Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Onkos Chevyssä kolmessa etumaisessa tulpanjohdossa muuten sellanen muovinen kisko siinä venakopan reunassa, jonka sisällä johdot on piilossa? Miten se lähtee irti ilman että menee päreiksi? (Itellä Poncho).

    Tulppien vaihdosta olen kuullu, että takimmaiset vaihtuu kun menee rähmälleen koneen päälle makaamaan...ei kovin helposti siltikään.
     
  2. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mistähän mahtais löytyä kevytmetallivanteita kyseiseen kiesiin?
    Jako on 5*115 ja ainakin äkkiseltään en vannefirmoista löytänyt.
    Ajatus on pistää 16-tuumaset ainakin,jos ei jopa 17".

    Ps.
    kaikki levyjarrut+palat+ilmaiskarit(monroet)taakse maksoi yhteensä 247€!
    Nämä tilattuna Rockaut. commista ja kaksviikkoa kesti toimitus.
     
  3. realissimus

    realissimus 1st gear

    Kylläpä Chevy yllätti! Käytiin lomalla pohjoisessa; autossa 6:n hengen perhe, suksiboxi ja täyteen ahdettu tavaraa ja keskikulutus paluumatkalla 7,8l/100km ajotietokoneen mukaan! Ja rajoitusten mukaan ajaen.

    Mennessä tosin 8,2..

    Tuosta vannehommasta kysyisin myös, että onko vm-99 jälkeen valmistetuissa trans sporteissa vielä tuo sama 5x115 jako? Netistä kun olen katsonut, niin siellä on ollut tietoja vaan em. vuosimalliin asti.
     
  4. Stone

    Stone 3rd gear

    Tämä ei onneksi (ainakaan Pontiac 3.8:n kanssa, Chevystä en tiedä) pidä paikkaansa, eilen vaihdoin käsikopelolla takimmaiset (ja kaikki muutkin tietty) tulpat, aikaa meni ehkä 1½ tuntia. Suurin osa ajasta meni kuitenkin oikeiden työkalujen löytämiseen, sillä kovin pitkällä vääntövarrella ei mahdu kummallakaan puolella vääntämään. 10-15 cm pitkä varsi on ok tulppahylsyn päässä, mulla se oli irtonainen jatkovarsi, putosi pari-kolme kertaa näpeistä.
    Etupuolella se muovikuori johtojen päällä on kans ihan mahdoton purkaa ehjänä, jos ei irrota moottorin korvaa. Eipä sillä silti mitään virkaa muutenkaan ole.
     
  5. royce67

    royce67 1st gear

    Joo ei sentään chevyssäkään tarvi koneeseen kajota kun tulppia vaihtaa,eikä senpuoleen jos vaihtaa välikannen tiivistettäkään (mitä niistä on hajoillut)
    takatulpat vaihdoin alapuolelta tai jos ottaa puolapaketin pois(4 ruuvia,3 sähkötepseliä,10min.) pääsee yläpuoleltakin
     
  6. jvaisane

    jvaisane 1st gear

    Eikös se ole aina niin, että omia autojaan mielellään kehuu? Tässäkin ketjussa oli sen verran reilusti hyviä kokemuksia.

    Hesarissa julkaistiin 17.3.2007 lauantain autoliitteessä juttu Ruotsin autokatsastuksen vuoden 2006 katastustilastosta. Transport oli 10 vuoden ikäisistä kaikkein "huonoin" siinä mielessä että 58% näytille tuoduista oli saanut hylätty -merkinnän. Kertonee kai jotain laatuongelmista.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tarkoittanee Pontiac Trans Sportia (lasikuitukiila), joka on täysin eri auto kuin letukka!
     
  8. jvaisane

    jvaisane 1st gear

    Näinpäs olikin! Kiitos korjauksesta.
     
  9. Mika 71

    Mika 71 1st gear

    Chevrolet Trasportin ongelma ABS modulissa?

    Hommasin perheelleni "kakkosautoksi" Chevrolet Trasport 3,4 ja vuosimalli -98.
    Ongelma on se, että nyt koetauluun on syttynyt 3 merkkivaloa; ABS, luistonesto ja käsijarru. Vikaa on selvitelty jo monella eri taholla, enimmäkseen valohoitoa annellen. "Ammattimiehet" eivät ole osanneet kertoa syytä tähän. Pyöräanturit pitäisi olla kunnossa ja todennäköisesti vika on ns. ABS -boksissa? No, jotta asia ei olisi ihan niin yksinkertainen, niin kukaan ei ole siitä varma. Korjaaja sanoi, että vaihdetaan ja katsotaan kuinka käy. Ei ihan mielellään alkaisi turhaan sellaista kokeilemaan, koska hinta jotain 1200 €. Toinen mahdollinen syy voi olla hydrauliyksikkö, hinta 2800 €. Työn osuus ainakin 1000 €.

    Olen selvitellyt rockauton kautta mahdollisen osan/osien tilaamista ja siellä hinta huomattavasti edullisempi, esim. ABS Control Modul 199 $ + muut kulut.

    Onko kellään ollut moista ongelmaan ja jos on, niin mitenkä olette ongelmasta päässyt eroon. Katsastus kuukauden päästä;-) Kokemuksia Rockautosta?
     
  10. mhahto

    mhahto 1st gear

    Re: Chevrolet Trasportin ongelma ABS modulissa?

    Ikävää, ettei ilmeisesti ole olemassa softaa, jolla voisi itse päästä lukemaan muut kuin OBD-koodit. Käy jossain liikkeessä, jolla on Tech2-testeri ja Chevy ohjelma, lukemassa ja poistattamassa vikakoodit ja mietitään sitten uudelleen.
    Ei tarvitse heti ensimmäiseksi lähteä arvailemaan ja vaihtamaan boxeja, jos vaikka on kuitenkin vikaa muualla.
     
  11. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Ja autohan toimii aivan normaalisti?Jarrut ja luistonestot?
    Revi ne polttimot veks sieltä taulusta ja säästät 1000e-2000e?
    Kato sitten leimauksen jälkeen jonkun alanmiehen kaa nuo "hehkut"...
     
  12. Antti P

    Antti P Gearhead

    Re: Chevrolet Trasportin ongelma ABS modulissa?

    Terve vaan,
    just viime viikolla laitettiin yks MB:n viallinen boxi kuntoon. Kävi kaverin C220 merkkihuollossa ja sanoivat syyksi just sen boxin. Olis ollu jotain 1000 euroa plus työt. Saatiin kaverilta lupa avata laatikko ku ymmärsi että merkkiliikkeessä vaan vaihtavat boxin sen kummeemmin vikaa löytämättä. Tässä tapauksessa vika löytyi ku piirilevyssä oli kylmäjuotos joka murtunut. Tinakolvilla (30W) ku uudestaan lämmitti niin saatiin kuntoon.
     
  13. Mika 71

    Mika 71 1st gear


    Juu auto toimii moitteetomasti eli jarrut toimii "perinteisinä". Tänään ongelmaa selviteltiin lisää ja nyt syy ongelmaan on EHKÄ ABS -moottori. Vikaa on selvitelty eri testereillä ja antaa vikakoodin C1246 eli tarkoittaa Rear Brake Motor. Aluksi näytti siltä, että on sähköpuolen vika ja tehtiinkin pieniä virityksiä, mutta vika ei poistunut. Viittaa siihen, että takapiirin ABS -moottori on jumissa. Pitää vielä selvitellä, voiko niitä aukaista vai meneekö suoraan vaihtoon.

    Taidan nyt kuitenkin tehdä sen "valovilpin" eli ottaa ko. merkkivalolamput pois. Sitten pitää toivoa, että katsastaja ei ala töllistelemään valojen palamattomuutta virtapäällä. Onhan tähänkin kuulemma olemassa monenlaisia virityksiä;-)

    Homma siis jatkuu...
     
  14. Ramikka

    Ramikka 1st gear

    Vanissa oli vastaava vika, metron pojat siihen vaihtoivat kaks kertaa abs yksikön jota koodit väitti vialliseksi,kun sekään ei auttanut rupesivat ja tutkivat vähän syvällisemmin,vika oli loppujen lopuksi katkennut johto_Onneksi meni takuuseen kun oli heiltä ostettu vaihtoauto :D
     
  15. Konte

    Konte 1st gear

    Re: Chevrolet Trasportin ongelma ABS modulissa?

    Tilasin kyseisestä firmasta TransSportin kannentiivisteet, kannenpultit ja muut tarvittavat vermeet pari vuotta sitten. Tavara tuli parissa viikossa tulliin ja kustannukset kaikkineen reippahasti alle Suomen hintojen.

    Uskaltaisin tuota suositella.

    Noista Chevyn laatuongelmista katsastuksessa: ensi vuonna 10v synttäreitä juhliva Chevy TransSport on jokaisena armon vuonna ajettu suoraan leimalle (no, korkeintaan pesty) ja aina selvitty huomautuksitta, yleensä pienillä kehuilla.

    Katsastusten välillä on autoon normaalien huoltojen lisäksi tähän mennessä vaihdettu startti, toinen etunapa, jarrulevyt, kannentiivisteet ja pari kertaa korjattu penkinlämmittimen ruattalaista ohjausyksikköä.
     
  16. mhahto

    mhahto 1st gear

    löysin service bulletinin
    http://www.carquest.com/common/download ... QB9817.pdf
    :soosoo: :mad:
     
  17. Mika 71

    Mika 71 1st gear

    Chevrolet Trasportin ABS -ongelma ja vähän muutakin.

    Terve taas!

    Väliaikatietoja Transun ABS -ongelman ratkaisusta... Hommasin Usa varaosat Koskiselta ABS moottorin ja sitä olisi tarkoitus sitten kokeilla seuraavaksi. Se on kylläkin Chevrolet Venturi vm. 99 ja omani on vm. 98. Ainakin päällisin puolin vaikutti samannäköisiltä, mutta maanantaina selviää käykö ko. osa ja onko kyseinen ongelma siinä.

    Tänään huomasin toisen mielenkiintoisen asian autostani. Autoa paikalla "huudatettaessa" eli kun antaa kierroksia n. 3500, niin moottori alkaa pumppaamaan, siis aivan kuin jokin rajoitin estäisi ottamasta enempää... Ajaessa ei mitään ongelmaa ja auto toimii normaalisti. Onko kellään kokemuksia eli onko kyseessä joku rajoitin, joka estää paikalla huudattamisen siis ominaisuus vai onko kyseessä joku vika?
     
  18. DUVEL

    DUVEL 1st gear

    Mitä muuten on eroa Chevrolet Transport ja Chevrolet Venturella, vai onko mitään. Mehän juur tuotiin Transportti vm 2000(naikkoselle) ja nyt sitten löytys vm 2001 Venture joka passais mullekin :D.
     
  19. Mika 71

    Mika 71 1st gear

    Minun selvittelyjen perusteella eroja ei pitäisi olla muita kuin nimi... Tekevät USA:n markkinoille samaa kärryä Venturen nimellä. Toki voihan niissä olla jotain pieniä eroja, kun ero markkinoille on tarkoitettu.
     
  20. DUVEL

    DUVEL 1st gear

    Oki, kiitti vastauksesta. Nyt täytys vaan lähtee kattomaan tota vehjettä, ihan hyvännäköseltähän tuo näyttää :D

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!