Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Pattis

    Pattis 2nd gear

    joo haastava tosiaan, annoin haasten olla ja laitoin letkulämmittimen vuosi sitten ja toimii hyvin eikä sekota tietokonetta!
    ai nii ja vuosimalli on -98...
     
  2. Pattis

    Pattis 2nd gear

    Re: TS

    vuos sitten omakin -98 tuli hankittua ja ikkunat menee alas muttei nouse, tilasin käytetyn mutta sama homma :mad: ei kellään sattuis oleen vinkkiä mikä vikana ellei sitten se "uusi" osakin ole sökönä :oops:
    ja kuinka ollakaan ilmastointi on ruvennu vuotaan jostain!
    ite laitoin orkkis cd.n paikalle normaali cd.n... south west tradelta ainakin sai sovitin kappaleen kojelautaan ja johtosarjaan!
     
  3. Jakerz

    Jakerz 1st gear

    Re: TS

    mä tilasi rokautosta semmosen halvimman mahollisen kiinalaiskopion kuskinpuolen ikkunanostinkytkimen tilalle ja jo alko pelaamaan. napit tosin ei liiku nin jouhevasti eteen/taakse vaan jäävät pohjaan. mutta ikkunat liikkuu eikä toistaseksi ole jäänet ainakaan ala-asentoon.

    Onko kellään vinkkiä miten pirussa saan ton takaluukun auki ilman mieletöntä väkivaltaa?


     
  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mä olen yhteen 98 transuun laittanut lohkolämmittimen ja oli todella haastava saada se tiukasti lyötyä reikään.Jouduin vääntelemään terästangosta,p..700mm tuurnan,millä sain lopulta napattua lämmitintä..
    Omaan transuuni asensin sen letkulämmittimen,mikä oli alle puolentunninhomma!Samalla vetäsin haaroitussarjan ,aapparin jalkatilan nurkassa valmisreikä kumitulpalla.Lämmitys toimi ihan riittävän hyvin mielestäni.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä teetin itelle ton lohkiksen laiton, kun kävin ensteks kurkkaamassa ettei ole ihan pikkujuttu. Ammattilaisilta ja pajalla siihen meni noin 4 tuntia
     
  6. 63impala

    63impala 1st gear

    Re: TS

    Airbägin valon saa sammumaan putsaamalla etuistuinten alla olevat sivubägin liittimet. Toimi ainakin mulla. Voi se tosin olla kellojousessakin vika.

    -Markku-
     
  7. Petz

    Petz 1st gear

    tere.
    mulla olis erikoinen vika "kai"...
    chevyn vaihteet eivät mene kunnolla päälle, vaihtaa pitkän kihdytyksen jälkeen toisen vaihteen, tai tasakaasulla vekslaa edestakas ja nykii, nopeusmittari ei nouse kuin vähän.......jostain kuluu kohinaa laahausta kun on veto päällä eli annan kaasua, ääni kuuluu kuulemma hyvin ulos.
    voisiko olla vikaa voimansiirronasennelman tunnistimessa? onko kellään vastaavaa sattunut?
    jotenkin vaikuttais sähköseltä vialta :odroll:
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Luulisin tuon via olevan alipainekellossa/tunnistimessa laatikon sisällä.Viisaammat tietää tästä paremmin,Mulla oli samalaista vaivaa omassa.Sllointällöin ilmeni,meni ohitse yllättäen....Laatikko oli kai 60L malli??Vaatii tosin laatikon irroittamisen.
     
  9. Timpsa

    Timpsa 1st gear

    Todennäköisesti solenoidit. itsellä vahän samantyyppistä vikaa. täällä jossain on toinen keskustelu samaisesta aiheesta siitä voisi olla apua.


    Itselläni Autosta (vm. 02 nelikko) hävisi välillä virrat ja ensimmäisen kerran se tapahtui joskus kesällä. nyt sitten oli tarkoitus lähteä vähän pitemmälle reissuun ja selvitettiin että mistä johtuu.

    Vastaus oli laturin säätimessä joten latas vähän miten sattuu. (lataus kuitenkin tarkastettiin 3 kertaa ennen kuin vika löytyi ja aina näytti lataavan hyvin eli lataus heitteli ja aina mittauksen yhteydessä latasi normaalisti).
    Katselin siinä sitte paljonko säädin maksaa ja jenkeissä näkyi olevan $24,95 kyselin sitten mitä maksaa täällä ja yllätyksekseni kuulin että suomesta ei saa ilman että ostaa laturin ja ainoa sopiva laturi löytyy metroautosta hintaan 700€. Koko euroopasta ei löydy kuin Hollannin ja puolan ebay:tä. (osa on saksassa) eli jos jollakin samaa vikaa niin älkää ihmeessä uskoko metroauton huoltoa vaan selvittäkää osan nimi ja numero ja yrittäkää ainakin googlettaa jos se löytyy jostain. ja jos jollain on tätä samaa vikaa niin laturin säädin on "valeo 2542499" saa kotiin toimitettuna ebayn kautta hintaan 79€ (joka sekin on sika hinta jenkkeihin verrattuna mutta ainakaan itse en saanut jenkeistä sähköpostilla ketään kiinni ja osalla on kiire)


    Ps. jos joku tilaamassa Noita laatikon solenoideja Jenkeistä (tai jotain muita osia) niin laittakaa viestiä tänne niin halukkaat voisi yhdistää tilaukset. tulisi rahdit ainakin halvemmaksi.

    Esim. noi laatikon solenoidit tuntuu olevan vaihto kunnossa vähän kaikilla itseni mukaan lukien. Jos oikein oon ymmärtänyt niin mulla laatikko mallia 4T65L.. tosin se pitää vielä tarkistaa
     
  10. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Mitä kustantaa etupyörän laakeri kyseiseen peliin ? Ilmeisesti pelkkää laakeria ei pysty vaihtamaan.
     
  11. WTF

    WTF Gearhead

    150€ +/- jotain...
     
  12. FinJudeH

    FinJudeH 1st gear

    2001 vuotista olen katsellut ja ihmetellyt tota SC?-merkintää...

    Mitähän eroa on autoissa?

    Yleisimmät taitais olla 1SC ja 1SE?

    Löytyy ainakin 2001 vuotisista
    Trans Sport 3.4i V6 A
    1SA
    1SB
    1SC
    1SD
    1SE
     
  13. -late-

    -late- Gearhead

    Chevy Trans Sport

    1SC, 1SE jne...

    käsittääkseni tarkottavat istuinjärjestelyä 2+3+2, 2+2+3 tai jotain sinnepäin ainaski... ihtellä oli 2+3+2 ja se oli käytännössä hyvä 4-5 hlölle, kontissa oli vielä reilusti tilaa kun taemmat 2 pankkiä oli taitettu tai jätetty varastoon reissun ajaksi...
     
  14. Petz

    Petz 1st gear

    tais selvitä laatikko ongelmat kai!
    nopeus tunnistin ei tiennyt mitään, okei tilattiin sellainen 60€ metro-autosta. osaa vaihdettaessa huomattiin jakolaatikossa(etuperä) metallin jauhoa,,,,,soiteltiin ja uusi maksaa 4250€ + työ ja voi olla vielä että itse vaihdelaatikko on vioittunut myös, aika suolaiset hinnat
     
  15. Timpsa

    Timpsa 1st gear

    265€ itselläni menossa vaihtoon. jos joku tietää mistä halvemmalla niin saa ilmoitella
     
  16. mejole

    mejole 3rd gear

    www.rockauto.com

    halvimmillaan laakeri lähetyskuluineen Suomeen $139.63

    Muista että TransSport = Venture
     
  17. Moonshade

    Moonshade 1st gear

    Pyydän heti alkuun anteeksi naiseuttani. En stereotypisesti ymmärrä oikein mitään näistä auto asioista joten jos puhun outoja tai omiani niin SAA oikoa ja kysyä tarkennusta! :oops:
    Meillä on tälläinen vm-98 peli. Ostettiin reilu vuosi sitten ja oltiin TODELLA tyytyväisiä pitkään. Vähän sähköinen sivuovi välillä kettuili, mutta kaikenkaikkiaan oikein mainio peli. Sitten tiputtiinkin ja korkealta.. Lämmöt nousi ja jäätiin tienpenkalle koko perhe. Auto lähtee kyllä käyntiin ja kulkee, mutta lämmöt nousee melko pian. Ei siis olla ajettu kuin kotiin sieltä tienpientareelta sekä korjaamolle ja takaisin eli "pakolliset". Eka korjaamo ei osannut tehdä sille mitään joten vietiin metro-autoon. Diagnoosi oli jokin vesipumppua/sen ketjua pyörittävän hihnan loppuun kuluminen ettei ole aina sitten päässyt vesi kiertämään jonka takia sitten keitti. Tämä sitten vaihdettiin eli se syy, mutta ei itse siitä aiheutunutta vikaa. Kansista on ainakin tiivisteet menneet ja auto ei lämpene ollekaan eli olisiko lämppäri/termostaatti mennyt myös? Korjaus maksaisi kuulemma vähintään 5000-6000e ja ei kyllä tällä perheellä ole moiseen varaa kun ottaa huomioon auton arvonkin. :(
    Tässä se metrosta saatu diagnoosi + katsastustarkastuksen tulos, että mitä tarttisi, että auton saisi katsastuskuntoon:

    Chevrolet Trans Sport havaitut viat:
    -moottorin apulaitteiden hihnankiristin rikki, moottoria ei kannata käyttää ennen kuin kiristimen uusii. Kustannusarvio n. 340 eur (ennen uusimista ei kannentiivistevauriota voi tutkia)

    -pakoputkiston etuputken/takaputken liitos ruostunut, uusittava etuosa+takaosa, kustannus n. 3250 eur,sis. katalysaattorin (no tän tietty saa tarvikkeena halvemmalla)

    -helmapellit ruostuneet, pehmeät

    -vas. ajovaloumpio himmeä, uusittava , kustannus n. 480 eur

    -oikea etupyörän laakeri väljä, napa uusittava, kustannus n. 660 eur

    -oik.etualatukivarren etuhela rikki, uusittava, kustannus n. 220 eur

    -takaiskunvaimentimet vuotaa + vas. hela rikki, kustannusarvio n. 440 eur

    -lisäksi mahdollinen kannentiivistevaurio, kustannus n. 4000 eur


    Olisiko suositella jotain edullisempaa korjauspaikkaa tai kaipaisiko joku projektiautoa? :) Mikkelissä meillä olisi vissiin tekijöitä, mutta noin painavan auton hinaaminen sinne ei kyllä taloudellisesti kannattavaa. Kaikki neuvot ja kommentit oikein tervetulleita! Harmittaa ihan sikana kun ollaan oltu niin tyytyväisiä tuohon autoon ja nyt makaa surkeena autokatoksessa seisonnassa. :-?
     
  18. Stance

    Stance Gearhead

    En ole Transun asiantuntija, mutta nuo Metron hinnat on kyllä sellaisia että ne ei kyllä ole tästä maailmasta. Viesti on kai että älä nyt ainakaan tänne sitä tuo, me vaan myydään näitä. Pakoputkisto järjestynee kymmenesosalla tuosta hinnasta, ei se nyt 24k kultaa ole kuitenkaan. :)

    Kannen tiivisteen varmasti joku vaihtaa huomattavasti edullisemmalla korvauksella. Nuo muut korjattavaa -listan kohdat lienevät sinne päin hinnaltaan osineen.

    Helmojen korjaus riippuu paljon kuinka paljon mätää löytyy, eli paljonko loppu peleissä pitää uutta peltiä sovittaa.

    Jos nuo kaikki korjauttaa niin kyllähän siinä tonni ja toinenkin humahtaa. Harmin paikka kun perheen kuljetin on telakalla, toivottavasti joku täällä kiinnostuisi auttamaan rahaa vastaan.
     
  19. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No ei tuosta metroauton hinnoittelusta kannata huolestua.Tosta summasta saa kyllä puolet suoraan vähentää pois, kun vaihtaa korjaamoa.
    Mulla oli transu ja tilasin siihen rockautosta varaosia,mm.ilmaiskarit taakse,ja ei maksaneet kuin neljäsosan metron hinnoista.

    Tossa nyt ekana kannattaa laittaa se kiristin sinne hihnalle ja alkaa senjälkeen tutkia tarkemmin.
    Voihan olla että pelkillä kansipahvien vaihdolla pääsee tosta kalliimmasta.
    Mutta kuten ennenkin,kaikkeen saa varautua :eek:
     
  20. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei tuollasen siirrot nyt mitään ihan järjettömiä maksa, ainakaan noihin Metroauton hintoihin verrattuna.

    Missäpäin auto nyt majailee? Jos kerrot mistäpäin haluat korjaamoa, niin joku osaa ehkä suositellla alueelta jotain. Itse olen aika heikko suosittelemaan, kun teen yleensä kaikki itse.

    Auto on kokonaisuutena aika perustekniikkaa, samoin nuo viat aika simppeleitä, tosin kannentiivisteen vaihto on aika työläs. Eiköhän nuo hoidu kaikki kuntoon jossain pätevällä yleiskorjaamolla. Esim Isakrit vaihdoin pihalla tarvikeiskareihin hinta oli alle puolet Metroauton hinnasta ja aikaa meni alle 1/2 tuntia koko operaatioon. Ajovaloumpion vaihto on todella helppo juttu, ottaa ehkä 10 min.

    Tuonikäiseen voi harkita jo käytettjä osiakin. Ainakin auto Lehtisellä http://www.auto-lehtinen.fi/ on noita useita purettu. Kävin hakemassa sieltä kerran pikkuosia, niin pihalla oli 4 raatoa, kolaroituja ja yksi palanut. Hyvällä tuurilla sieltä voi löytyä osia.

    Osia voit kysellä myös esim US-partsista, heillä on aika hyvin ihan varastossa. Muitakin osia myyviä paikkoja on, googlettamlla löytyy. Jos tuntuu, että korjaamolla menee sormi suuhun osien suhteen, niin kerro mistä niitä saa. Motenetin ja Bilteman voit unohtaa. Niistä ei saa käytännössä mitään ko. autoon.

    Kokonaisuutena varmaan paras jos löydät lähistöltä Jenkkejä tuntevan korjaamon, joka osaa hankkia osat jostain muualta kuin Metroautosta.

    Arvaus on, että saat jakaa nuo Metroauton hinnat ainakin kahdella, vaikka osat hankkisit suomestakin ja uutena.

    Toki tuon tason listan korjaamiseen rahaa palaa, mutta ei sentään lähellekkään sitä mitä noista metroauton hinnoista pahimman mukaan laskettuna tulee.
     

Kerro tästä muillekin!