chevrolet firenza can am 302

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja gm dealer, 1.6.2013.

  1. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  2. ata

    ata Gearhead

    Englannista ainakin löytyy yksi tuollainen. Autohan tehtiin Etelä-Afrikassa samasta syystä kuin vastaava Ford Capri Perana.

    Englantilaisessa Total Vauxhall-lehdessä jota itse tilaan (ei myydä Suomessa lehtipisteissä valitettavasti) on ollut juttua tuosta autosta.
     
  3. JnZm

    JnZm Gearhead

    Saatiinhan se V8-Sierrakin kilpiin, ilmeisesti juuri tuon homologaatioperusteen avulla.
     
  4. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Arvaakohan täällä paljon homoista katsastuksessa puhua?
     
  5. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Trafin poikkeusluvalla onnistuu, pitää tietysti osata väsätä vakuuttava hakemus ensin...siten niitä on saatu noita Perana kloonejakin Suomessa kilpiin.
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Ongelmaksi voi vain koitua se, että vaikka kyseessä on kopaltaan täysin sama auto kuin Vauxhall Firenza, niin kun merkki onkin Chevrolet, niin viranomainen voi väittää, että se ei ole saman mallisarjan auto ollenkaan, ja siten ei onnistuisi, Perana-Caprin tapauksessa molemmat ovat nimeltään "Ford Capreja", sekä se Etelä-Afrikan V8-malli että Suomessa myyty malli, joten "kuuluvat samaan mallisarjaan".

    Tästähän on muutamia omituisia ennakkotapauksia ollut, kun autonvalmistajat ovat myyneet samaa autoa joko eri markkina-alueilla eri mallinimillä (tapaus Ford Cortina vs. Ford Taunus 1970-1982) joissa etenkin 1976-1982 kyseessä on täysin identtinen auto, mutta Suomen viranomaisten mielestä eivät olisi samaa mallisarjaa (vaikka Fordilla nuo kulkevat TC-mallisarjan (Taunus-Cortina) alla...) ja jos samalle autolle on eri mallinimi eri moottorilla varustettuna, kuten tapaus Opel Rekord vs. Opel Commodore, käytännössä täysin sama auto, mutta Commodore 6-sylinterisellä moottorilla ja Rekord 4-sylinterisellä moottorilla, toki poikkeuksena muutamat harvinaisemmat 6-sylinteriset Rekordit... Viranomaisten mukaan ovat olleet silti Rekord ja Commodore mukamas eri mallisarjaa...

    Aiheeseen liittyvä linkki:
    http://www.totalvauxhall.co.uk/2010/11/ ... the-story/
     
  7. smuige

    smuige Gearhead

    Tässähän on sekin ongelma että trafi ei vissinkään tunnusta etelä-afrikkaa vertailukelpoiseksi markkina-alueeksi.
     
  8. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    No aihio hommattu tontille.Katsellaan mitä siitä saa tulemaan.
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Onko kukaan yrittänyt ostaa näitä erikoisuuksia E-Afrikasta? Ainakin yhden Perana-Caprin olen nähnyt Suomessa.
     

Kerro tästä muillekin!