Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mistäs vuosimallista eteenpäin ne on ton korjanneet? Metroautolla aikoinaan sanoivat, että kaikissa tuoduissa mittari viiraa 16 kilsaa tunnissa yläkanttiin satasen vauhdissa. :odroll: Omasta kun tuli aihetta ääneen manattua. Mistä lie johtunut? Jos ne jenkeissä vaihtaa sitten säännöllisesti 17" vanteet ja renkaat alle...
     
  2. transport01

    transport01 3rd gear

    2001 mallista kyse. Tuo halkaisijamuutos tekee tuonlaskurin mukann 3 km/h korjausta. 215 leveys vielä 2 km/h lisää. Mutta ei se alkuperäinenkään tosiaan mitään 15 ollut.
     
  3. hupis

    hupis 3rd gear

    Uusi Trans Sportin omistaja ilmoittautuu!!

    Tuolta löytyy ohjeet sähköliukuoven vikakoodien lukuun.
    Itse en ole vielä ehtinyt koittaa, mutta olisi tarkoitus noilla ohjeilla saada ovi toimimaan. Täällä aikaisemmat ohjeet ei ole auttaneet.

    Ovi kyllä toimii, kun kytkee itse moottorille virrat, mutta ilmeisesti ohjainkortissa kipu.

    Ilmoittelen jos saan toimimaan noilla ohjeilla.

    On muuten helvetin hyvä auto ajaa!!!!!!!

    Siis tuolta löytyy
    http://www.justanswer.com/chevy/12ab1-9 ... -door.html
     
  4. transport01

    transport01 3rd gear

    Välillä tuo unohtuu, mutta jos käy välillä jonkun vaikkapa toyota previan ratissa, niin tietää eron :D
     
  5. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  6. Scitso

    Scitso 1st gear

    Itellä 215/70/15 ja mittarivirhe <100km/h 0km/h ja 120km/h vauhdissa -2km/h eli todellinen 122km/h
    Suunnilleen samat talvirenkailla 215/65/16
     
  7. softail

    softail Gearhead

    Mites jos ja kun ootte vaihtanu tarvikesoittimen tuon alkuperäisen tilalle niin jääkö noi ratin säätönamikat toimimaan uudella soittimella, cd ois kiva kun loppuu noista c-kaseteista kuunneltavat biisit :lol:
     
  8. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    tuuninkia

    Tietääkö kukaan mistä saa Trans Sportiin kylkiputket, valoraudan ja takaspoilerin järkevästi. Josko vähän tuunais niin jaksais katella toisenkin 5 vuotta. Työkaverilla oli aikanaan demec-tuunattu erittäin hieno mutta missään ei ole edes kuvaa siitä.
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    sulla on aika tarkkaan samanklainen mittari, kuin mulla. Jos niosta mun lukemista laskee näyttämämuutoksen isommilla renkaliila, niin ollaan aika samoissa lukemissa.
     
  10. zander

    zander 3rd gear

    Vielä sen verran renkaista, että minkä merkkisiä kumeja on löytynyt koossa 215/70-15? Ei joka puljusta löydy edes tilaamalla. Tuommoiset on tullut vastaan:
    -Maxxis MA1 98s (valko sivu)
    -GT Radia Maxmiler Ex (pakettiauton rengas)
     
  11. mhahto

    mhahto 1st gear

    Nyt sit sekoaa 2-tonninen transu :(
    Keväällä tehtiin kansiremppa ja kesä meni kivasti, syksyn tullen vikavalo palaa ja nyt sitten vilkkuu. P0201 ja P0301 ykkösen suutin virtapiiri ja sytytyskatkoja ykkösessä.
    Tulpat vaihdettu, 1sen ja 4sen tulpanjohdot vaihdettu puolan päästä, suuttimien virtakuvaajat oskilloskoopilla tarkastettuna kaikissa sylintereissä samanlaiset.
    Viel tarttis mitata puolien ensiövirrat. Seuraavaksi varmaan tarttis tiputtaa taas kone alas :mad:
    Täristen käy... auto ja äijä. antakaas ajatuksia jatkon suhteen
     
  12. tojota?

    tojota? 1st gear

    BFgoodrich winter slalom
    Toimii 8)
    Pakun renkaat (C-merkinnällä) aivan liian kovat :soosoo:
     
  13. tojota?

    tojota? 1st gear

    Turha kai sitä vikaa on syttypuolelta hakea jos suoraan suuttimen virtapiiriä herjaa?
    Se ykkösen suutin vaihtoon.
    Miten ne suuttimet on oskilloskoopilla mitattu? ja miten se muka kertois jos siinä suuttimessa on vika?
    Onko suutinten vastukset mitattu? Onko suutinten virtaus tarkastettu?
    Tottahan sinne sytytyskatkosten vikakoodi tulee jos suutin ei aukea ollenkaan, tai aukeaa huonosti, tai on kokoajan auki, ja tottahan se 5 pytyllä käy jos se yks ei saa oikeeta määrää pensaa.
    Ja jos suutin vikaa niin tuskin liittyy millään tapaa siihen kansiremppaan.
     
  14. mhahto

    mhahto 1st gear

    Ohjainlaittenkamman takaa virtapihdillä, oskilloskoopin näytöstä voidaan lukea suuttimen aukioloaika ja sen ottama virta. Ja nämä olivat lähes yhtenevät kaikissa kuudessa sylinterissä

    jos suutinvirtapiiri on ehjä niin ohjainlaitteen maadoittaessa virta kulkee (suutin aukeaa), johtimen/suuttimen ollessa poikki/rikki virtaa ei kulje ja oikosulussa virta nousisi huomattavan korkeaksi

    Ei ole, koska virtamittauksella saan samalla sen tutkittua R=U/I

    Ei, koska ohjainlaite ei kykene diagnosoimaan virtausta, ainoastaan sähköisen toiminnan. Tämän kyllä voisi ihan mielenkiinon vuoksi tarkastaa

    Aivan näin, mutta miksi suutin koodi?
     
  15. tojota?

    tojota? 1st gear

    Ok.
    Meneepä mielenkiintoiseks.
    Kokeilisin silti vaihtaa sen suuttimen.
    Jos on mekaanista vikaa suuttimessa (vaikka eipä sekään selitä sitä suuttimen koodia).
    Ottaisin suutintukin suuttimineen irti ja suuttimet kohti pahvin palaa starttaus niin näkee minkälaisen kuvion suuttimet pahvin palaan piirtää.
    Syttylaitteet pimennettävä tähän testiin koska palovaara on olemassa.
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Aika nopeesti vaihtaa sen epäillyn suuttimen johonkin muuhun pyttyyn ja seuraa vaihtuuko vikakin.
    tossa 3,4 koneessa pitää suuttimet asentaa o-renkaat hyvin voideltuina ja huolella.ei riitä että pulttaa paketin paikoilleen.
     
  17. Scitso

    Scitso 1st gear

    Mulla pyörii alla vredestein merkkiset 215/65/15 renkaat
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kävin sitten Tampereella katsomassa yhtä yksilöä, ei ollut minun yksilöni :-? . Mutta kertokaas nyt nykyiset omistajat, onko tuo Trans Sportin neliveto hyvä vai huono? Eikös Astroissa ollut ihan oikea, jäykkä nelikko ja näissä ole sellainen viskon tapainen järjestelmä? Onko se kuinka vikaherkkä? Ensi viikolla on papereiden allekirjoitus pankissa ja sitten ei tarvitsisi muuta kuin löytää se "oma yksilö". Blocket on ollut kovassa käytössä ja hinku sinne olisi kova, kilometrejä / hintaa järjestään vähemmän. Vaikka veron arvioisi jonnekin 3-4 tuhannen tietämille, taitaisi silti kannattaa hakea täkäläiseen hintatasoon verrattuna.
     
  19. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Remonttia

    Pidin tänään sellaisen Chevrolet päivän :D

    Ekaksi huurtuneet ja sameat ajovalot ja vilkut käsittelyyn. Lamput irti ja pöydälle, mattoveitsellä lasit irti. Vanha liima oli rapissut monesta kohtaa ja vesi pääsi sisään huuruamaan. Hommasin Motonetistä sellaista Turtle vaxin lasinkiilloitusvahaa jolla putsasin ja kiillotin lasit tai siis muoviahan ne on. Ei siitä uudenverosta saanut mutta nyt näyttää hyvälle ja varmasti kelpaa mennä katsastamaan. Kävi mielessä sellainen että toimisiko kiilloituksen sijasta kirkaslakka jos kerrassaan vaan lakkaisi lasit. Samalla nostin nokalle 220 milliset pyöreät lisäpitkät, vihreillä laseilla kun on vihreä autokin ja kytkin piuhat mutta ei ainakaan vielä voi kehua, nuokin Motonetin hyllystä jotkin Boreman lamput. Ehkä se johtosarja oli sittenkin liian rimpulaa ja tuntuu että ei kovin kirkkaasti paista valo

    Helmapelteihin massan vaihto. Tuli vedeltyä vuosi sitten pienen paikkaushomman jälkeen vahingossa sellaista alustamassaa joka ei koskaan kuivu :cry: no siihen on sitten sotkettu housunlahkeet -muutaman- kerran ja liottelin paskasen massan liuotinpesuaineeseen ja pyyhin veks kaikki ja suojasin Tectylin kiveniskumassalla. Takaluukun laita kaipasi maalia myös ja sitähän se sai kunnes tölväisin märkään maaliin käsipyyhepaperilla ni joutu maalaa uudestaan.

    Onko porukoilla nämä Trans Sportit mädänneet pahasti? Huomasin että takalokasuojan sisäkaari oli ihan pehmeä ja vaatii heti paikkausta. Paksun massan alla tuntus olevan pelkkää ruostetta :eek: Paikkausta vatren pitää sisusta purkaa liukuovesta taaksepäin kokonaan.

    Saapa nähdä onko iso savotta. Tuskin vaan, iso savotta oli kuukauden kestänyt linja-auton alustarunkojen korjaus jonka tein kun meinasi tankit pudota tielle.

    Ajettavuusongelmaa meinaa olla myös. Syynä vuotava takarengas, väljä alapallo ja pieleen säädetyt pyöränkulmat. Puoltaa herkästi oikealle tai jää puoltamaan käännöksen jälkeen. Hiljaisessa vauhdissa käännellessä jossain jyrähtelee. Eräs mekaanikko väitti sen tulevan hammastangosta jonka laakeri olisi loppuunkulunut. Onko näitä joutunut vaihtamaan? Ohjaus tehostaa tasaisesti kumpaankin suuntaan mutta jyrähtelyä kuuluu.

    Napakin olisi menollaan kun letukka väittää että on liukasta vaikkei ole. Kuskin puolen etunapa antaa ylimääräisiä pulsseja liikkeellelähdössä mutta ei sitten vauhdissa enää juonittele. Napoja on mennyt ajan saatossa 4 kertaa ja nyt olis viides vaihdossa Autolla on ajettu nyt 380tkm 1998 mallia eikä koneelle ja laatikolle oo tehty mitään, lukuunottamatta imukannen tiivisteet kahdesti.

    Ihmeesti se vaan aina pelaa. Koskaan ei ole jättänyt tielle. Viime kesänä metsätietä ajettaessa joku keppi tarttui pohjaan ja nykäisi jonkin pistokkeen irti tankin liepeiltä ja siihen sammui. Laitettiin pistoke takaisin ja jatkettiin matkaa.
     
  20. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Hoksasin nyt vasta miksi lisäpitkät oli huonot... Niissä on 24 volttiset rekan polttimot.......
     

Kerro tästä muillekin!