Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. tojota?

    tojota? 1st gear

    Kannattaa letkutkin tarkistaa ettei oo joku irronnut tai katkennut.
    Itelle meinasin tilata rokkiautosta ilmapussi iskarit, tavalliset ei oo vaihtoehto :soosoo:
    Ja juu ne ilmapussit on iskareitten yhteydessä, iskari pussin sisällä
    https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,7556

    Ja niistä tiivisteistä ja dexcoolista, ohan ååppeleissakin dexcoolit eikä niistä kanspahvit sun muut niin helposti petä, tosin vuotaavat kyllä ulospäin vähän joka puolelta :poff:
    Ite epäilisin enempi rakenne ongelmaa.
    Meillä 280tkm ajettuun kanspahvit ainakin 2 kertaa, viimen sen takia ku syylärin korkki oli hajonnut ja teki liikaa painetta.
    Mutta pyörännapoja ei muutaku yks, sekin absianturi vian takia.
     
  2. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Omasta vm -98 tulee öljyt ulos aivan solkenaan. Paikka jossain startin vaiheilla. Suodatin jalkoineen kuitenkin kuiva. En pystynyt yksin paikallistamaan. Onko yleistäkin TP:ssä?
     
  3. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Minkä aikaa tuon kompuran pitäis jauhaa käynnistettäessä, tässä tapauksessa saattaa helposti jauhaa vaikka 10min pötköön ja äänikin suhteellisen kova.

    Moottorin ja airbagin vikavalot syttyi myös jokin aika sitten.

    Niin ja sitten olisi vielä sellaiset jutut että bensamittari ja lämpömittari ovat molemmat pois pelistä. Bensamittari näyttää että tankki olisi koko ajan täynnä ja lämpömittari taas ei nouse ollenkaan. Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa ja onko vika itse mittaristossa vaiko jossain antureissa ?

    Tuossapa noita vikoja taas vaihteeks.
     
  4. yhjamy

    yhjamy 1st gear

    Vaihdoin juuri itse taakse ilmaiskarit. Tilasin Rokkiautosta nuo "MONROE Part # MA824". Vanhatkin oli muuten ehjät, mutta kuoret ruostuneet rikki ja ilmapussi pullotti ruostereijistä (kumma juttu kun auto muuten täysin ruosteeton). Olisin odottanut että uudet olisivat olleet vaimennuksen osalta tiukemmat. Perä tekee hidastustöyssyn jälkeen yhden ylimääräisen heijauksen. Luulin että vanhat iskarit oli jo sen verran väsähtäneet että johtuu siitä, mutta uudet on lähes samanlaiset. Iskarin alakiinnityksen pusla oli myös liian pieni, joten jouduin sitä hieman muuttamaan. Myös ulosjousto on uusilla iskareilla pitempi mutta jarruletkuissa ym. näytti olevan sen verran varaa.

    Epäilisin sinulla olevan ilmavuodon jossain. Mulla kompura käy vain alle puoli minuuttia kerralla. Kokeile vaikka täyttää rengasta sillä kompuralla niin paljastuu toimiiko se.
     
  5. yhjamy

    yhjamy 1st gear

    Onko kukaan miettinyt tai laittanut lisäiskunvaimennusta tälläiseen. Tälläisessä on ihan mukavan pehmoinen jousitus mutta takajousitus vaatisi mielestäni hieman lisää vaimennusta.
     
  6. Scitso

    Scitso 1st gear

    Itelläni ainakin on riittävän jämäkkä myös lastattuna nuil gabrielin uusil iskareilla. Oon kyl kattellu reissun päällä muita TP.tä ku jää perä heijaamaan töyssyissä, itselläni kun tasaantuu samantien.
     
  7. yhjamy

    yhjamy 1st gear

    Hyvä tietää. Ei millään viitsisi uusia iskareita vaihtaa. Eipä tämä ole ensimmäinen kerta kun Monroen iskareihin joudun pettymään.
    Onko nuo Gabrielit korkeussäädollä? En löynnyt niitä Rockauton kataloogista.
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Riippu kauanko auto on seissyt. Lyhyen seisokin jälkeen kompura ei kay lainakaan. Pidemmän seisokin jälkeen ehkä 15 s, täyteen lastattunakin alle 30 s
     
  9. Scitso

    Scitso 1st gear

    Ostin paikallisesta liikkeestä, tais olla USpartsin kautta tullu. On korkeussäätöiset mutta vaatii oman letkusarjan eli on vähän askartelua. Maksoi 240e pakettina. Tuotekoodit GAB49370 ja GAB141248
     
  10. WTF

    WTF Gearhead


    Läppärungon alla "jakajan" paikka, tarkista vuotaako sieltä.
     
  11. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Kaveri kävi sportillaan pyörähtämässä pihalla ja seiso muutaman minuutin jonka jälkeen käyntiin ja kompura pauhas useita minuutteja kunnes sammutti auton.

    Kuuluuko tuo kompura pitää muuten sellasta aika kovaa metakkaa, resonoivaa sellasta.
    Meinaan vaan että olisiko kompurakin jo entinen.
    Jostain takarenkaan kohdalta se porina kuuluu, lienee jossain lähellä se kompura ?
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei. Tasainen kohtuu hiljainen surina sieltä kuuluu hetken. Arviolta n. 50% auton vieressä seisovista huomaa äänen.

    Kompura on vasemmassa takakulmassa.

    Resonoiva metakka voi mielestäni viitata vain kahteen asiaan:
    kompuran kiinnikkeet rikki, tai kompura rikki. Jälkimmäistäkään en ihmettelisi, jos kompura on jauhanut esim ilmavuodon takia yhtäsoittoa ties kuinka kauan. Tietysti ilmavuoto sopivassa paikassa voi nostaa äännitasoa myös, mutta ei kai sekään resonoivaa ääntä saa aikaiseksi.

    Eikös tuon kompuran toiminan voi testata ottamlla ilmanulosotosta ilmaa ja katsoo tuleeko sitä ja millaisella paineella. Täyttyykö esim rengas sellaista tahtia, että tapahtuman näkee painemittarista. Muistaakseni muutama minuutti menee ko auton renkaalla tyhjästä täyteen.

    Jos se kompura noin paljon jauhaa ja on vielä ehjä, niin sulake tai piuhat irti siihen saakka, että vuodot korjattu.
     
  13. WTF

    WTF Gearhead


    Mulla teki noin, kun oli takajousi poikki :lol:

    Ei muuten ajossa huomannut olleenkaan :eek:
     
  14. H.A.P.

    H.A.P. 1st gear

    Mulla meni ja kompura. Piti korvia vihlovaa metakkaa ja kävi minuutti tolkulla. Se oli niin ruostees että just hätää kopmpuraks tunnisti. Ja sit oli viel takaa jousi poikki.
    Remppa makso paikallisella korjaamolla reilu 900e. uudet iskarit ja kompura purkuosana. Lisäks tohon summaan mahtu öljyt ja suodattimet ym. normi huoltoon kuuluva.
     
  15. Ventureman

    Ventureman 3rd gear

    Tervehdys kaikille!

    Uusi TS käyttäjä ilmoittautuu. No ei ihan uusi mut kesästä lähtien perheessä kulkine (awd 2005) ollut. Ja ei ole kyllä moitteen sijaa löytynyt, tilaa riittää ja matkanteko on mukavaa, 6000km ajeltu. Myös kulmapyörittely on ok, marketeissa ja muissa voi hakeutua sinne vähän väljemmille vesille sivummalle :) Bensaa tietysti kuluu vähän enemmän kun jollain ekoautolla mutta sitähän saa asemalta :)

    Yksi ainoa autosta riippumaton ongelma on. Ei ole virallista huoltokirjaa kun edellinen omistaja sen on kadottanut. Huoltomerkinnät kuitenkin nyt löytyvät väärän merkin huoltovihosta, jonka myyjäliike/Metro sai toimitettua pitkällisen sekoilun jälkeen. Maahantuojan mukaan ei ole mahdollista saada enää suomihuoltokirjaa saatikka edes jenkkilästä.... Mitäs jos vaikka kyseinen opus varastetaan?? Olisinkin täällä kysellyt, että löytyisikö täältä joku ystävällinen sielu joka pystyisi kopioimaan omasta vastaavasta vaunustaan huoltokirjan huolto-ohjelmat yms tarpeelliset tiedot. Tietenkin korvausta vastaan. Olisi tarkoitus alkaa tekemään huollot itse ja omistajan käsikirjasta ei paljon lohtua ole. Enkä netin syövereistäkään paljon osviittaa löytänyt huoltoväleihin/kohteisiin. Merkkipajalta vois tietenkin saada jonkun huoltolomakkeen, mutta kirjassa tiedot olisi tarkemmat...

    Pystyisikö joku jeesaamaan, olisin kovasti kiitollinen!

    Ps. Tuli kahlattua koko ketju läpi, erittäin asiallista tietoa ja keskustelua täällä
     
  16. transport01

    transport01 3rd gear

    Mulla on 2001 malli ilman nelivetoa, eli ei ihan vastaava. Tuossa pitäisi olla huoltokirja talllella. Katotaan jos löydän sen ja ehdin kopsaamaan. Mulla on sen verran kiireitä, että asiat priorisoituu välillä automaattisesti päässä ja muistaminen ja ehtiminen on välillä heikkoa.

    Missäs päin muuten asustelet? Itse olen Turun lähistöllä. Yksi vaihtoehto on, että otat digikameran mukaan, tuut käymään ja kopsaat itse haluamasi osuudet. Saat mun puolesta räpsiä kopioita myös haynesin korjauskäsikirjasta ja tehtaan korjausmanuaalistakin (2 kirjaa vuoden 2001 malliin yhteensä n. 3000 sivua).

    Merkkipajalta pitäisi saada myös tehtaan tarkat huolto-ohjeet heidän omakustannushintaan (=tulostukseen kulunut työaika + materiaalit). Laki velvoitaa heitä siihen. :wink:
     
  17. mhahto

    mhahto 1st gear

    kelpaisko jenkkikielinen omistajan käsikirja, siinä on huoltoasiaakin
    atozautocar.com/download/12/

    omani on takaveto ja 2000 ja ulkona on kylmä ei voi hakea...

    edit: eipä näytä url-komento toimivan, nappaa copypastella
     
  18. Ventureman

    Ventureman 3rd gear

    Hienoa jos voisit ja jaksaisit jeesata! Ja tottakai laitan vaivanpalkkaa. Toi ei varmaan nelivetoa lukuunottamatta poikkea 2005 mallista? Asustelen Espoossa joten pikku piipahdus ei helposti onnistu :) Ja Metroon ei ihan heti jaksaisi mennä tietoa tinkimään, kokemuksesta tiedän suhtautumisen jo etukäteen... Riippuu tietenkin kaverista kenen kanssa asioi.

    Kiitos erittäin hyödyllisestä linkistä! Erooakohan suomi-huolto-ohjelma paljonkin tuosta mailiohjelmasta? Tosin olihan tuossa kilsatkin mukana.

    Ei sikäli, varmaankaan kovin suuria huolto-operaatioita ei vielä tarvita kun on todella vähän kurvailtu vaunu. Mutta yleensä on tullut autot pidettyä kuosissa niin ei viitsisi tehdä poikkeusta vaan sen takia että edellinen omistaja on sössinyt.

    Joku kyseli aikaisemmin tässä ketjussa kylkiputkien jne perään. Olisiko kellään tollaisista parempaa tietoa?
     
  19. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Minä kyselin eikä ole mitään kuulunut. Kylkiputket taidan hitsata rosterista ihan itse
     
  20. Ventureman

    Ventureman 3rd gear

    Tee samantien 2 settiä, tilausta olisi jos kiinnostaa ;)
     

Kerro tästä muillekin!