpä huolehtia mistään vaihto-osista :)
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Siisti laite. Noi pakoputket näyttää ainakin näin kuvien välityksellä aikamoisilta mehupilleiltä...?
     
  9. jukemon

    jukemon 1st gear

    joo kyllähän noi putket tosiaan melkosen mehupillit kun
    auto käy niin tuhisee vaan et ei kunnon saundeja ole mutt suunnitteilla
    laittaa peltipakosarjat ja tehä vähän paremmin virtaava putkisto et
    joss saisi v8 saundit paremmin kuulumaan =)
     
  10. jukemon

    jukemon 1st gear

    [​IMG]
    tämmöset pakosarjat tilasin syksyllä ebaystä ilmeisesti jotkut
    kiina tekeleet kun niin halvat olivat,tiivisteineen ja pultteineen tulivat...
    [​IMG]
    ja motonetistä vähän askarreltavaa.....
     
    Muokattu: 30.3.2016
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Hieno on koppa ja rekkariki toi mieleen kiimalaisen :D
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Nätti Malibu!
    Laita konehuoneesta kuvia.
    Perän saa lukolliseksi n. 500,- jos haluaa...
    Kone taitaa olla jo hydraulisella rullanokalla. Tehoa siitä saa helposti vaihtamalla hiukan korkeampinostoisen nokan, jos ei siinä ole jo...
    Laatikko on hyvä, 3+ylivaihde(OD) ja lukkoturbiinin pitäisi lukita D:llä ja OD:lla. Millainen shifteri, eli "vaihdekeppi" / ajoalueen valitsin, tuossa on? Onko siinä OD:lle oma paikka? Eli lukeeko valitsimessa P,R,N,D,2,1 vai P,R,N,Od,D,2,1? Jos siinä on alkuperäinen 3-vaihteisen shifteri, niin joko 1 tai Od ei toimi. Tai kyllähän 1 toimii, sitä ei vaan saa pakkovalittua, jolla ei harrasteautossa ole oikeastaan mitään väliä. Mikäli Od ei toimi, on shifteri "nuijasti" säädetty, kun koko ylivaihde-laatikon idea jää käyttämättä... :)
     
  13. jukemon

    jukemon 1st gear

    kiitos LPV
    joo pitää huomenna nappaa parit kuvat `konehuoneesta`..
    toihan kuullostaa ihan kohtuulliselta jos lukkoperän saisi hommattua
    noin 500e.

    shifteri tyyppi on P,R,N,D,2,1 ja sitten tuohon on värkätty nappi
    koetauluun et d vaihteella niinkun esim. maantie nopeudella tiputtaa kierrokset eli vissiin just se od.
    mitens muuten toi th700 kestää tehoja jos laittais joskus vähän tiukemman pannun autoon???

    tässä kuva autosta tämän hetken kuosissa...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  14. jukemon

    jukemon 1st gear

    tämänpäivän touhuja ollut tuo konepellin lukitus tsysteemi..
    kaveri hiekkapuhalti tämän kun oli ruosteessa,epämääräsissä maaleissa ja rasvassa...kuivana viel tuli hiottuu 500sel paperilla ja odottelee
    pohjamaalia...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Piti oikein tarkistaa, mitä ne perän lukot nyt maksaa, Summitilla ne oli $399,-...$499,- Joten ne on Suomessa €uroissa suunnilleen samaa luokkaa.
    Sun pitää vaan tarkistaa mikä perä Malibussa on...
    Se nappi kojetaulussa on varmaan turbiinilukon nappi ja ylivaihde (Od) toimii kun shifteri on D-asennossa. Kannattaa ajaa kaupungissa shifterin 2:lla, kun se ylivaihde kytkeytyy turhankin hitaassa vauhdissa päälle. Laatikko kärsii siitä kun ajetaan liian isolla vaihteella hiljaa, eikä bensan kulutus siitä ainakaan vähene! Mulla on Buickissa melko sama laatikko, (tietokone-ohjattuna nimellä 4L60), enkä mä kytke OD:a kuin vasta maantiellä. Oikeastaan vasta kun tiedän että ajetaan yli 100kmh, kun Buickissa on pitkä perävälitys. Th700 kestää, tai sen saa kestämään, niin isoja tehoja ettei siitä tarvi murehtia.
     
  16. jukemon

    jukemon 1st gear

    mitens toi perä/taka-akselin tunnistus
    pitääkx purkaa ihan kappaleiksi vai onko ne jotenki merkattu??et
    tietäisi mikä se on??

    mitäs noille vaihteistoille yleensä tehdään että ne saadaan kestämään....??

    pistän tässä parit kuvat ns. konehuoneesta...[​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Peräkopan muodostaa tunnistaa perän, gm rear end identification niin eiköhän löydy, tai sit otat tänne kuvan niin joku tunnistaa.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    takakannen kiinnitysruuvipulttimäärä kertoo jo hieman osviittaa.. 10 tai 12pulttia. :)
     
  19. JnZm

    JnZm Gearhead

    Mikä siellä laatikossa kärsii jos ajelee koko ajan OD:llä? Nimim. yli 200tkm OD:lla niin kaupungissa kuin maantiellä. :odroll:
     
  20. LPV

    LPV 3rd gear

    OD:lla kaupungissa öljypumppu pyörii hitaammin kun koneen kierrokset on alhaalla, voi johtaa voiteluongelmiin... Voi olla ettei johda... Saa kokeilla omallaan ihan niin kuin haluaa. ;) Meillä on perheessä ollu näitä autoja vuodesta -90 saakka ja niihin on tullu yli 300 tuhatta mittariin ennenkuin on myyty, kaksi oli uutena ostettuja, Buickissa joku 50K mittarissa ostettaessa ja nyt 160K. Laatikoissa ei ole koskaan ollu mitään vikaa. Öljyt ja suodattimet on vaihdettu muutaman vuoden välein.
     

Kerro tästä muillekin!