Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. zoomer

    zoomer 1st gear

    itselleni vastaten ,taitaa olla että kannentiiviste tai tuo välikannen tiiviste siellä vuotaa.... myös tunkee painetta paisariin, jäähdytysneste ruskeaa kuran väristä, ja kun syylärin täyttää niin 10 kilometrin ajon jälkeen herjaa jo low coolant level! enpä onneksi keittämään asti päästänyt.
    tulihan tuolla oston jälkeen ajettua 1,5 päivää ennenkuin ongelmat alkoivat ,se on sitten myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan että mitäs nyt :odroll:
     
  2. virta

    virta 3rd gear

    jäähdytysneste ruskeaa kuran väristä, ja kun syylärin täyttää niin 10 kilometrin ajon jälkeen herjaa jo low coolant level! enpä onneksi keittämään asti päästänyt.


    Sulle myytiin kansivikainen auto :-? :-? Jos neste on ruosteista sinne on lisäilty vettä jo pitemmän aikaa,ei mitenkään mahdollista lyhyessä ajassa mennä nesteet ruosteisiksi..
    Äkkiä liikkeeseen neuvottelemaan hyvityksestä tai jopa kaupan purusta.Itse pidän kansivikaisen auton myyntiä aika törkeänä temppuna,itsekkin siihen on tullut mentyä muutaman kerran. :eek:
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Aika vähissä myyjäliikkeet keinot. Korjaavat tai korjauttavat omaan piikkiin.

    Jotain pientä voivat yrittää periä sinulta, koska kyseessä on tyyppivika ja voidaan olettaa, että auto on korjauksen jälkeen paremmassa kunnossa kun tuonikäiset keskimäärin, mutta päälasku menee myyjäliikkeelle se lienee selvä.
     
  4. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Autoliike lujille vaan, ite kun ostin transun mega-autosta niin joutuivat teettämään tarvittavat korjaukset metrossa, Megalle melkein 4000€ lasku.
    Autossa oli mm. toimiva tarkastettu ilmastointi, oikein lämpötilatkin paperille mitattuna. Todellisuudessa takaputki irtipoikki, ei siis MITÄÄN saumaa että olisi toiminut "mitattaessa". Lisäksi yksi turvatyynypanos meni vaihtoon, poltteli valoa satunnaisesti sekä automyyjä hövelisti lupaili kauppaa tehdessä että "vara-avain tottakai teetetään!" Sen teettäminen maksoi heille 700€.. :D
    Älä sitten suostu mihinkään nyrkkipaja korjaukseen, vaan vaadi Metroon!
     
  5. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Tähän pakko ihmetellä, että jos vesi vaihtuu tiuhaan, miten se ehtii ruostumaan? :odroll: :wink: :D
     
  6. zoomer

    zoomer 1st gear

    hehe! juu...tai sitten sinne on isketty jotain paikka ainetta ja se on pettänyt? tiedä häntä, mutta summa summarum, auton myyneen liikkeen kaveri ilmoitti heti että vastuu on heidän ja jos he olisivat vian huomanneet se olisi korjattu jo ennen myyntiä! huomenna tulee hinuri hakemaan letukan kotipihasta ja he korjaavat sen autoliikkeen korjaamossa ja tipauttaa samalla käyttöön auton korjauksen ajaksi! voi siis olla mahkuja että k.o liikkeestä tulee hommattua autoja myöhemminkin! hyvä juttu sinänsä että jopa emäntä tykästyi tuo ransuun.
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Ei se ole välttämättä ruosteista, vaan sinne on laitettu sekaan joku vuodonestoaine, tai sitten on vihree glygoli ja dex-cool sekaisin.
     
  8. zoomer

    zoomer 1st gear

    joo muuten pisti silmään että paisuntasäiliössä oli vihreetä nestettä kun auto ostettiin! ja eilen tosiaan vasta itse syylärin korkin avasin! itse en lisännyt sinne kuin raakaa vettä sen verran että pääsi kotiin asti sillä nilkuttamaan!
     
  9. TP07422

    TP07422 3rd gear

    Kysymys ajovaloista

    Moro kaikki
    98 TP alla ja hyvin on pelannut.
    Pakolliset tälläkin palstalla mainitut tyyppiviat on kahlattu läpi, mutta eipä ole vielä vastaan tullut yhtään viatonta autoa eli ne kaikki kuuluu asiaan.

    Väli- ja kansipahvin vaihto on mielenkiintoinen homma ja saa varautua siihen, että rystyset on verillä, on meinaa sen verran ahdasta, mutta onnistuu ihan tavallisilla työkaluilla (työaika noin 2 pitkää päivää). Sama koskee niitä kolmea takatulppaa. Muuten moottori ja voimansiirto on toimineet ongelmitta kohta 7 vuotta (koputanpa puuta)

    Muilta osin kaikki on olleet kuluvia osia ja vuosihuoltokustannukset on pysyneet nätisti alle 500 euron

    Tuulilasista sanoisin sen verran että tuulilasivakuutus kannattaa ottaa, Tiukkapipoinen katsastusmies hylkäsi oikean yläkulman halkeaman vuoksi ja vaihtokustannukset oli noin 900 E. Ajelen paljon levollisemmin kun 30 euron vakuutuksella on vältetty senkin uusiutuminen.

    Mutta: nyt on iän (siis oman) myötä alkanut häiritsemään noitten alkuperäisten umpioiden onnettomat valotehot.
    Osaisko kukaan sanoa mitkä esim. Hellan umpiot mahtuis heittämällä alkuperäisten paikalle. En jaksais tehdä mitään valovirityksiä keulaan.

    Mhahto taisi mainita jonkun Suomen autovarusteen, josta sais umpiot halvalla, mutta en löytänyt mistään toimivaa sivustoa. Oisko jollain tietoo toimivasta linkistä.

    -m-
     
  10. mhahto

    mhahto 1st gear

    Re: Kysymys ajovaloista

    Eipä ole toimivaa linkkiä heittää, mutta lankapuhelin heillä on :D
     
  11. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    On sitten palanut tuo syylärinvalo pidempään ja nyt alkoi juomaan vettä melko paljon. Palaa kun ajaa yli kahdeksaakymppiä ja sammuu kuudessakympissä mikähän Vesi vajenee alamerkkiin...ja konehuone haisee sille...kansien välissä näkyy vettä Syylärin korkin reijästä kaivoin etusormella lusikallisen semmoista ruskeaa löysää mönjää, mitä se on?

    Miten irroitetaan etualatukivarsien etupuslat tukivarresta? Entä joustintuen yläpään laakerit, onko hankala posti? Miksi abs valot syttyy kostealla kelillä lähtiessä? Pyörännavat on ehjät, toisen vaihdoin vuosi sitten. Sellainen lokse kuuluu konehuoneesta ja abs ssekä tcs valot syttyy. ei kylläkään läheskään aina, saattaa olla pitkäänkin ettei pala.

    Taitaa olla pitkästä aikaa remonttia tiedossa. Vuosimalli 98 ja mittarissa 360tkm. Välikannentiivisteet ja kannentiivisteet on vaihdettu 240tkm kohdalla, onko kyseessä sama vika uudestaan?

    Alkaa olla aika paljon pikkuvikoja korjaamatta. Pissapoika kuoli kun kaadoin sinne lasolin sijasta sinolia mutta tuosta on hankala autoa syyttää. Takaluukku alkanut ruostua mutta kummakos tuokaan kun autoa ei ehditä edes pestä juuri koskaan, ajetaan vaan tosi paljon. Harmittaa tää vikojen kertyminen, auto on muuten aivan loistava
     
  12. Pattis

    Pattis 2nd gear

    Re: Kysymys ajovaloista

    just ostin eilen uudet umpiot varaosaliikkeestä.... 120e/kpl ei paha :D jos ei löydy chevyn tiedoilla niin opel sintra tiedoilla!
     
  13. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Kerro toki mistä? E vai DOT hyväksytyt?
     
  14. tojota?

    tojota? 1st gear

    EGR- vikakoodit poistuneet, samoin pintakaasu nykimiset :)
    Vielä kun keksis mikä sitä evappia vaivaa niin sais vikavalonkin pysyyn pimeenä...
    Moottorin kumityynykin sopi hienosti paikoilleen vaikka uuden osan valmistusmaa hiukan nauratti "made in india" tarrahan siinä oli :soosoo:
    Heräsi epäilys tuota tyynyä vaihtaessa että onkoos mennyt johtosarja rikki siitä moottorin alta, oli kevyesti puristuksissa etukelkan ja öljypohjan välissä...
    Öljytaso valo kikkailee, syttyy välillä vaikka öljyä on, nyt nappasin tökkelin irti anturilta ja silti se syttyilee omia aikojaan.
    Ja ilmastoinnin kompressori pyöri kokoajan! nappasin siltäkin piuhan irti toistaiseksi, pitää kollata se johtosarja läpi.
    Ja kyllä, aion olla niin härski että laitan releet ja paksut kaapelit ajovaloille ja haen työkone kaupasta 90/100W H4 lamput :mad:
     
  15. transport01

    transport01 3rd gear

    Minulla oli kontaktihäiriö liitimessä joka on auton alla kuljettajan puolella suunnilleen keskimmäisen penkkirivin kohdalla. Sama liitin, joka jätti tielle kun siirtopumpulta lähti sähköt. Vikakoodia, jonka tuo antoi en muista (olen kirjoitellut siitä joskus tännekin), mutta liittyi kuitenkin evappiin.
     
  16. Pattis

    Pattis 2nd gear

    turengin seppo autotarvikkeesta ostin 03-6881940 :eek:

    hmmmm... tarviikin kattoo onko ne E vai DOT hyväksytyt... onkos sillä jotain väliä?
     
  17. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Joidenkin katsureiden mielestä väliä on paljonkin. DOT valoista puuttuu ns. 15asteen keila.
     
  18. petrisor

    petrisor 1st gear

    moi ite ostin sintra umpiot osaset liikeestä oli e hyväksytyt ja referenssi 20 ei kannata laittaa 90/100 w polttimoita noi osramin nigthbreikerit on tehokkaammat 55/60senä ku noi sataset.sit ku laitaa xenonit ja ligthforce e240 ja niihin xenonit niin avot johan aloko näkeen muuten valosäädös on muuttunu niin että saa olla 100 referenssi nuissa 81 eteenpäinkin :lol: :D
     
  19. Pattis

    Pattis 2nd gear

    joo kyllähän noi E hyväksytyt näytti olevan ja tosiaan pitäs löytää kyllä jos nyt ei ihan kaikista niin melkein kaikista varaosaliikkeistä...
    koska koivunen ja suomen autovaruste oy on niitten tukkureita :eek:
    laitoin just perjantaina kiinni ja kuinka ollakaan kun ne metalliset vilkun vastakappaleet sieltä loksun sisältä oli hapantunu huitun mummolaan ja emäntä lähti lauantaina moottoritielle paahtaan niin HUPS oli ihmetelly että minkä yli oli ajanu kun kuulu melkonen kolina ja rutina... yllättäen oli se saatanan vilkku tippunu ja irronnu siitä umpion kyljestä :mad:
    noh omaa tyhmyyttäni kun en kerenny kunnolla laittaa kiinni :oops: mut onneks niitäkin löyty sitten 24e/kpl
     
  20. mejole

    mejole 3rd gear

    Meillä oli samaa ongelmaa pienen kolarin jälkeen ja syyksi selvisi juurikin johtasarjan poikki meneminen runkopalkin ja moottorin välistä. Oli vissiin moottori heilahtanut sen verran, että kaikki johdot poikki sarjasta, mutta niitä "suojannut" sukka oli ehjä..
     

Kerro tästä muillekin!