Chevrolet L05 motti ( 1991 Sportside )

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 28.9.2012.

  1. valtope

    valtope Gearhead

    Mistä tietää, kumpi versio on autossa, A, vai K

    ymmärtääkseni A:n cr 8.3, ja K:n cr 9.3 ? vahvistatteko

    5.7L TBI
    190 hp @ 4000 rpm
    300 lb.-ft. @ 2400 rpm
    Standard in Suburbans, 1 ton Vans, optional in C/K Trucks


    5.7L TBI
    210 hp @ 3600 rpm
    300 lb.-ft. @ 2800 rpm
    Standard in Blazer, optional in Suburbans, Vans, and Pickups

    tarkoituksenani on parantaa/piristää Sportside 1991 mottia, ja ehkä speksata se niin, että sen saa toimimaan E85:lla => nostaa hieman puristussuhdetta, mielellään lähellä 10

    jos jollakulla sattuu löytymään tieto kummankin auton mäntien montun cc:t, olisin tiedosta iloinen.


    kiitos etukäteen

    ps nettiä on tullut selattua, mutta faktat vähissä.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Matalasti puristavat oli vaan raskaammissa.
    Sportsideä ei tehty koskaan muuhun painoluokkaan kuin 1500.
     
  3. valtope

    valtope Gearhead

    moi

    kiitos Hai

    tulkitsen viestisi niin, että mun autossa on:

    5.7L TBI
    210 hp @ 3600 rpm
    300 lb.-ft. @ 2800 rpm

    voitko vahvistaa cr 9.3, netistä löytänyt 12cc monttua, palotilan kooksi

    olen tehnyt testiversioita Desk Top Dyno 2003 avulla, ja mulla on idea, miten muutoksen toteutan, palaan siihen eri jutussa.

    viewtopic.php?f=8&t=233817
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tarkkaan 9,3meksi ei vahvista muu kuin mittaus.
    Oma arvioni on, että todellisuus on toleranssilla luokkaa 0,3 ja ennemminkin - kuin +.
    Helpoin tapa nostaa rutut E85:ttä varten on vaihtaa männät.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkasen epäilyttää toi 9.3:1.
    Korkein kohta männästä eli toi kapea ~sentin levyinen "rengas" on 1.8mm alle dekin kun kansipaffi on paikalla ja toi keskikohdan monttu on 3.2mm alle dekin. Sitten vielä noi venojen kolot niin kyllä taitaa olla tilavuus enemmän kuin 12cc kun reunassa on vielä viiste.
    [​IMG]
    Joo kuva on "väärinpäin" eikä sitä enää saanu helposti oikeinpäin :rotfl: .
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se 1500-sarjan 3/4 ton 2-pulttinen K 5.7 TBI 210hp cr 9.3:1 ...todellinen puristussuhde on kai vain jotain 8.5 - 8,7:1 luokkaa.

    Muistaakseni sen vakio rautakannet on 76cc palotiloilla ja kun vaihdoin aikanaan omaan tilalle Edelin alut 60cc palotiloilla, niin muistelen että puristussuhde olisi senkin jälkeen ollut vasta 9.42:1...reilusti alle kympin kuitenkin.

    Raskaampi 1 ton K 5.7 TBI 190hp cr 8.3:1, nelipulttinen lohko ja käytetty 2500-luokan ja isommissa autoissa...puristukset oikeasti varmaan alle 8.0:1.

    Ei hajuakaan mistä nuo puristusuhteet on revitty, oikeasti ne ei ole siellä päinkään, todella matalapuristeisia koneita.

    Sportside lavan on saanut myös 2500-sarjaan, lyhyt lava ja Extend Cap hytti...on 6.5 dieselinä nähty Suomessakin.
     

Kerro tästä muillekin!