Chevrolet - hyvä vai huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Konte, 29.1.2004.

  1. Konte

    Konte 1st gear

    Mietiskelin erilaisia autopalstoja lukiessani, että moni haukkuu Chevroletia yleensä ilman sen suurempia perusteluita. Vastaavasti Chrysleristä ei paljon puhuta, vaikka tuttavapiirissä ongelmaisia autoja ovat usein juuri Chryslerit (tämä ei ole provokaatio Chryslerin omistajille, vaan omaa kokemusta). Chevroletin sisarmalleista Oldsmobilesta ja Pontiacista ei paljon myöskään puhuta, ovat ilmeisesti oudompia suurelle yleisölle ja ehkäpä samankaltaiset mallisarjat tunnistetaan yleensä vain "Letukaksi". Vai onko Chevrolet asiaa tuntemattomille ainoa jenkkiautomerkki, kuten vaikkapa Lada neukkuautona? Onko Chevrolet todella niin huono auto kuin moni antaa ymmärtää? Toivon vastauksia vain niiltä, joilla todella on ollut kyseinen auto omistuksessa tai todellista kokemusta. Jos Chevrolet on huono niin miksi ja jos hyvä niin miksi?
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Mielestäni pikkulohko-chevy on yksi kiitollisimpia harrastuskohteita: tätä moottoria on tehty vuosikymmenien aikana kymmeniä miljoonia kappaleita ja yhteensopivia varaosia siis löytyy! Myös kukoistava after market -teollisuus pitää huolen siitä, että viriosaa löytyy ja hinnat ovat vähintäänkin kohtuullisia. Moottorilla on kisattu kautta aikojen ja perusrakenne on kehittynyt todella kestäväksi. Tämä siis moottorista.

    Itse autoista minulla ei ole kokemusta kuin mid year Corvetesta, mikä on yksi kaikkien aikojen onnistuneimpia urheiluautoja. Eli puolueellinen mielipiteeni on tässä asiassa tyystin chevyn puolella!
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    No itselläni ei kauheata kokemusta vielä ole mutta sen voin sanoa että nykyiset autoni ova huoltovapaimpia autoja mitä olen omistanut. Kyllä eurojen kanssa olen saanut olla kädet paskassa mutta en näiden jenkkien kanssa. Molemmat Chevyni toimivat ja ovat toimineet täydellisen moitteettomasti.
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mita sina sanoa!
    Chevroletia haukutaan?

    Chevy on hjuva!
    Chevy är pra!
    Chevy is veri guud!
    Chevy est peste!
    Chevy tras tuitse!

    Tossa siis mun mielipide :wink:

    Ainakin mitä oon ollu Chevyn kanssa tekemisissä viimeset 15000km niin eipä oo isoja ongelmia ollut, mutta ainahan vanhassa autossa jotain laittoa on.
    Ja se on ainakin varmaa että osia tosiaan löytyy, niinku joku jo sanokin!
     
  5. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    On ollut molempia, sekä crysyjä, että letukoita, enkä voi sanoa kummankaan olevan erityisen huonoja tai hyviä suhteessa toisiinsa. Kokolailla samanlaista jenkkipeltiä on molempien ympärillä. Toisin paikoin on crysyllä parempia teknisiä ratkaisuja mutta tilanne tasoittuu jossain muissa kohdissa. Ääh! hyvä yksilö kumman vaan tuotteesta lienee omistajalleen ilon aihe mutta loppuun polettu linttahan ei ketään saa hymyilemään. Molemmat on parempia, kuin mosset:)
     
  6. TNT

    TNT 1st gear

    SERVOLETTI ON PARAS. Näin Savolaisittain :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
    PS. 2 jenkkiä omistanut, n.20 euroa/japsia omistanut ja inhonnut...
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Niin ja vielä se että osathan on aivan helevetin halpoja, Mopareista en tiedä mutta ei kai ne yhtään sen kalliimpia ole kun Chevyynkään. Mutta mennääs taas euroautoihin, hellallettas kun rupes osat maksaan.
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo eihän Chevyissä mitään vikaa oo ja musta tuntuu et se on just toisinpäin että mopareita sorsitaan ku lukee harraste lehtiä ne tursuaa GM vehkeitä ja chevyihin osat ovat myös halvimmat amerikanautoista. Ku mä haksahdin näihin amerikan autoihin ihastuin ensimmäisenä 67-69 Camarohin ja Firebirdeihin siitä sit jotenkin käännyn mopari mieheksi josta ei kyllä paluuta ole mutta kyllä mulle muutkin amerikan auto merkit ki käy mutta pääasiassa moparit.
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Turhaa p*skanjauhamista koko aihe. Ford, GM ja Chrysler ovat tehneet olemassaolonsa jossain vaiheessa huonoja malleja, samoin kuin kaikki muutkin autovalmistajat. Jos joku netin tietoviisas tiivistää mielipiteensä puhumalla automerkistä yhtenä autona ei kannata hirveen vakavasti ottaa. Meillä on perheessä K-5 Blazer, C-10 pick-up ja Dodge Aspen. Kaikki hyviä pelejä omalla fiiliksellään, hyvässä kunnossa kun ovat.
    Chevyn eduksi voi lukea USA-autojen parhaan osien vaihtokelpoisuuden, halvat varaosat, osien saatavuuden ja kestävän tekniikan. Huonona puolena se, että nämä mun sydäntä lähellä olevat mallit ruostuvat melko helposti. Aspenista hajos kone, mutta niitähän on kiva rakentaa, ja siihenkin saa vaikka mitä palikkaa ihan mieltymysten ja kukkaron mukaan. USA-Fordia meillä ei ole ollut, eikä varmaan ihan heti tulekaan, vaikka joku ekan sukupolven mustangi vois olla ihan kiva laite sekin.

    Chevymiehet mollaa Fordia, Fordistit Chevyä, Moppeäijät kumpaakin, kaikki kolme mollaa euroja ja japseja, Caddykeisarit tietää asian oikean laidan,Mersumiehet on nenä pystyssä kukkulan kuninkaina ja sivusta katselee pari Olds ja Buick äijää ihmetellen koko touhua???

    Hohhoijjaa...
     
  10. C3 72

    C3 72 Gearhead

     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu oon kans ihmetelly tota Moparien ja Foordien vähäisyyttä varsinkin amerikkalaisissa lehdissä. Luen varmaan vääriä lehtiä, tai oikeita, miten sen nyt otaa :grin:
     
  12. chevelle65

    chevelle65 1st gear

    Itse en ainakaan miksikään merkkifanaatikoksi tunnustaudu, vaikka nyt nickistä voisi yhtäkkiä luullakin. Chevy nyt vaan sattu mulle ensimmäiseksi harrastepeliksi tulemaan. Ja niinku aikaisemmin jo todettiin että paskoja ne on kaikki, jos ovat loppuunajettuja ja huonokuntoisia olivatpahan mitä merkkiä tahansa.

    PS: Nimimerkillä kokemusta on...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: chevelle65 2004-01-29 23:06 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chevrolet on se yleisin jenkkiautomerkki ja siksi muista jenkeistä tietämätön jengi leimaa kaikki amerikan autot servoleteiksi tai letukoiksi. Nykyään tilanne on vähän tasoittanut,kiitos suomessakin viimeaikoina menestyneiden mopareiden(voyager,neon,300m..) GM taas ei ole juurikaan ollut esille sitten 90-luvun alun kun Gemsu lopetti autojensa laajapohjaisemman maahantuonnin.

    Chevy ehkä monia muita merkkejä kehnompi arvostus perustuu seuraavaan GM-läisten arvoasteikkoon:

    1.Cadillac= USAn Rolls-Royce. Number One.
    2.Buick= Köyhän miehen Cadillac.
    3.Pontiac= Sporttinen käyttis.
    4.Oldsmobile= Persoonallinen käyttis.
    5.Chevrolet= Duunarin auto.

    Vaikka Chevy rakennettaisi lähes identtisesti esim.jonkin Cadillacin mallin kanssa(esimerkkejä on useita),se on silti aina Chevrolet ja Cadillac on aina Cadillac. "Merkki maksaa",totesi kaveri,kun löi kaupan tiskiin 280 kiloeuroa uutta Ferraria hakiessaan.
     
  14. gmc63

    gmc63 1st gear

    Mun mielestä chevyt on parhaita kun osat on halpoja ja autot luotettavia.Paitsi poikkeuksen tekee nää uudet letukat 93->on kyllä luotettavia mutta jos jotain hajoaa niin sit maksaa ja kun ei voi ite korjata.Mutta yleisestiOK!Ehkä johtuu siitä kun eka auto oli chevelle67 ja jotenkin sen jälkeen kaikki paitsi yksi joka oli oldsi.20vuoden "kokemus" letukasta.
     
  15. JR

    JR Gearhead

    Enpä tiedä hyvyydestä, kun en ole eläissäni letukkaa omistanut, tai edes ajanut.
     
  16. 4D

    4D Gearhead

    Mulla on pari Capricea, STW ja Sedan. Jos auto niistä paranee niin, se on Coupe Caprice !!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4D 2004-01-30 09:02 ]</font>
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    auton laatu ja arvostus valitettavan usein on käsikädessä siitä maksetun hinnan suhteen. poikkeuksena on suosituksi muodostuvat mallit, joita ei voi aina ennakoida- esim vm.55-57 ns.classic chevyt, joita nuoriso suosi 60-luvun alussa kun niitä sai halvalla.

    itellä on moppeja ja letukoita, sanotaan nyt että vanhoissa mopareissa sähköongelmat on yleisempiä, omintakeisen latausjohdotusten myötä, mutta senkin voi oppia ja kun se pelaa, ei siinä mitään vikaa ole.
    letukoista vastaavaa mystiikkaosastoa ei niinkään (mun mielestä) ole, jota pitäisi erityisemmin tarkkailla.

    vanhoihin autoihin tulee vikoja jotka lähes kaikki voi korjata itse.

    halvoissa merkeissä laadunvaihtelu on suurempaa kuin kalliissa. Jos haluat varmasti mahd.laadukkaasti tehdyn jenkkiauton, keskity ns.ylemmän luokan merkkeihin cadillac, lincoln, imperial tai esim. pomomallin chryslereihin, buickeihin, oldseihin, mercuryihin. ns.sisarmallit eivät aina välttämättä eroa halvimman sisaren peruslaadusta muuten kuin sisustusmateriaalien osalta, varsinkaan 70-luvun jälkeen...
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ainahan tämmöistä pientä naljailua pitää olla! Ei kannata ottaa liian vakavasti.
     
  19. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Ainakin GM:n peräremppa on vaikeampi kuin mopsissa, uudemmissa ihme virityksiä esim alipaine pyyhkijät, vanhat 4x4 jäykällä etuakselilla = ei ajomukavuutta.

    350 on kyllä legenda sekä bensa että diesel :grin:
     
  20. impala67

    impala67 Double Gearhead

    taidatkin itse asiassa kysyä nyt ns."uusista autoista" eli 90-luvun jälkeen.
    Nykyaikaisten jenkkien kansanmiehen arvostuksista USA:ssa tai Suomessa en mene sanomaan mitään, oma mielipiteeni on se, että chrysler tekee hallaa maineelleen markkinoimalla halpoja perheautoja yhden-merkin euroopan politiikan varjolla.

    järkevintä olisi ollut eriyttää neonit ja voyagerit dodgeiksi, joiden käyttäjät ovat ryhmänä hivenen erilainen kuin
    esim. sebring-300 jne... tätä pohdintaa voi amerikaksikin lueskella allpar.com palstoilta, joissa ollaan oikeasti huolissaan dc:n toimintapolitiikasta.

    suomessa Chevrolet on ehkä uusien autojen mielikuvatilastoissa chraisua "parempi"
    mutta onpahan chrysler nykyään suomen valikoiman hintojen perusteella paljon halvempi merkki!
     

Kerro tästä muillekin!