Chevrolet express 5.3 käyttöautoksi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Soikhei, 13.10.2019.

  1. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Tuossa vähän tuumaillut , et jospa vaihtaisi tämänhetkiset kaksi käyttöautoa (6.2 vani ja Chrysler 300c) yhdeksi kulkineeksi. Mietin et Chevy express tietyllä tapaa yhdistäisi nämä kaksi kulkinetta. Eli vanin tilat ja Chryslerin ajamisen helppous, 6.2 diesel matka-ajossa ok, mut kaupungissa aika laiska lievästi sanottuna. Jäisi samalla kahden auton käyttökulut pois. Tietysti Express vani bensakoneella kuluttaa hieman enemmän.
    Onko tietoa mitä tuo 5.3 vie matka-ajosa/ kaupungissa noin niinkuin käytännössä?
    Hakusessa siis henkilöautoksi rekisteröity, jolloin ei luonnollisesti rajoitin kiusaa. Tuon tyylistä siis suunnittelin https://www.nettiauto.com/chevrolet/express-1500/10772741
     
  2. fishbone

    fishbone Gearhead

    Kannattaa tuottaa jenkeistä,eivät ole hinnankiroissa siellä,itekki tullu tuota tutkittua hieman.
     
    redneck1 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    lähes kakskyt vuotta tuli ajettua käyttöautona vanilla, josta viimeinen puolisko just korkeella expressillä (td).
    aina ne vaan ”himottaa” edelleen kun siistejä yksilöitä liikenteessä näkee.
    kyllähän se kaikenlaiset tilankäytölliset ongelmat ratkaisi esim. lapsiperheen arjessa. aina reissuun lähtiessä oli helpompaa kun ei tarvinnut alkaa tappelemaan siitä mitä mahtuu matkaan.

    mutta mielestäni tuollainen noinkin iso auto kyllä vaatii diiselikoneen, väittäisin että käytännön liikkumisessa saattaa bensa olla hieman voimattoman oloinen ja käytännön keskikulutus karkaa aika ylös.

    mites, oliko näitä kaasukäyttöisinä...
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kaverilla tommone 96 GMC Savana 305sella millä tullu jonku verran tos ajeltua.
    Tilava, mukava eikä sitä vitun diisselin rouskutusta. Vanit o aina vähä oksettanu ihteeni mut tommosen vois jo käyttikseks ottaa mut on hintaki kohillaa henkilöauto+bensa ku ottaa..

    Kulutuski iha kohtuullista. Ei noi uudemmat varmaa huonompia oo ainaskaa jos LS löytyy jo keulilta.
     
  5. downtown

    downtown 3rd gear

    5.3 awd oli tovin aikaa, toi kone riittää aivan hyvin liikuttamaan tota koppia suht rivakastikkin, oisko kulutus ollu about 14l mun kengällä keskimäärin, nelivedoissa ollu jakolaatikoissa häikkää ja duramaxis suuttimet, kiva auto ajella kyllä
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. fishbone

    fishbone Gearhead

    Tuohan menee kuorma-autoksi ilman mitään,rajoitin vaan tulee muttei käyttömaksua.
     
  7. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Tarkoitus olisi löytää Express vani henkilöautoksi rekisteröiytynä. Rajoitinta en halua ja uskoisin tosiaan tuon 5.3 riittävän mainiosti omaan ajeluun. Ei tuo oma 6.2 dieselikään mikään raketti ole :), ja ajatus lähti tosiaan siitä et yhdistäisi pakun ja henkilöauton ominaisuudet. Jäisi samalla kahden auton kayttökulut pois. Pitää käydä koeajamassa kun läheltä pääkaupiunkiseutua sattuisi löytymään.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. 462857

    462857 3rd gear

    No huonot perusteet diiselille , kulutus 16 litran paikkeilla . Ajellut nyt 3,5 vuotta ja kilsoja n 120 tkm .
     
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    ok, kaikki nuo ed. kokemukset/kommentit huomioiden... tässähän joutuu pian bensavani koeajolle:D
     
    xarper ja fishbone tykkäävät tästä.
  10. 462857

    462857 3rd gear

    Suosittelen vahvasti
     
    xarper tykkää tästä.
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toin tässä joku vuosi sitten muutaman -06 awd 5,3 conversio vänin myyntiin jokka rekkasin matkailuautoks.
    Ei autoveroo, ei rajotinta, b kortti ja 7 istuinpaikkaa. Vaati tosin kattokorotuksen jonka duunasin puolikkaasta biilhelveten suksiboksista. Keittolevy ja vaatekaappi sähkösohvan alle ja pöytä piti olla myös
    En tiedä onnistuuko noi enää kun matkkailuautojen säännöksiä on kiristetty
     
    Muokattu: 14.10.2019

Kerro tästä muillekin!