Chevrolet - hyvä vai huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Konte, 29.1.2004.

  1. Konte

    Konte 1st gear

    Tarkennetaan ikähaarukkaa: ennen 80-lukua tehdyt jenkit ovat varmasti onnellisesti löytäneet kotinsa hyvistä perheistä ja niistä pidetään huolta kuin perheenjäsenistä ja siksi ne toimii (saisipa joskus perheeseen jonkin 50-luvun lopun Chevy Pickupin tms:). Lähinnä kysymys voitaisiin rajat koskemaan energiakriisistä toipumisen ja 80-luvun alun jälkeen tehtyjä autoja, joista monet liikuu myös enemmän tai vähemmän asiaa harrastavien ihmisten käyttöautoina. Hyviä kommentteja tullut tähänkin asti. Suhteellisen vihreenä jenkkien kanssa (vasta toinen jenkki noita uudempia, aiemmin konservatiivisia euroautoja)asia kiinnostaa. Sori kokeneemmat, jos tuntuu taas p*****n jauhamiselta, ehkä minustakin muutaman vuoden päästä :grin:
     
  2. mark-lll

    mark-lll 1st gear

    sama täällä,lähes kolme vuotta astron ostosta
    eikä mitään pahaa sanottavaa,varaosia saa
    halvalla,kone kestää ja kyllä kestää ne muut
    kin osat ja asiat.chevy on mun mielestä aika
    kivä.olen omistanut montaa eu-autoja ja koke
    mukset...ihan BS! edellinen autoni oli capr-
    ice säästukonella(5.0)ja myös ei yhtään pahaa
    sanaa.niin että 10p.chevroletin laatulle!!!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Johan sattui. Olen duunari ja ajan Chevyllä eli Corvettella. Näyttää nuo rikkaammat ajavan neliovisilla sedani Mersuilla.Yööök.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eiks toi Pontiac ollu se köyhän miehen Caddy? (Poor Old Nigger Thinks It's A Cadillac)
     
  5. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Öö.. se taitaisi kuvauksesta olla köyhän, huonosti koulutetun vähemmistön käkkylä..
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ON!


    ollut AMC,Chevrolet,Dodge,Ford,Oldsmobile,Plymouth,Rambler
     
  7. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ähötsy!

    Niin mullakin on ollu jo Foorti, Dötsi ja Shervoletti, enkä edelleenkään sitoudu mihinkään merkkiin.
    Ens kesän vois taas ajella Mööpparilla, todennäkösesti.
     
  8. BowTie81

    BowTie81 1st gear

    Ehkä maailman paras merkki:) Sekä uudet että vanhat...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: BowTie81 2004-02-02 21:01 ]</font>
     
  9. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Jep, samaa mieltä. On aivan turha yleistää, onko joku automerkki hyvä vai huono, keskustelun taso on silloin luokkaa "meijän auto on hyvä, teijän auto on huono, lällällää..." Silti tällaista tapahtuu harmittavan usein.

    Varmasti jokaisella merkillä on hyvät ja huonot puolensa. Lisäksi auton "hyvyys" on aika tapauskohtainen käsite. Mutta useinhan kärkkäimpien autonhaukkujien kanta perustuu enemmän mielikuviin/huhuihin/asenteeseen kuin faktoihin/tietoon/kokemukseen.

    PS. Kaikesta huolimatta Chevrolet on aina ollut lähinnä sydäntä...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karvanoppa-Elvis 2004-02-02 21:48 ]</font>
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Laadusta en tiedä, mutta mielestäni Mopari teki 60-ja 70-luvulla kauneimmat autot. Etenkin 70-luvun cokispullo muskelit ja fullsizet.
     
  11. Mosse

    Mosse Gearhead

    Onhan niillä kaikilla helmensä: Corvette, Challenger, Mustang... Ite valitsin mustangin, vaan sopispa niitä muitakin talliin, jos olis isompitalli... :wink:

    Kattelin just StangNet:n keskustelua 351W vs 351C... Joku siellä sitten erehty mainitseen että on se LT-1 ihan hyvä kone.. heh Eikun täys rähinä päälle... Joutu heittään lisää vettä myllyyn...
     
  12. Zakke

    Zakke 1st gear

    Heti rupes sevi-homoja harmittamaan, kun alettiin kysessä olevaa merkkiä edes epäilemään :grin: Totuus taitaa kuitenkin chevyn haukkumisessa(/kehumisessa) olla se, että sillä on ehdottomasti suurin edustus amerikkalaisissa automerkeissä Suomessa, varsinkin käyttöautoissa. Puhdasta harraste-autoa tuskin kukaan hirvesti haukkuu ja käyttöautoa kehuu.

    ... tai mistä sitä ikinä tietää kuinka huonoja noi sevit oikeasti on.? :wink: t:Ford-homo

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Zakke 2004-02-02 22:45 ]</font>
     
  13. chevy76

    chevy76 1st gear

    Itselläni on pari chevyä ja yksi GMC aikoinaan ollut..Valintaan vaikutti pitkälle varaosien saanti ja edullisuus..350 bensa kone kaikissa..Startti 80e..Laturi 70e..Koneen täydellinen remppasarja n:350e..TH700 laatikon remppaus töineen alle 650e..Periä, alustan osia löytää ja kohtuu hintaisia, ellei käytä isoja firmoja, Usa-osa, South-west jne, Autiorinne, jne..Toiminta varmoja ovat olleet kun huoltaa oikein..Ajan n:50-80tkm vuodessa..Mopeissa on kiinalainen se latausjärjestelmä, mutta ei niissä kai muuten ole vikaa olt..Fordi taas kuulemma hankala osiltaan.Vaikea saada ja kalliita.Korimallit taas on katsojan simmuissa..Joku miellytttää joku ei..Jokaiselta valmistajalta löytyy floppeja ja kaunottaria..Itse vaan tekee päätöksen omien mieltymysten ja vaateiden mukaan..Miksiköhön moneen uustuotanto projektiin laitetaan chevyn 350 tekniikka..?? :smile:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eipä oo tosiaan mikään ihme miks Chevyn pikkulohkotekniikka on niin suosittu noissa uustuotantoprojekteissa. Pikkulohkochevyn kanssa eläminen on kyllä huoletonta ja mahdollisesti tarvittavat osat halvempia kuin saippua :smile: Ite ostin toissa keväänä kaikkine apulaitteineen täydellisen 305 koneen kotitalliin tuotuna 300€ ja hyvin pelas koko kesän käyttöajelut ja reissut ympäri Suomea ja oli ihan vilpitön vielä multa eteenpäin lähteissäänkin. Öljyäkään ei osannut viedä kun reilun litran/1000 km. Samaten täysin ehjän TH350 lootan sai 250€ (varmuudeks avattiin ja huollettiin, mut sellasenaankin sillä olis ajellut vielä ties kuin kauan).
    Isolohkon kanssa touhuaminen onkin sitten eri juttu, koneistukset plus laakerit reilu 1000€, HiVolume startti jotain 250€, samoin laturi ja öljypumppu ja . . . (todellisista viriosista puhumattakaan, mut samahan se on sitten kaikkien muiden merkkien kohdallakin).
    Eli monta Chevyä omistaneena sanoisin kokemuksesta et hyviähän ne on. Ja hienoja. Ja mukavia ajaa. Ja mukavia olla hönössä repsikan paikalla tai takapenkillä. Seuraavaks pitää varmaan kuitenkin taas vaihteeks vaihtaa merkkiä ettei ala liikaa friikkintyä :grin:
     
  15. cat

    cat 1st gear

    chevy van on sit tosi komia!! voi sissus!! aina ku meikän ohi menee chevy, ni meikä se kuolaa sen perään.. aina ku juttelen likoitte kans ja aina menee joku pirun hyvä chevy.. ni tietenki likat sanoo et yök et se on sit ruma! tietenki ku he pitävät semmosist tylsist pikku purkeist mis ei V8 pörise..:grin: siks myös käyn alastarol kattoos kunnon hyvän näköisiä autojakin..
    mitä naapuriin tulee.. ni sit ku mein pihal käy yks kaveri Chevyl.. ni se häiritsee tätä ihanan typerää naurettvaa akkaa!! heh.. ei se mua haittaa.. naapurisota jo ollu 2vuot ja olen tyytyväinen..:odroll:
     
  16. WSE

    WSE 1st gear

    Jep eipäs ole liienmmin olut Chevyissä moittimista; Vanit ja Capraissit pelaa kyllä; muista ei oo ehtiny kokemuksia kertyä mutta samaa tekniikaahan se paljolti... 80 lukuinen Camaro vielä hankinnassa:)
     
  17. Dragon^Pr

    Dragon^Pr 1st gear

    Eihän sillä oo mitää väliä, jenkki ku jenkki kunhan se vaan on Chevrolet :grin:
     
  18. impala67

    impala67 Gearhead

    kerrataanpa taas mikä oli aiheen aloittajan alkuperäinen kysymys ja ihmettelyn aihe...

    eli uudet autot vm.80 eteenpäin. en kyllä sitä sanoisi että vanhemmat toimisivat lähinnä siksi kun niitä pidettäisiin todella hyvin. fakta on se, että pre-81(sähkökaasarit) autot ovat NIIIIIN yksinkertaisia että ne kestävät huolimatontakin käyttöä paremmin...

    Uudemmista itse olen pyrkinyt omistamaan niitä viimeisiä mohikaaneja, kasi ja takaveto. valitettava fakta on, että perinteisin jenkki on tällä hetkellä 2004 sikakallis 300C kraisu...

    GM tekee nykyään henkilöautot etupäässä etuvetoisina, valikoimasta löytyy toki mielenkiintoisiakin vaihtoehtoja edelleen kaikilta eläviltä merkeiltä (chevy,pontiac,buick,caddy).
    Niitä ei vain meille suoda.
    Impala SS veekutosella mekaanisesti ahdettuna kuulostaa ihan kivalta vaikka ei olekaan takavetoauto. Yleensäkin tuo 3.8 v6 on tämänpäivän "pikkulohko" jota tungetaan kaikkien GM-merkkien keulille.

    Chryslerillä tuntuu menevän liian lujaa ja laatuongelmista on saanut kuulla aivan liikaa.
    Siksi Chevroletillä 1990-2000-luvulla on minun mielestäni parempi "maine".

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala67 2004-05-26 10:09 ]</font>
     
  19. cat

    cat 1st gear

    pidäx mua jotenki tyhmän? vai olix niin ku pien kysymys? (hiuka hukas tost yläpuolel olevast kirijotuksest...? :???:
     

Kerro tästä muillekin!