Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    Onko kokemusta Chevroletin Trans Sportin tila-autosta.Olen katsellut lähinnä Vm.2001-2003.
     
  2. Kuivakka

    Kuivakka 1st gear

    Trans Sport

    Pelkästään hyvää, itellä oli 98 ja oikeesti.... ei tilahuolia, menee ku juna ja pääsin keskikulutukseen 8.9 sisältäen n. 60% espoo-pasila ja 40% moottoritieajoa. ei paha.

    toi 2+2+3 istuinjärj. todella toimiva, samoin etu- ja takailmastointi ominaan.

    eipä muuta, kalliit takaiskarit, kun ovat ilmasäätöiset.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kiva ajaa, tehoa, vääntöä ja tilaa löytyy enemmän kuin kilpailijoilta. Ei oikeastaan pahaa sanottavaa pelistä ja itellä oli -98 malli.

    No, huollot siinä on aika perhanan kalliita, mutta niinhän ne kaikissa tuoreimmissa peleissä. Ja nokkaakin onneksi pyörittää ketju, niin ei tartte joka lomareissun jälkeen vaihtaa niin kuin eräissä natsipakastimissa.

    Sähkösivuovet tekee välillä omiaan ja se on lähinnä ominaisuus (liittimet paskaantuu).
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    meillä käy noita aika paljon huollossa eikä niissä ole mitään isompia murheita.jonkin verran pyöränlaakereita ja abs antureita,jotka tosin vaivaa muitakin autoja samalla lailla.kokolailla hyvä auto ja mukava ajaa.
     
  5. makke

    makke 1st gear

    Kaipa noi ihan OK, kunhan pysyy Chevrolet Transport, Chevrolet Venture, Pontiac Transport tai Oldsmobile Sihouette malleissa sillä ovat kaikki samoja autoja. Tällä pohjustin sitä, että oli mallinimi tai merkki mikä lienee, mut jos se on (Pontiac) 2,3 ltr niin sit voi varautua että on paljon varaosia joita ei tarvikkeena löydy ja joutuu turvautumaan hyvinkin kalliisiin alkuperäisosiin. Tota 2,3 mallia kun ei ole koskaan USA:ssa myyty kun on ihan euromalli.
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Minulla on vuosimallia 2001, ajettu yli 200 000. Toistaiseksi toiminut ihan hyvin ja olen positiivisesti yllättynyt auton toimivuudesta. Jza mainitsikin jo tuosta sähköovesta. Sitäkään en vaihtaisi pois, eli temppuilut ovat olleet pienempi harmi, kuin sähkötoimisuuden hyöty.

    Näin talven tullen voisi mainita hyvin toimivasta luistonestosta, eli auton luistonesto toimii hyvin. Normiajossa se ei puutu lainkaan peliin, mutta tiukan paikan tullen sillä lähtee vielä sellaisesta paikasta liikkeelle, mistä ei ilman luistonestoa pääse. Tietysti jossain poikkeustilanteessa pääsee taas liikkeelle paremmin ilman luistonestoa, eli tapauskohtainen juttu, mutta sitä varten on olemassa nappi, josta sen saa pois.

    Huolloista sen verran, että öljyt pystyy helposti vaihtamaan itse, suodatin poistotulppa ja täyttöaukko todella helpoissa paikoissa. Samoin akkua vaihdettaessa olin positiivisesti yllättynyt vaihdon helppoudesta. Akun sijainti nimittäin näytti pahemmalta, kuin mitä se oli. Ajovalojen polttimot saa vaihdettua ilman työkaluja, mikä sekään ei ole mikään itsestäänselvyys nykyautoissa. Laatikkoöljyt vaihdatin merkkiliikkeessä (sattui olemaan soivasti naapurissa) ja ainakin se oli ihan sopuhintainen operaatio kaikilta osin. Sisäilman suodatin oli taas törkeän kaillis, enemmän, kuin laatikoöljyn vaihdot töineen ja filttereineen.

    (Makke: sattuuko teiltä lötymään sisäilman suodatinta, jos löytyy, niin mihin hintaan, pistä vaikka yv:tä jos satut lukemaan tämän)

    Moottoritila on tungettu niin täyteen tavaraa, että se nostaa varmasti joidenkin töiden vaikeusastetta ja hintaa, mutta toistaiseksi ei ole onneksi tarvinnut tehdä mitään kallista.
     
  7. makke

    makke 1st gear

    YV:tä laitettu
     
  8. Kuivakka

    Kuivakka 1st gear

    chevy trans sportin korjauskirja 97-01

    myydään englannin kielinen Hayesin kirja. TODELLA hyödyllinen. Säästin useita tonneja 1,5v aikana. kilometrejä tuli n. 60 000 joten ihan muutama huolto tuli tehtyä... mm. iskarit, alatukivarsi, imusarjantiiviste- joka muuten aika vakiovika, jne jne... suosittelen. hp 20 eur. voin postittaa samaan hintaan. lisäksi myyn ilmansuodattimen, kun jäi antamatta mukaan kun möin auton veke. Tarjouksia? ostettu Vantaan Petikon jenkkitarvikemyymälästä, en muista nimeä...
    0407752796
    espoo
     
  9. cheeva

    cheeva 1st gear

    auto on ihan paska. itselläni on jo toinen kierroksessa ,eka oli 99 mallinen ja korjattiin metrossa varmaan 2000 eurolla ,ja sitte meni seuraavaks laatikko. nykyinen on 2003 ja sama ralli jatkuu takuu meni just umpeen ja sen kunniaksi hajosi ilmastointi. eilen alkoi vuotaa vettä hanskalokerosta ja paljon . ja arvata saattaa että oli vesi päässy myös lähellä sijaitsevaa sulakerasiaan ja jälki oli sen mukaista .tossa se nyt seisoo pihassa täytyy varmaan viedä paalattavaksi. muuten molemmat ovat olleet ihan suomi-autoja.toivottavasti muut säästyy näiltä ongelmilta
     
  10. bbford

    bbford Gearhead

    Työkaveri osti kans tollasen ´99 mallin 3kk sitten ja nyt sitä on jo korjattu yli 6500e:n edestä,toki myyjäliikkeen laskuun onneksi(osat ja työt),erityisesti laatikko ja turbiini vittuilee kokoajan,kansipahvi meni kans.Tosta ajasta yli puolet se auto on ollut korjaamolla. Meinas ajella puoli vuotta jahka kuntoon tulee,sit vaihtoon eikä tod.näk. ikina enää letukkaa alle.
     
  11. cheeva

    cheeva 1st gear

    joo.itse en oo edes viitsiny tutkia mistä toi vesi voi päästä sinne kojelaudan sisään. joku kehui tuolla aijemmin ajovalojen nerokasta rakennetta.heh valot on ensiksikin ihn säälittävän huonot ja toi systeemi et pitää irroittaa koko helkutin umpio vaihtaaksesi polttimon on kyllä aika koominen eikä kyllä millään muotoa näppärä.jos autosta pitää sanoo jotain positiivista niin se on ajo-ominaisuudet yleensä siis kaikki ne . tiellä se on ehdotonta aatelia
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hä? Kyllä mä olen tuommoiseen vaihtanut polttimon ihan takakautta normaalisti?!? Jäiköhän sulta jotain huomaamatta... Tilaahan sielä ei ole jaskankaan vertaa, mutta onnistuu kuitenkin ihan insinöörijärjellä.
     
  13. duster70

    duster70 1st gear

    imusarjan tiiviste alkaa vuotamaan ja öljyt ja vedet menee sekaisin.. korjaus on liikkeessä kallis, koska on työläs.. laatikko vikoja. taka-akseleita vääntynyt liiasta kuormasta jolloin camber menee vääräksi ja ei pysty säätämään uusi akseli n.3500€
     
  14. weripuo

    weripuo Gearhead

    tänään käytiin koeajamassa -98 ja kesärenkaat jotka oli otettu takapäästä olivat kuluneet huomattavasti sisäreunoiltaan,eli voisiko tuo camber kulman vika aiheuttaa sen
    muuten auto tuntui ihan toimivalta ja siistiltä. saksantuontia ajettu 106tkm ?? mitä hajoaa seuraavaksi
     
  15. cheeva

    cheeva 1st gear

    tarkasta tosiaan noi jo mainitut nestevuodot , ne on paskamaisia korjata ,ja useesti pienestä viasta tulee iso lasku.jos joku muuten tarvii suomenkielistä käsikirjaa tohon autoon, taitaa olla just noihin 98-2000 malleihin ,niin täältä löytyy.
     
  16. weripuo

    weripuo Gearhead

    yv paiskattu
     
  17. weripuo

    weripuo Gearhead

    tätä se sitten on autolla ajettu 110tkm saksantuontia ja vaihteisto paskana kuukauden ajon jälkeen, ensin tiputti öljyä sitten loppui veto.
    soitto autokauppaan ja asiallista keskustelua tiedossa
    ja auto kuitenkin vasta alle 9v vanha
     
  18. ilu100

    ilu100 Gearhead

    HÄ?Nyt kyllä kaipais positiivista palautetta autosta. Mulla 2000 malli,ja 30000km ajanut vuodessa ainoastaan akun vaihdolla ja yhdellä öljyn vaihdolla.Ajettu 163tkm.Nyt tilasin jenkeistä Rockauton kautta kaikki jarrulevyt paloineen+takaiskarit(Monroet).Tämä sen takia,että toukokuussa leimaus,mitä ajatellen en halua ylläreitä.
    Kyseinen satsi maken kautta 418 euroa.Ei paha.
    Aion ajaatällä loistavalla ISOLLA autolla perheeni kanssa vielä kauan.
     
  19. askut

    askut 1st gear

    juu kannattaa ostaa "vähänajettuja" saksan syyliä merkkiin katsomatta
     
  20. ilu100

    ilu100 Gearhead

    joo,olen itse rehellisen soomiauton omistaja,ja epäilys on kyllä saksantuonteja kohtaan aina.
     

Kerro tästä muillekin!