Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Onko kukaan elvyttänyt keskuslukitusta. Kauko-ohjaimet on särkyneet ja joutunut hukkaan. Miten tuollainen systeemi saadaan eloon? Uutta yleismallista tilalle?
     
  2. JL1

    JL1 1st gear

    Moi.

    Hommasin tuollaisen -04 mallin, 166tkm ajetun TS:n. Hieno peli kaiken puolin, mutta neliveto on poissa pelistä. Oli jo ostaessa ja tästä myyjäkin mainitsi.

    Ei pala "AWD disabled"-valo eikä liioin ABS valokaan. Voima vaan ei välity taka-akselille. Myyjäliike epäili takaperän kitkalevyjen olevan loppuun kuluneet. Voiko olla noilla kilometreillä? Mitään ääniä tai muuta ajoa haittaavaa ei perässä esiinny.

    Onko kellään kokemuksia vastaavasta viasta?
     
  3. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Moi.

    Itsellä ei peräpää lähteny kanssa kunnolla mukaan alkuunsa. Vaihdatin öljyt sinne ja sieltä muutama desi oli karannutkin. Öljyn vaihdon jälkeen lähti taas mukavasti veteleen kaikilla neljällä.
     
  4. tembe69

    tembe69 1st gear

    Löytyykö trans sporttiin -98 jostain Lahden seudulta testeriä jolla voi lukea abs-jarrujen vikakoodit? Metroautossa hinta suolaiset 70 euroa ja matkaa 100km.
     
  5. PAPH

    PAPH Gearhead

    Ensiapuna kannattaa katsoa ihan yleismittarilla.

    Boksilta kuskin jalkatilasta keskimmäinen liitin irti. yleismittarilla mittaamaan vastus antureiden piuhoista, muistaakseni A2-B1, A3-B2, A4-B3 ja A5-B4. Kytkentäkaaviosta kannattaa tarkastaa. Mittari pitäisi näyttää n. 1.3 kOhm.

    Jos jossain näyttää katkosta niin hyppyjohto ko. piuhojen väliin ja pyöränpäästä liittimestä mittaamaan yhdistääkö. Jos ei niin piuha on poikki. Jos yhdistää tästä ja samasta liittimestä näyttää anturin suuntaan sen 1.3 kOhm niin liittimessä vika.
     
  6. tembe69

    tembe69 1st gear


    No niin nyt on anturit mitattu yleismittarilla ja oskiloskoopilla ja vaikuttaisi anturit olevan aivan ehjät. Liittimet putsattu ja johdot tarkistettu ei vikaa. Abs valot syttyy samantien käynnistyksen jälkeen kun koskee jarrupolkimeen ja kuuluu ihme kolahdus samalla. Ei tunnu huoltoliikkeissäkään kukaan tietävän mistä vika johtuu. :mad:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    No kuulostaa jarruvalokytkinvialta, tai jos tarkistais ne vikakoodit, ilman niitä ei kukaan näe kristallipallostaan, mikä niitä ABS:ia riivaa... Eikä ne huoltoliikkeet välttämättä halua sulle kertoa, vaikka tietäiskin, kun silloin niiden rahat jää sulle... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Kyllä käytännössä viallinen etupyörän napa oireilee juuri noin. Kokemusta 7 navan vaihdosta 1998 Trans Sportiin. Jostain syystä enemmän menee kuskin puolelta napoja. Loskakelillä ajaessa saattaa syttyä valo vaikka kaikki on ehjää. Menee vettä liittimeen eikä siksi pelaa.
     
  9. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Loskakelit alko ja täälläkin heräs ABS valo ja nelikon merkit. Aina, kun pakin laittaa päälle tippuu absit ja neliveto pois päältä. Toivoo, että tulee pakkaset pian, kun pitäs leimalle mennä tässä joku päivä.
     
  10. Scitso

    Scitso 1st gear

    En tiiä ootko saanu luettua, mut mä pääsen gm vehkeisiin käsiks kaikkiin vikakoodeihin ilmottele jos tarvetta kuusankoskella majailen.

    ITellä nyt vika oikealla puolella, näytti mittarilla eka 700ohm luokkaa mitä sen pitääkin, eikä meinannu vikaa löytyä mut sit sain vian päälle ja anturi näytti 7kohm joka on jo liikaa. Tilasin uuden navan pitäs viikonloppuna vaihtaa. onko muuten kokemusta kellään dormanf merkkisistä navoista?

    Vasemmalla puolella viimevuonna löyty murtunut johdin joka oireili kosteilla keleillä ensialkuun. Johdon eriste oli murtunut ja sitten murtui pikkuhiljaa koko johto poikki. 5cm uutta piuhaa välin ja pelittää.
     
  11. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Onko nuo navat minkälaiset vaihtaa?

    Pitäisi tuohon omaan kikottimeen vaihtaa varmaan etunavat. Ei ainakaan maksa liikoja rockautolla.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Tembe69 kävi Espoossa ja luettiin koodit ja korjas vian ja soitti myöhemmin, että nyt on satunnaisesti jotain vikaa, mutta kävi kait konttorilla ja ilmeisesti sai leiman, kun ei oo kuulunut mitään (tosin lauantaina oli joku yrittäny tavoittaa, mutta olin metsätöissä ja en kuullut puhelimen sointia...)...
     
  13. tembe69

    tembe69 1st gear

    Perjantaina tosiaan kävin leimaa ruinaamassa ja oisin sen saannutkin abs valojen mystisen sammumisen ansiosta, mutta kun katsastusmies painoi käsijarrun pohjaan kuului paukauhdus ja lähti vaijeri paikaltaan. Maanantaina korjatun känkän kanssa uudestaan ja läpi meni :) Käsijarrun korjaamisen jälkeen abs valot syttyvät kun lähtee liikkeelle, mutta kun auton sammuttaa d vaihteella ja antaa rullata hetken , käynnistää vapaalla ja heittää d:lle niin valot sammuu ja abs:t toimii moitteetta vaikka mitä tekis. Sitten kun taas sammuttaa auton ja lähtee liikkeelle sama ruljanssi alkaa alusta :mad: Liittimet ja johdot on nyt käyty tarkoin läpi eikä mitään poikkeavaa löydy.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    No onpas mystistä!!
     
  15. Scitso

    Scitso 1st gear

    Minkäs vuoden chevy kysees, mul on palmer performancen softa niin mulla 2002vm ainakin näyttää suorana mistä pyörän anturista on kyse. Kannattaa mittailla ne kaikki piuhata läpi ja mittailla, itsellä oli vasen puoli katkennut n2cm anturin liittimestä, juuri siitä kohti mistä alkaa johtimien suojakuori.
     
  16. tembe69

    tembe69 1st gear

    -98. Nyt ajettu 300km ilman vikaa :) mystinen vehje ku ittestää korjaantuu.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ehkä mulle soittaminen aiheutti korjaantumisen, oon ennenkin korjannu autoja puhelimitse :rotfl:
    :rotfl: :rotfl: , lähetän laskun :rotfl: :rotfl:
     
  18. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    99mallisen transportin kanssa tuli tuskailtua jokunen viikonloppu oli vas etuanturilta johto poikki, ja takaa oikealta löytyi puhki hinkkaantunu johto. Vaikka ne korjas vika jatkui välillä valo syttyi heti kun virrat kytki välillä vasta kun lähti ajamaan. Vikakoodiksi kertoi takapyörän anturia. Lopulta kun olin kaikki johdot moneen kertaan mittaillu ehjäksi lähetin purkin http://www.elehuolto.fi/ ja nyt on vika poissa. En kyselly mitä vikaa sieltä löytyi, mutta kuntoon tuli eikä menny paljoa aikaakaan, maanantai iltana lähetin ja perjantaina sai purkin matkahuollosta hakea.
     
  19. rampo63

    rampo63 3rd gear

    ABS:ää V,,,u että menee hermo,joka pyörästä anturit mittailtu ja kaik arvot siinä 1 k.ohmin nurkilla,,,ja muuttuu ku pyörittää napaa.Moneen kertaan tsiigattu.Joku puhuu jostaa boksista kuskin jalkatilas missä on joku keskimmäinen liitin,josta pääsee niitä johtoja mittailemaan.Mistä ,,,,tusta mä ton poksin löydän.Tänää kurkin ja en kyllä keksiny tyhymä ku olen.Ja missä ne kaikki muut tanan abs poksit sijaitsee mitkä mun pitää ottaa irti ja lähetellä johonki korjailtavakas,,,vikakoodit luettu ja niitä oli absien osalta het kaikki,,,siellä oli joka ainoa anturi,kaikenmaailman jarrupolkimen tunnistimet,merkkivalon silmukat auki etc. ja 500 muuta,eli vaikuttaa että se vikakoodien lukeminen ei oo nyt täs tapaukses mistään kotosin.Mitä helevettiä nyt teherään !!! :mad: :mad: :mad:
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    No sielä koetaulun alla se poksi mikä apsia ohjaa on. Pystyasennossa käytännössä suoraan seisontajarrupolkimesta ylöspäin. Sen keskimmäiseen liittimeen tulee muunmuassa kaikki anturijohdot. kaksi muuta liitintä oli valkoinen abs venttiileille ja musta tc venttilille. Koetaulun alta kun ottaa pahvin palan pois ni sitten jo sen saakin sieltä välistä taisteltua käteen hiukan ahdasta kyllä on. Tuliko kaikki viat takasin vikamuistin pyyhkimisen jälkeen, kyllä vanhemmiten tuppaa olemaan vaikka mitä koodeja muistissa kun rempan yhteydessä joskus unohtuu sähköliittimiä irti virrat päällä.
     

Kerro tästä muillekin!