https://www.gmsquarebody.com/threads/th350-vent-tube-check-valve-location-and-access.19232/ tuommoinen siinä voipi olla: https://www.ebay.com/itm/one-piece-...reather-Tube-TH-GM-3-8-Hole-375-/361512049370
Mutta oli tuossa testilenkillä myös paljon positiivista. Autossa on ihan ok jarrut eikä kone keitä. Flektien automatiikka toimii, lämpötila pitää tosin vielä säätää. Kone huohottaa jonkin verran mutta täytyy seurailla miten tilanne kehittyy. Jos ei muuten niin vetää huohotuksen putkeen ja sillä selvä.
Uusi rattiputki on nyt paikallaan. Vanhan akselin alapäästä löytyi hieman kyseenalainen liitos simpukan juuresta. akseli oli lyöty lyttyyn ja läpipultilla ainostaan kiinni simpukassa.. pulttikin oli liian pieni reikään nähden.. noh eipähän enää ole väljää sielläkään. Uusista pylvään sähköissä oli yllätys joka koitui luultavasti vilkkureleiden kohtaloksi, piuhat maissa kun laittoi vilkun päälle. No ei se kiinalainen voi joka kerta onnistua. Huomenissa hakemaan uudet releet ja testataan uudestaan kun nuo johdot on korjattu. Tuli hankittua 90-luvun buickista eteen "sohvapenkki" koska kyynärnoja. Täytyy rakentaa huonekaluputkesta runko noille penkeille ja liittää tuo rakenelma auton omiin kiskoihin.
Vilkut tokeni kun vaihtoi molemmat releet uusiin. Kaapelin suojasin paremmin ja kokosin tuon rattipylvään loppuun. Vaihdevivustosta vielä pitää poistaa välykset ja pelkääjän puolen pakoputken päälle asentaa "loiskelevy" ettei nuo laatikon öljyt päädy pakoputkelle.
Tuli asennettua tuo loiskelevy putken päälle ja tein vaihdevivustolle yhden kiinnikkeen uusiksi tänään. Takavalojen linssit vaihdoin kun tuossa uudessa rattiputkessa ei ollut peruutusvalojen kytkintä ja olivathan nuo vähän huonoon kuntoon päässeet. kokopunaiset linssit vaativat tuon pakkivalojen "kotelon" poiston tämä oli kahdella niitillä kiinni. Tuo tekniikka kun aiheuttaa harmaita hiuksia kunnollaan olin yhteydessä gen3 performance firmaan joka sijaitsee kotkassa mutta siitä lisää sitten kun aika on sopiva.
Nyt on auto saatu nippuun ja olisi konttorille siirtoa vaille mutta koneesta alkoi kuulua naputus apukuskin puolelta.. Ääni tulee jostakin venttiili koneiston luota. Kopat nostin pois mutta en mitään näkyvää vikaa löytänyt. Olisi tuollaiset vanteet joutilaana. https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/1e3a20d24a83b700d45090188ffe7a21/
Kumma kun nuo naputukset, ym. aina alkaa just siinä vaiheessa kun autoa on viemässä näytille, tai ostaja tulossa kattomaan.. Onko nuo vanteet minkä levyset? ET? Ilmeisesti 15"?
niin joo voisihan nuokin ilmoittaa.. joo 15 tuumaiset ovat. ET:n ja leveyden tarkistan kun menen tallille illalla murehtimaan tuota moottoria
Mekaaninen bensapumppu oli syypää nakutukseen. (kiitos vinkistä!) Pumpun irroitus ja käyntiin eikä ääntä kuulunut enää. Vaihdoin uuden pumpun joka odotti hyllyssä alkuperäisen hajoamista ja taas rokkaa ilman sivuääniä. Mutta vaihteistossa ei vain kestä öljyt sisällä. Laatikkona siis powerglide. tutkin hieman nettiä ja on vissiinkin ihan yleinen ongelma. Täytyy varmaan tehdä tuon kuvan 6 modaus tuolle hännälle. https://www.sonnax.com/tech_resources/136-cast-iron-powerglide-leaks Ja sitten pari kuvaa.
juu ei ole mutta ei tuosta haittaa kai ole kokeilla. jos ei toimi niin tulppaa vain hännän uudelleen.
Sun omassa pitäis olla huohotin siinä hännässä. Se voi olla tukossa. Sen tilalle voi varmaan laittaa tuon 90 kulman, letkun ja TH350 huohottimen. Jos haluaa väsätä.
Pitää tarkistaa tuo häntä onko se siinä. Tämä on luultavasti ollut syy miksi tikku ei ollut putkessa kunnolla eikä nopeusmittarin vaijeri kunnolla kiinni. Laatikko on päässyt huohottamaan noista
Löytyihän se huohotin sieltä. ei tosin ollut hännässä. Huohottimen päästä löytyi maali tulppa. Painoin meisselillä tuon tulpan rikki ja testasin huohotuksen puhaltamalla mittaputkeen. Nyt laatikkoon ei kerry painetta vaan ilma tulee laatikon läpi.
Tykkään, jos auto tykkää?. Koita ajella niin paljon jos ei mitään hälyttävää ilmene, eikös tuo ole ollut pitkään ollut ilman ajoa?, joskus vaan se tarvii vähän ajoa niin taas kaikki alkaa pelaamaan!.
juu 18 vuotta pois liikenteestä. huomenna siirtolappujen hakuun ja toivottavasti tuo savutus lakkaa. Sen jälkeen sitten viivalle.
Hienoa että tämä palautuu liikenteeseen, hatunnosto, hyvä malli eikä ole naapurin Penalla samanlaista...
Kävin tänään käyttämässä autoa ja ajelin tuossa tallin ympäri pari lenkkiä sillä, öljyt kestivät laatikon sisällä kaasarin käytti vielä pöydällä kun alkoi vivustolta vuotaamaan bensaa. Aamulla tosin konttorille hakemaan laput ja iltapäivällä sitten jos tarjoaisi viivalle
Eilinen maailmanmestaruus aiheutti aamupahoinvointia ja en leimalle tänään autoa saanut, otin kuitenkin tälle ja huomiselle puuhalaput. Siirsin auton tallilta tähän kotipihaan ilman kummenpia ongelmia. Aluksi savutti niin saatanasti mutta kun pari lenkkiä ajeli niin savutus loppui kokonaan, vähän jokin juristaa kardaanin seudulla moottorijarrutuksessa, täytyy käydä kaikki rasvanipat läpi huomenna katsastuksen jälkeen. Huomenna klo 12 on h-hetki.