Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Scitso

    Scitso 1st gear

    Re: Remonttia

    Yllättävän tehokkaasti mätänee, mut eipä oo omaa vissiin aikoinaan ruostesuojattu. Mulla 2002 185tkm ja molemmat helmat kertaalleen hitsattu ja takakaaret ens kesänä pitää ottaa käsittelyyn.

    Valo ongelmaan ite tilasin saksasta opel sintran valot, tulee ensviikolla. Ja kaveri tilas Rockautosta chevyn valot. Todnäk ensviikolla tiedetään täälläkin sit faktat onko nuo EU valot paremmat kuin DOT valot. Hintaahan jäi valot+vilkut 209e postikuluineen.
     
  2. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Takalokasuoja laastaroitu. Piti vaihtaa peltiä 8 senttiä leveä ja 40 senttiä pitkä pellinpala. Sisusta purettiin liukuoven siirtokoneiston kohdalta. Helppo homma kun sisäkautta pystyi hitsaamaan ja tilaa oli reilusti. Sisustat purettiin hallissa ja hitsaushetki tehtiin ulkona joten ei jäänyt edes haisemaan yhtään.

    Alapallon vaihtaminen sen sijaan oli kurja projekti. Sehän on niittaamalla tukivarressa joten niitit piti porata irti ja kallistuksenvakaajan pultti katkesi sitä avatessa ja sitä piti ettiä kissojen ja koirien kanssa kaupungista jossa pulttikaupat on lauantaina kiinni. Ikh hyllystä löytyi 12.9 pitkä pultti ja homma saatiin tehtyä.

    Nyt hyvä letukka. Ajetaan nyt sen verran että tuo napa "valmistuu" ja vaihdetaan se sitten.
     
  3. mhahto

    mhahto 1st gear

    RATKESI!!

    Vaihdettu tulpat ja yksi puola. Sytytyskatkojen takia ohjainlaite katkaisee polttoaineen syötön kyseiseltä sylinteriltä. Ja tämä aiheuttaa suutinvirtapiirin vikakoodin. Näin pähkäilin systeemin toimivan
    Toimii taas kuin unelma 8)
     
  4. Scitso

    Scitso 1st gear

    Chevyn valot

    Tänään saapu saksasta Opel sintran valot. Ja epäilys osui oikeaan nämä valot on 25Ref luvulla. Dot merkintää ei ole on siis pelkästään EU hyväksyntä numerot. Muutama kuva valotehon eroa vanhoihin.
    Hintaa postikuiluineen tuli 208.9€ toimitus neljässä päivässä kotiin.
    Näihin joutuu ottamaan vanhoista valoista korkeuden säädön, mutta muuten on plug&play.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. TP07422

    TP07422 3rd gear

    Ajotietokoneen kattonäyttö - korjattu

    Moi
    Jos jollain muullakin valuu jostain vettä ajotietokoneen kattonäyttöön ja pimentää sen, tässä suht edullinen ratkaisu:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0560302762

    Korjaavat näitä kai ihan ammatikseen. Maksoi 30 taalaa+lähetyskulut 10 USD, kesti noin 2 viikkoa ja pelaa taas kuin enkeli.

    _____________
    98' Trans Sport
     
  6. Juve

    Juve 1st gear

    Metroauton tuomio

    chevyn trans sport-98.
    soittivat juuri metroautosta...
    kannen tiiviste tietty mennyt, arvasin kyllä.
    vaan meinasin tippua persiilleni kun kuulin päivän hinnan kyseiselle
    vialle; 4500 euroa!!
    ei hell.. auttakee murtunutta miestä mäessä, ollaan perheen kanssa kovin kiintyneitä kyseiseen kulkineeseen.
    jtn olisin hyvin kiitollinen jos jostain löytyisi edullinen korjaamo tai jos joku joka osaa korjata tuollaisia vaikka silmät ummessa ja haluaa auttaa maksan siitä selvää rahaa.
    kiitoksia etukäteen.
     
  7. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Menikö kannentiiviste vai imukannen tiiviste. Jälkimmäinen yleensä.

    Kaverilla meni imukannentiivisteen seurauksena myös toinen kansi pilalle. Rock-autosta kansi ja Vaasassa korjaamolla kasaan, 2500 euroa. Imukannentiiviste hommana on päivä kahteen pekkaan. Hinnoittelun pitäs olla sen mukaista. Kyselehän sellaiselta joka on niitä paljon tehnyt. Tietty auttas kun tietäs missä päin valtakuntaa auto on.

    Tuossa omassa tuli tämä raudan yhtyminen happeen vähän laajemmaksi hommaksi. Tietääkö kukaan saako trans sporttiin valmiita peltiosia mistään, helmojen sisäpuolen kotelot... katsastusmies tökki etusormella metrin pitkästi molemmille puolille 10cm korkeaa reikää :eek:

    Ruoste on raudan tapa ilmoittaa omistajalleen ajan kulumisesta.
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Re: Metroauton tuomio

    Älä nyt ainakaan metroautossa teetä jos on vähänkään vaihtoehtoja. Niillä on sekä tuntihinnat, että ajat poskellaan.

    Aikaisemmin tästä ketjusta selvää mitä mulla maksoi "avaimet käteen" homma 2001 mallille, jossa on enempi saastevehkeitä ja n. 4 tuntia laajempi, kuin 98 homma. (korjaamon kommentti pidemmästä työajasta)

    Rempan hinta oli n. 2000€, mikä sisälsi molempien kansien koneistukset ja venttiilien hionnan.

    Alkuun meinasin tehdä itse, mutta kun ei ollut aikaa, eikä tiloja. Korjaamo on varsinais-suomessa. Tarkemmat tiedot voi laittaa yv:llä, jos maantieteellisesti natsaa tämä nurkka suomesta.
     
  9. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Pariviikkoa sitten "ostin" auton uudelleen korjaamolta. Kansitiivisteet ja imukannen ym. yläkerran remppa, kansien koneistus, uudet tulpat ja muuta pientä, 2490,-... Ja tää oli korjaajalle eka tällanen homma eli otti hieman enenmmän aikaa.
     
  10. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuon ja omien kokemusten perusteella voisi sanoa, että 2000-2700€ lähtee metroauton hinnasta pois, kun vie muualle.
     
  11. Juve

    Juve 1st gear

    noniin nyt saatiin juttuun jtn järkeä, tutun kautta löytyi kaveri
    joka on tehnyt näitä kulkineita ennenkin.
    hinnaksi arveli 1000-1500e.(sikäli jos kansi ei ole halki)
    melko kohtuu hintaista?
    joutuu vaan tovin odottaa kun kuulemma 5 autoa pihassa
    odottaa korjausta.
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Jos tuo on kuitilla tehty korjaamoehdoin (takuut ym), niin selittää kyllä tuon jonon pihassa :wink: Jos tulpat on vähänkään vanhemmat, niin ne kannattaa vaihtaa myös, samoin termari. Entä oliko hinnassa kannen koneistukset. Ne maksoi mulla reilun satasen yhteensä. Remppaa tehnyt sanoi, että ei tee rempaa ilman koneistusta, koska ei ole varaa ottaa sen takia takuuseen uudelleen työn alle. Tiedä sitten oliko kyseessä varmuuden maksimointi vai todellinen tarve, mutta annoin tekijälle näissä päätöksissä vapaat kädet.

    Minua näitä ja monia muita korjannut lohdutteli ennen remonttia, että ei näistä 3.4 koneista ole koskaan ollut kantta halki, vaikka niitä on olut työn alla kohtuu paljon. Esim voyagereissa ja monessa muussa kansi on usein halki. Mutta lopullisesti tuo selviää tietysti vasta kun kone on auki.

    Itse pitäisin kohtuu tärkeänä tuota "on tehnyt ennekin". Kokemus laskee työhön kuluvaa tuntimäärää ja myös virhemahdollisuuksia. Jos vaan on aikaa odotella, niin ei muuta kuin jonon jatkoksi.
     
  13. WTF

    WTF Gearhead

    Mullakin menossa Tran Sportin syyshuolto

    [​IMG]
     
  14. Lutra

    Lutra 1st gear

    mikä noissa hajoaa ja miksi?
    Vääränlainen kannentiiviste alunperin vai puhdas suunnitteluvirhe?
    uusiutuva oire?

    Ostin just trans sportin johon kansirempat tehty....
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    imu ja kansipahvit "pehmenevät"imupahvissa kumiset tiiviste osat irtoaa itse pahvista.näin meillä.usassa kuulemma suunnittelevat joukkokannetta dex-cool aineesta.laitoin felpro sarjan ja vihreät tavalliset nesteet,hyvin on pelannut.
     
  16. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Kyllä se imukannentiivisteen rikkoutuminen on ihan uusiutuva vika. Meillä laitettu 240 ja 360tkm kohdilla. Nyt 380tkm. Pidempään se kestää mitä kuskin pyörännapa mikä pitäis alkaa viidennen kerran vaihtaa.
     
  17. transport01

    transport01 3rd gear

    Oliko se uudelleen hajonnut tiiviste sitä metalliholkitettua mallia vai vain pelkkä muovi / kumilätkä. Ainakin mulla uusi tiiviste oli sellainen, jossa oli metallivahvisteet pultinreikien ympärillä. Noita pyörännapoja mulla on mennyt yksi, jossa laakeri alkoi pitämään ääntä. Siinäkin ABS osuus oli ehjä. Autolla olen ajanut itse 120 tkm. Mittarissa kohta 290 tkm
     
  18. ludwig

    ludwig 3rd gear

    ja mulla felpro-tiiviste on kokonaan metallilätkä, jossa on leveät jurmutetut kumialueet reikien ympärillä.
    tiivisteitä on montaa sorttia, kannattaa olla tarkkana että tilaa kunnon vermeet.

    L
     
  19. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Vaikuttas että peräpäästä kuuluu kompuran metelöintiä käytännössä jatkuvalla syötöllä, olisiko tässä nyt se kuuluisa kompura hajoamassa taikka sitten ilmasäkit menneet rikki ?

    Täältä varmaan löytyy tietoa mitä kompura tai nuo ilmapussukat maksaa, jos joutuu laittamaan ?
    Oletan että ilmapussit uusimalla iskarit menee samalla uusiksi.
     
  20. Scitso

    Scitso 1st gear

    Kompuran hintaa en tiedä, mutta Gabrielin iskarit letkusarjoilla maksoi 240e. jenkeistä tilaamalla saa varmaan halvemmalla.
     

Kerro tästä muillekin!