Chevrolet Sportside

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Zidbo, 6.2.2005.

  1. Zidbo

    Zidbo 1st gear

    tarkempia tietoja Chevrolet Sportside mallista??

    olen ajatellut ostaa niin pitäis vähän tietää enemmän esim: paljon tehoo vakiona yms?? :D
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Valmistetaan Chevrolet ja GMC merkeillä.

    Vuosina 88 - 94:

    4.3 V6 TBI noin 160 hp

    305 TBI (V8 5.0 EFI) noin 170 hp

    350 TBI (V8 5.7 EFI) noin 210 hp,vääntö 420-430 Nm,tunnistaa LO5 koodista.

    454 TBI (V8 7.4 EFI) 230 hp(250 hp 91-> ,EI SUOMESSA ) EI SPORTSIDESSA,ainoastaan SS 454 Fleetside C1500 ja isommat C2500->

    Hieman eriversioita on olemassa eri myyntialueilla ja käyttötarkoituksesta riippuen,poliisi,ambulanssi jne.

    Dieseliä et lyhyestä löydä tai tehty jälkeenpäin.

    Automaattilaatikko on TH 700 ja SS 454 TH 400 (4L80E 91 ->)

    Myös manuaalilaatikoita on saanut,mutta automaatit yleisempiä.

    Mallit Chevyllä Cheyenne,Scotsdale ja Silverado,joka vastaa GMC Sierra SLE:tä.

    MYös SPORT- paketilla varustettuja on olemassa ja silloin ulkoasu vastaava kuin "SS 454" mallissa,jossa itse asiassa vain on tuo sport -paketti.
    Korin väriset puskurit,mustamaski ja SPORT-logot

    Valmistettu 2wd ja 4 x 4 malleja,nelivetoisista arvostetuin ja halutuin on Z 71 off-road paketilla varustettu malli.
    Käsitti Billstein iskarit,pohjapanssarit,leveät 295-renkaat hienoilla aluvanteilla,sekä Z 71 off road logot takalokareissa.

    Sportsidea saanut myös jatkohytillä,jolloin pitempi runko,mutta sama lava.Ei pidä sekoittaa kumminkaan isompiin C/K 2500/3500 malleihin eli ns. Crew Cap:n.

    Tämä Sportside C/K-korimalli esitelty vuonna 1988.

    90 tuli uudet ajovalot ja 94-95 muuttui maski ja koelauta/mittaristo,myöhemmin moottorien valmistus,tyyppimerkinnät,tehot ja koot muuttuivat Vortech:n mukaantulon myötä jonkun verran.
    Nykyisin jo kokonaan eri auto kuin nuo 1988 -> mallit.

    Oma lukunsa on erilaisten koripajojen kuten Stargraft ja Choo Choo Customin muokkaamat erikoismallit,jotka saattavat poiketa paljonkin ulkonäöltään ja varustelultaan.

    Suhteellisen yksinkertainen rakenne,perinteistä tekniikkaa,osien saatavuus hyvä/halpoja,persoonallinen ulkonäkö,ei matki muita merkkejä,kuluttaa vähän jenkiksi jos merkitystä,viritys osia saa hyvin/alustanosia samoin,hyvä auto aloittaa harrastus ja helppo myydä eteenpäin jos haluaa.

    No tuossa jotain tietoa mitä mieleen tuli,toivottavasti oli apua.
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu voihan se olla noinkin, mutta väittelyn ilosta pitää kirjotella omat"kommentit". Itelläni rek.-87 joka silti ns.uuskorinen viislovinen 3500:sen lootalla(en tiedä miksi viisaammat kertokoot) lootaa laitettaessa vauhtiputiikeista kerrottiin noita olevan kolmella eri manuaali lootalla ja että kytkin loka tähän laitettiin oli diiselin manuaalilootan levy ja asetelma. Samalla autoa laitellessa on tullut jututettua näiden omistajia jotka pitää 350tbi:tä 220hp ja luin spinneristä joissain näistä manuaaleista olevan vakiona jopa 245hp??.Kertokaa viisaammat olis kiva tietää itsekin tarkemmin esim noista vakion tehoista.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kuten mainitsinkin tehoissa on eroja alkuperäisen käyttötarkoituksen mukaan,tehokkaampia löytyy juuri poliisi,ambulanssi,paloautot jne. joissa tehoksi ilmoitetaan jopa 250 hp joissakin lähteissä.

    350 TBI:tä paljon myös vain 190 hp.

    Jos auto on esitelty uutuutena vuonna 1988 on sen valmistus tieyenkin alkanut elokuussa 1987...automaailmassa mallivuosi kun vaihtuu aina elokuussa.

    Alustanumeron kymmenes merkki pitää -88 mallissa olla "J",siitä sen tunnistaa mikä se oikeasti on.

    Siitä se menee aakkosissa ylöspäin siten että "K" on -89 jne.

    Suomalaisen rekisteriotteen merkinnät ovat mitä sattuu,eikä niihin pidä uskoa !

    Niin usein näkee myynnissä "-91" SS 454:sia ja Suomessa ei ole vielä tullut ensimmäistäkään vastaan...koska sellaista ei saa kilpiin pakuna liian pienen kantavuuden takia!!!!!! HIENOA ELÄMME SUOMESSA,Euroopan junttilassa !!!!!!

    Viimeiset tulivat maahan ennen kesäkuuta -90.
    1991 SS 454 malli on täysin eri auto kun -90 malli...mittaristo paras tuntomerkki ulospäin nopeasti.

    Lisäksi tehtaat tekevät ensimmäisiä jo paljon ennen varsinaisen tuotannon alkua eli tuota elokuuta...johonkinhan nekin autot lopulta päätyvät...niissä voi olle hyvinkin poikkeavia.

    Manuaaleja on ollut ainakin kolmea ellei useampaakin,3-,4- ja 5-vaihteista,samoin taka-akseleita on 8.5 ja 9.5 tuumasena,sekä järeämpiäkin on.
    SS 454 mallissa vakiona 9.5",mutta voi löytyä muistakin,samoin work truck malleissa voi kuuleman mukaan olla väitti joku...

    Varustelua on saanut tilata sen mukaan kun on tarvinut ja lompakossa ollut rahaa...
     
  5. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Onkos tosta 5.7tbi:stä mittailtu millasia suoritusarvoja, stripillä tms? Kävin yhtä koeajamassa, ja vaikutti sopivan pirteeltä, ja oli ihan vakio kone. Paljon toi sportside painaa?
     
  6. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    En tiedä arvoista mutta kaverin 305 firebirt jää ku seisomaan rinnalle. Ja tää painaa just sopivasti 1770kg ei tartte ajella 80km/h.
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tuli just vanha S&R vastaan ja siinä oli suoritusarvot. Alle 8 sekunttia 0-100km/h ja varttimaili alle 17 sekunttia.

    Omana käyttökokemuksena voi kanssa sanoa että on pirteä vaikka onkin ihan vakio toistaiseksi...
     
  8. fe390

    fe390 Gearhead

    Siis chevy pick up 350 tbi:llä alle 8 sekuntia 0-100km/h? :eek:
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Niin ne väittää. En oo kellottanut...
     
  10. fe390

    fe390 Gearhead

    En ole omaani pahemmin polkenut, mutta tuntuu aika kovalta.
     
  11. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Itse olen omaan sporttiin ollut tyytyväinen, korimallikin miellyttää silmää 8) Todella kevyt peräinen, minkä huomaa.. :wink:
     
  12. rankka ankka

    rankka ankka 1st gear

    Itellä ollu nyt pari vuotta tommonen sportside pihassa ja kyllä oon ollu tyytyväinen, mahtava ajaa ja liikeelle pääsee ihan ripeästi jos tahtoo..

    eipä ole tullut kellotettua, kun ei ole kiire minnekkään, mut eihän 8sek 100km/h mikään mahottomuus ole :p

    http://minunauto.com/auto/19518
     
  13. WTF

    WTF 1st gear

  14. kane

    kane 1st gear

    Street&Race aikoinaan teki yhden sporsiden... kirivät jostain vakio 11 sek tuonne matalaan kasiin ja verrokkina pitivät 454ss minkä pintaan piti päästä. Mutta että vakiolla 8 sek?? Tommosella 89 shorty fleetsidella tuli kurvailtua aikoinaan (350cid) muuta ei se niin nopee sentään ollut (18 tmil mittarissa että suht tuorekkin oli silloin nuorena poikana :rotfl: )
     
  15. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Oliskohan noin??? omallani kokeilin pari vetoo motoparkissa, ikinä en ole muuten radoilla kiihdytellyt kaks vetoo ja parempi oli 16.123. Tämä oli 5 vaihteisella manuaalilla(dieselin sintteri kytkimellä) isoilla palotiloilla ja venttiileillä olevilla portatuilla kansilla. Peltisarjat tuplaputket 3" ja tbi:ssä vielä lastu. Lisäksi autoa oli kevennettu jonkin verran etu ja taka puskurit ja varapyörätelineet sekä konehuoneen saatepumput pois. tuo manuaali varmaan vaan huononti aikaa varikolta sanoivat että kolmoselle asti ulisi rengas.
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Nii eikös tuo S&T mittaama ole just se viritetty... oli semmonen lila/kelta/valkoinen muistaakseni... madallettu jne.
     
  17. 496SS

    496SS 3rd gear

    Ilmeisesti näin. On tuo 8sek aika kiihkeä aika ihan vakiokuntoiselle.
     
  18. kane

    kane 1st gear

    Juu, aikoinaan jutusta jäi mieleen että vertasivat 454ss:ään joka lie joku 7 sek peli vakiona (?) Nipisti kait ne useamman sekunnin eli jostain 10-11 sek 8:iin vai juksaako muisti :rotfl:
     
  19. Hai

    Hai Gearhead

    Silloin kun itellä oli 1989 Sportside Silverado:
    -Kansipahvi meni jossain 180tkm kohdalla ja päädyin tekemään täyden konerempan. Kone pysyi vakiona .020 ylikokoon tehtynä.
    -Rempan jälkeen 16,3 vartilla. Ainoa vakiosta poikkeava oli rengaskoko 275/60R15. Tää oli vuonna 2000.
     
  20. loysa

    loysa 1st gear

    Asiasta vähän poiketen, niin minkälaisilla palikoilla olette näitä viritelleet..
    Olen tuommoisen 89 sportside 350 tbi just hankkinut ja pitäis alkaa vähän miettiä jos siihen vähän sais lisää voimaa.
    Millä saataisiin helposti ja mielellään pikkubudjetilla.
     

Kerro tästä muillekin!