Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    eihän sitä tiedä. pitäisi hake trafilta kaikki historia tiedot. Kiitos palautteesta!
     
  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    Maalit ja lakka saatu leviteltyä. Muutama lommo jäi sekä muutama lakka valuma, mutta näistä selvitään.
    [​IMG]
     
    falcon1, sleepercooler, Inlinee ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tänään käytiin pesemässä tuo perämurikka korkeapainepesurilla veljen työmaalla. Illalla nappasin sitten kopan tuosta auki ja sieltä paljastui ilmeisesti jonkinlainen kitkalukko? Itsellä ei ole mitään tietoa lukoista ja tuon toiminta on aivan pimeän peitossa. Kun pitää pinionia paikallaan ja pyörittää toisesta pyörän navasta yrittää myös vastakkaisen pyörän napa pyöriä, mutta tuntuu "luistavan" saakohan näitä korjattua?
    [​IMG]
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Levylukkoihin saa levysarjoja jos kartio lukko ni noi koittaa sorvata kartiota ettei pohjaa.

    Paljonko on momettia kun alkaa luistamaan?
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eikös lukkoperän kitka kiristy veto päällä? Spiderien hampaat työntävät toisia rattaita ulospäin hammasmuotonsa takia. Kriteeri testaukseen voisi olla sutiiko yhdellä vai kahdella?
     
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    ihan onnettomalla momentilla käy luistamaan jo. tuohon sutimiseen en osaa sanoa kun tuossa perässä oli niin saatanasti väljää enkä kehannut sitä rikkoa :D
     
  7. 3964

    3964 3rd gear

    Ei ne vakio lukot kovin montaa kiloa voimaa tarvii kun tyhjänä luistaa.
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Perämurikka lähti remonttiin ja alustasta on purettu kaikki tukivarret irti. Sitten on harrastettu puslajumppaa oikein urakalla. Edessä reaktio tankojen kanssa ollut hieman haastetta kun ei mutterit tahdo lähteä auki. Momentin muuntajalla sain tuon toisen puolen avattua, mutta kuskipuolta avattessa antautui 3/4 -> 1/2 adapteri ja jäi leikki kesken. Täytyy käydä työkalukaupoilla jotta pääsee jatkamaan. On puslat päässeet jo vähän huonoksi.
    [​IMG]

    Kun en alustassa päässyt enää eteenpäin niin tuli rakennettua ilmajousituksen venttiileille ohjaus ja testattua se.
     
    LPV, Herje ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Työt vaan seisoo, perä remontissa, tukivarret maalattava ja ilmajousitus odottaa venttiilejä. Tartteenko tuota panhard tankoa. Akseli kuitenkin tuettu neljällä tukivarrella, ei luulisi keskityksen paljoa heittävän. Ilmajousituksen kanssa saattaa vain tulla ongelmia jos tuon tangon laitan takaisin. Vai olenko aivan väärässä?
     
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ja perutaan äskeiset puheet tuosta panhard tangosta, hieman tutkin asiaa ja ei tuon kanssa kai mitään ongelmaa tule.
     
  11. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Missä pajalla on perä remontissa vai teetkö ite? Etsiskelen 12-pulttiselle (kerralla oikein) tekijää..
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tässä Imatralla eräällä yksityishenkilöllä, voin kysyä ottaako töitä vastaan vielä tälle keväälle jos haluat? Perälle oli ruumiin avaus saatu valmiiksi ja lopputuloksena kaikki osat kuorta lukuunottamatta uusiksi.

    Ilmajousituksen venttiilit saapuivat tänään joten pääsee ne rakentelemaan paikalleen.
     
  13. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    En varmaan tälle keväälle, tai vuodelle saa ite akselia alta pois ja inventaariota osista tehtyä (kerran oli jo perä purkuvaiheessa mutta piti siirtelyn takia saada akseli alle) Mutta otan yhteyttä jos projekti etenee ja asia tulee ajankohtaiseksi.
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    No nyt on akseli saatu auton alle takaisin. Lukon maahantulossa oli ongelmaa mutta ratkesi sekin kun osti jostakin muualta kuin suomesta...

    Ilmajousitus on saatu paikalleen ja totesin tuossa testatessa että 8Bar painekytkin on liian pieni, eikä keula jaksa nousta ylös kuin kulma kerrallaan.

    Tänään tuli ilmattua jarrut ja pudotettua auto pyörilleen ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun.

    Huomenna pitää lähteä pakoputkikauppaan ja alkaa suunnittelemaan putkistoa.
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Jätin auton pussien varaan ja tein painetestin, tuloksena aamulla auto makasi ala-asennossa. siispä Leak finderin ostoon
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Fairy vesi on aika hyvä tuohon vuodon etsintään
     
    Gary Grand ja tzampy tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    On muuten hermoja raastavaa hommaa välillä tuo vuotojen etsiminen, tai vaikka löytyisi, niin tiiviiksi saaminen.
     
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kävin ostamassa etrasta tuota locktiten 542 kierretiivistettä ja sillä sain liitokset pitämään. Oikeassa etupussissa on pieni vuoto mutta en sitä enää varmaan avaa kuin vasta myöhemmin.
     
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Noniin nyt se olisi leimattu. sisusta on vielä kesken mutta tehdään talvella valmiiksi.

    [​IMG]
     
    12345678910, hevimies, rekkamies ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. tzampy

    tzampy Gearhead

    Vähän on tällä rintamalla hiljaista kun elämä on heittänyt kaikkea pientä haastetta eteen, mutta nyt on päästy tallillakin käymään ja tuli pakoputket rakennettua uudestaan.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei tullut iha symmetriset kun nappasin erillaiset mutkat ulostuloihin, mutta väliäkö tuolla kun auton alle jäävät piiloon. Kaasari täytyisi ottaa pöydälle, tulee sellainen käyhä putkista että tuntuu olevan reilusti rikkaalla.
     
    rekkamies, pe-le, hevimies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!