Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Scitso

    Scitso 1st gear

    Kenttäkokein havaittu.
    Jos hetken odottaa käynnistyksen jälkeen ( kunnes airbag lakkaa vilkkumasta) ennenku laittaa vaihteen silmään ei nykimistä tule.
    Kun taas heti käynnistyksen jälkeen vaihteen laittamalla nykiminen tuntuis ilmestyvän.
    Itselläni nykiminen jos tulee päälle on aika maltillista nyt kun öljyntaso kohillaan.
    Vikakoodeja ei ainakaan tuo ELM327 näytä, en kyl tiedä viel pystyykö tuo niitä lukemaankaan... :odroll:
     
  2. softail

    softail Gearhead

    Katellu tossa kans tuollasta kuljetinta, mutta miten näissä on niin suuria eroja varusteissa vai onko näissäkin pitäny ruksia kaikki mitä haluaa?
    Yksi mielenkiintoinen löytyi ja sopivilla metreillä, mutta ei ole kauko-ohjattua keskuslukkoa, c-kasetti soitin, molemmat sivuovet manuaaliset...onkohan ostajalla ollu markat tiukoilla vai miten nämä on varusteltu??!!
     
  3. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Noni. Nyt sit vissiin meni kansipahvi... Lämmöt alko seilaan ja nesteet häviämään, jos saa käyntiin niin käy tosi huonosti ja epätasaisesti... :mad: :cry:
     
  4. softail

    softail Gearhead

    Nyt on luultavastikkin tulossa ts meitin porukalle kunhan myyjä saa sen kuntoon...ei ottanu kierroksia ja hyyty ajossa, vikakoodi herjas ilmamassa-anturia vai mikä se nyt oli...ja sitten, ei kyllä tullut kuunneltua mutta pitääkö sen iskareiden kompuran käydä aina kun auto on käynnissä vai millä sen pystyy testaan et toimiiko??
    Siinä muovikotelossa missä käsittääkseni on sen ilmaletkun liitin niin oli vaan tyhjä reikä missä käsittääkseni pitäisi olla nappi sille kompuralle, mites tuo suoja on kiinni vai mihin sitä nappia noin yleensä tarvii paitsi ilmapatjan täyttöön :D
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Pystyy, jos on oikea softa (maksaa rahaa). Mulla on vanha ELM pohjainen lukulaite ja kiltisti tulee kaikki vaihteiston vikaoodit ulos. Kiitokset Mudracerille vinkistä. Uskon vahvistuksen jälkeen googletin ostin ensimmäisen vastaantulleen sopivalta näyttävän softan ja nyt näkyy nätisti.

    Tuota listaa kun selaat, niin siitä näkee, että sopivalla softalla saa kyllä tietoa irti aikalailla OBD liittimestä ihan peruslukijalla :wink:

    http://www.palmerperformance.com/suppor ... hanced.php

    Ostaa täytyy softa+GM paketti.

    En tiedä tuleeko ihan kaikkea tuota näkyviin peruslukijalla, mutta n 150 vaihteistoon liittyvää koodia tai parametriä näyttäisi tulevan mulla, mukana vikakoodit, vaihtoajat, vaihteiston öljynlämpötilat, käytössä olevat vaihteet jne.

    Mulla edelleen nykimisongelma selvittämättä. Kesällä ajelin 400 km tietsikka kiinni maantiellä ja kaupungissa kärry perässä ja ilman kärryä. Ei vaan natsannut vikaa sillä ajalla. Nyt ajattelin odotella, että vika pahenee ja sitten yrittää uusiksi.

    Historiasta löytyi Solenoideista vikakoodeja, eli kai sieltä laatikosta nuo sähköhimmelit tarttis vaihtaa. Ei vaan oikein motivaatio riitä, kun vika sen verran harvoin päällä.
     
  6. Scitso

    Scitso 1st gear

    Kompura käy sillon tällön auton ollessa käynnissä, jos käy kokoajan on jossain vuoto tai kompura ei nosta painetta. Taka-akselilla on tunnistin jonka mukaan se säätää takaiskareita. Takakontissa pitäs olla on/off nappi josta sen saa päälle kokoajaksi.
     
  7. mejole

    mejole 3rd gear

    Tuolla hintaa kannattaa ostaa vaikkei olis just edes tarvetta..
     
  8. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Eilen koitin vielä kerran katsoa mikä on sähköovessa vikana ja aloin repiä vetomoottorin päällä olevia paneeleja irti,venytin niitä kunnolla mutta eivät lähteneet.Luovutin ja piruuttani painoin tolpassa olevaa avauskytkintä ja hämmästys oli suuri kun ovi lähti taas toimimaan!Koitin myös ulkokahvasta ja siitäkin toimi.Melkoinen mysteeri mikä siellä on ollut vikana,viime pakkasillahan ovi mykistyi mutta tosiaan nyt toimii...Kiva kun taas voi tenavat kulkea molemmista ovista :D
     
  9. H.A.P.

    H.A.P. 1st gear

    Olen huomannut että tuon kaltaiset sähköviat (ominaisuusdet ) kannattaa ottaa elämän rikkautena.
    Mulla autosta, -01 Tans Sport, hiipui repsikan puolen ikkuna. Ensi se liikkui repsikan oven katkaisiasta vain alas (piti nostaa ylös kuskin puolen napista) sitten repsikan oven nappi pimeni täysin ja lopulta näin kävi myös kuskin puolen ovessa. Tapahtumaketju kesti yli vuoden.
    Kun ikkuna oli sitten irroitettu nostomekanismeista ja kiilattu ylös, alkoi vähän ajan kuluttua ikkunan moottori surista sekä kuskin että repsikan napeista kumpaankin suuntaan.
    Sähköoven kanssa on sitten niin että toisinaan siintä kuljetaan ja toisinaan ei.
     
  10. Scitso

    Scitso 1st gear

    Sähköovista oon huomannu et on aika herkällä välil ton turvamekanismin kanssa.
    Nollaus auttaa aina jos ei oo toiminu, eli ovi kiinni ja virrat napista pois ja takas päälle ni lähtee pelaamaan.
    Tosin itellä kyl kahvasta voi ihan normaalisti käyttää vaikka sähköt ei toimi.
     
  11. El C

    El C 3rd gear

    Mulla teki samanlaista, otin katkaisijat irti ja auki. Olivat aivan täynnä kaikenlaista vuosien aikana kertynyttä likaa, tietenkin.
    Tenulla ja pumpulipuikoilla pinnat puhtaiksi ja paikalleen. Ongelmat katos, toimivat kuin uudet.
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hei kertokaas nyt ihan juurta jaksain tämä istuinjärjestely juttu. Olen käsittänyt että eri versioita on useampia, mutta pääsääntöisesti nää on joko 2+2+3 tai 2+3+2 versioita. Meillä ei pääsääntöisesti ole istumapaikan tarvetta kuin neljälle mutta sitten tarvittaisiin reilusti tilaa koirille + häkeille, eli tuo 2+2 houkuttaa kovasti. Mutta miten se oikeasti on, voiko tarvittaessa sen takimman kolmen istuttavan penkin siirtää keskelle? Vai voiko siitä takimmaisesta kolmen istuttavasta poistaa puolet, jolloin istumapaikkoja olisi viisi? Ja jos niin voi tehdä / tekee, jääkö takimmaisen penkin taakse tilaa bernin kokoiselle koiralle?

    Mulla on nimittäin aika pankkiin ensi viikolla ja nyt olisi tarve laittaa etsinnässä uusi vaihde päälle. Niin ja kokemuksia haen mieluiten 2004 AWD versiosta sillä sellainen on tarkoitus hankkia. On muuten tuo ruotsin hintataso sen verran edullisempi, että taitaa teettää matkan naapuriin.
     
  13. Scitso

    Scitso 1st gear

    Penkkejä voi poistaa yksikerrallaan, 3.n istuttava on jaettu kahteen osaan. 3.n istuttavan voi siirtää keskelle.
    Takapenkit taittuu tarvittaessa pieneen keskipenkin taakse joten se kulkee mukana mutta tilaa tulee takakonttiin.
    Berni saattaa mennä takapenkkien taakse mutta ei se siel kääntyilemään mahdu, korkeuttahan siinä riittää kyllä.

     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kiitos! Meillä on katsos 2 isosveitsinpaimenkoiraa eli grossea ja 2 welsh corgia. Oltiin nyt joku aika sitten Nokialla näyttelyssä koko perheenä noiden isompien hunttien kanssa ja täytyy sanoa että meidän 940 farkku oli melkoisen täynnä... Grosset + kokoon taitettu kevythäkki takapaksissa, 1 eskarilainen, 1 eppuluokkalainen ja kaiken maailman kassit ja nyssäkät takapenkillä & jalkatiloissa. Ei ollut kovin leppoisaa matkantekoa kun ipanoilta alkoi mennä hermo ahtaaseen matkustamiseen.

    Eli toi 2+2 olisi sitten ihan ok. Jos tarvitsee matkustaa lomareissua tms siten että kaikki koiruudet olisi mukana, laittaisi corgien häkit päällekäin keskipenkkien taakse ja vielä jäisi tilaa yllinkyllin tavaroille + isoille koirille. Muksuilla olisi tilaa ja se "henkilökohtainen neliökin" olisi varmasti olemassa. Ei toinen pääse tulemaan omalle puolelle kun on omat penkit kummallakin.
     
  15. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kävin yhtä -02 versiota tutkailemassa. Siinä ei saanut kolmen istuttavaa takapenkkiä siirrettyä keskelle, kiinnitykset eivät käyneet. Ja ei sitä tilaa nyt ihan niin paljoa ollutkaan kuin mitä kuvista oli päätellyt. Ensi viikonloppuna pääsen tutkimaan yhtä -04 vuosimallia. Saas nähdä miltä se näyttää.
     
  16. transport01

    transport01 3rd gear

    Mulla on 2+3+3 (ollut 2+3+2, mutta muutoskatsastettu 2+3+3 paikkaiseksi) Tässä ei ainakaan siirellä takimmaista keskelle. Penkithän tuossa menne niin, että keskirivissä 3 irrallista penkkiä ja takana kaksi puolikasta 1,5 hengen penkkiä, jotka meni heittämällä takarivin 2 irralisen 1 hengen penkin tilalle. Kumpaakin puolikasta voi käyttää erikseen yhden istuttavana. Eli jossain mallissa saattaa mennä myös keskirivin 2 irrallisenpenkin tilalle.

    Takimmaisen penkin takana oleva tilahan riippu paljon siitä miten taaksen penkin(t) säätää. Tilaa siellä on juuri sen verran, että lastenvaunuja ei tartte taittaa kasaan. Vaunut mennee helposti aisa ylhäällä sisään jos penkit etuasennossa. Samoin renkaat mennee helposti kaikki penkit ylhäällä.

    Penkkien takana oleva tila penkit ylhäällä on aika tarkkaan pituudeltaan 15/205/70 renkaiden verran ja leveys tuplat siitä eli n. 65x130 cm.
     
  17. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hetkinen, siis sulla on kapteenin ja repsikan jakkarat joiden jälkeen tulee 3 erillistä tuolia ja niiden takana 2 kpl 1,5 hengen tuolia. Tuo mitä kävin katsomassa oli 2+2 erillistä ja takimmaisena 2 kpl 1,5 hengen jakkaraa. Pituussäätö oli vain etupenkeissä ja niissä keskirivin kahdessa erillisessä jakkarassa.

    Toi sun kaltainen versio olisikin erittäin hyvä järjestely! Normiajossa voisi kulkea 2+2 paikkaisena ja tarpeen vaatiessa lisätä keskiriviin kolmannen jakkaran ilman että tavaratila kärsii yhtään.
     
  18. transport01

    transport01 3rd gear

    Juuri noin ja pituussäätö on joka jakkarassaa, eli 7 toisistaan riippumantonta pituussäätömekanismia tuo lisää pelivaraa tilojen optimointiin matkustajien koon mukaan. :D

    Sen ylimääräisen jakkaran voi taittaa etupenkin selkänojaa vasten, niin kulkee mukana ja ei vie kohtuuttomasti tilaa.

    Minustakin todella hyvä järjestely. Esim 2+1+1 paikkaisena on yli 2m pitkä ja kohtuu leveä tavaratila ja neljälle tuolit. Muutenkin ko järjestely joustaa mainiosti tarpeen mukaan.
     
  19. zander

    zander 3rd gear

    Minkä kokoisia nakkeja olette käyttäneet 15" vanteilla? Tuossa mun kotterossa on 205/65R15 ja nyt kun uudet pitäisi ostaa, mietin josko vähän isommat olisi paremmat. Onko tuo alkuperäinen koko? Netistä löytämieni tietojen mukaan Venturessa näyttäisi olevan tehdasasennuksena 215/70R15.
     
  20. transport01

    transport01 3rd gear

    Juu mulla on ainakin otteessa nuo 205/65R15 ja alla 205/70R15. Sopii mun mielestä paremmin ko autoon ja on hieman halvemmatkin. 215/70R15 saattaa mennä jo niin korkeiksi, että mittarivirhe menee negatiiviseksi ja ainakin teoriassa katsastuksessa voidaan puuttua siihen.

    Uusilla 205/70R15 renkailla virhe on 1-2 km/h oikeaan eli sallittuun suuntaan. Kun mittari näyttää 100, niin todellinen nopeus 98-99. Keskinopeusnäyttö ja matkamittari näyttää liian vähän.
     

Kerro tästä muillekin!