Chevrolet Sportside

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Zidbo, 6.2.2005.

  1. JaPu

    JaPu 1st gear

    Kokeile tuollaista:
    http://www.tbi-superchargers.com/

    Uskoisin, että sijoittamalla rahat ahtimeen saavutat sillä enemmän, kuin sijoittamalla ne lukuisiin muihin osiin ja mikään ei oikeasti muutu.

    t:janne
     
  2. loysa

    loysa 1st gear

    mitäs muut on tuollaisesta mieltä..? Minkäslainen homma tuollainen on asetella paikallee ja mitä muuta joutuu uusimaan? Onko hajua minkälaisiin hevosiin sillä pääsis?
    Toisaalta tekis mieli olla ahtamatta.. mutta mutta..
     
  3. JaPu

    JaPu 1st gear

    Mun projekti on lähtenyt jo lapasesta. Sportsiden keulalla on jo L98 TPI-moottori ja nyt sinne kaveriksi tulee Paxton. Jos toi sun auto on kohtuullisen vakio ja haluat huomattavaa tehoa, joita noilla peltipakosarjoilla, nokilla tai muilla vastaavilla ei helposti tule, niin vastauksesi on tuo ahdin.

    Tuossa sarjassa myyjän mukaan tulee kaikki ja ohjeistuskin asennusta varten(tosin aivan varmasti joutuu tekemään pieniä muokkauksia osiin). Joitain teho käyriä löyty sivuilta tuolla ahtimella, jotka lähenteli n. 60% lisätehoa. Ahtimessahan tuo vääntö on se, joka tulee heti esille ja tekee autosta mielenkiintoisen.

    Vakio osat kestää sen hetkisen ja harkitsevalla ajotavalla polttoaineen kulutuskin saattaa pienentyä sekä tekniikkakin kestää. Perä ja laatikko on kovilla, mutta ajatuksen kanssa.
     
  4. loysa

    loysa 1st gear

    No eikö tämmöiset hommat aina lähde käsistä :D
    Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta projektilta, mulla menee varmaan vasta ensi talveen että rupean jotain tekemään kun on vasta ollut omistuksessa pari ajokuukautta toi auto (ensimmäinen amerikkalainen)..
    Mutta pitää alkaa jo ajoissa vähän kartoittamaan tulevaa. Mutta kiitos vastauksista.
     
  5. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Mistäs tähän löytäs varaosia? suodattimia ja sen sellasia?
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    :lol: Ei uskois että nykypäivänä tätä vielä kysyttäis. Esim.tuossa oikeallahan noita osamyyjiä vilkuttelee joka lähtöön
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mulla ei ainakaan vilku mitään oikealla eikä vasemmallakaan...mutta asiaan palatakseni kokeilepa tuolta http://www.racersplace.fi/home.php kun Tuusulassa kerran asut.

    Varmasti saat tarvitsemasi osat ja hyvät neuvot vielä kaupan päälle.
     
  8. JnZm

    JnZm Gearhead

    Mitenkä tommosen ahtimen katsastaminen onnistuu?
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    sivun ylhäällä oikeella niitä bannereita mulla ainakin vilkkuu? jos ei niin varmaan jotain tarvii päivittää?
     
  10. kunnes

    kunnes 2nd gear

    kyselin tänää yhestä korjaamosta öljyjen vaihtoa mutta ei oikeen osannu sanoa mitään. Niin onko laatikossa joku suodatin? ja paljo perää ja laatikoo ja koneeseen menee öljyä? Mitä huoltoa kannattaa tehä samalla? muutaku pensan , öljyn ja ilmanputsarin vaihtaa. Ja kone taitaa olla hihnalla millanen vaihto väli? ja missä kilometreissä noin abaut menee pensapumppu ja laturi?

    Joo uskon että monelle tyhmiä kysymyksiä, mutta uusi alan parissa. Kestäkää.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    laatikossa on suodatin. siis kyse on sportsidesta 350cid koneella? laatikko varmaanki th700r4 eli koneeseen menee 5l öljyä ja laatikkoon n.5l jos otat vaan pohjan irti ja laitat uutta tilalle. kone ei ole hihnalla joten sen voi unohtaa. vaihda tulpat ym oheistuotteet samalla.
     
  12. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Nyt on sitte tilattu suodattimet 3x termari pcv. Jos sitä veis öljyn vaihtoo ens viikolla. Suositelkää öljyjä.
     
  13. Luisu

    Luisu 2nd gear

    http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0015
    Itse olen kaadellut tota koneeseen 5000km välein
    Ehkä jopa useemmin kun ei tule ajettua kovin paljoa. Keväällä kun ottaa auton ajoon niin uudet öljyt koneeseen ja syksyllä kun laittaa seisontaa niin on tullut laitettua uudet öljyt koneeseen. Ja tosiaan ne n.100km ajetut syksyn öljyt on vaihdettu keväällä uusiin!!
     
  14. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Mitä tulppia tähän suosittelette? 350tbi efi.
     
  15. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Jaahas ei autolähde käyntiin! ei sano mitään kun laittaa virrat no surisee kaikki sielä, muttaku kääntää avainta niin ei mitään sano.

    Mikäs mahtaa olla? auto seisoi lämpimässä tallissa 4päivää käynnistin lähti käyntii pikkasen huonommin ku ennen mutta helposti, ajoin auton himaan ja koitin 30minan päästä lähteä nii tapahtu tämä juttu.
     
  16. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Arvauksia:
    - tarkista akun kunto/lataus
    - kokeile heilutella/kiristä startin sähkökaapeleita
    - startti sökönä, startatessa pyydä jotain kopauttamaan startin kylkeen
     
  17. kunnes

    kunnes 2nd gear

    ei auton alle pääse..
     
  18. kunnes

    kunnes 2nd gear

    mistä ton startin löytää näkeekö sitä konehuoneen kautta?
     
  19. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Paljonkon pitää vanteen keskireijän olla??
     
  20. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Mistä sais suomesta tilattua muovi/lasikuiti etupuskurin haluis keventää tota.
     

Kerro tästä muillekin!